2015-05-14, 08:16
Medlem
gnosis50s avatar
Jag kommer ihåg en gammal sak från gymnasietiden (70-tal) en klasskompis hade fixat lite extrajobb för en kväll. Vi träffades på ett kontor på Östermalm nånstans där vi skulle vika och lägga i kuvert och klistra etiketter.. det var en jäkla massa inbjudningar och reklam till Grethes nyöppnade butik på Nybrogatan. Aje dök upp i knähöga läderstövlar och inspekterade.. När vi var klara efter ett antal timmar fick vi 50 kr var och sen föreslog han att vi skulle äta pizza tillsammans efteråt.. När vi ätit klart och notan kom fick vi betala den själva med våra nyss tjänade 50 kr... Fyfan vilken snåljåp man trodde ju att en av Sveriges rikaste män som förekom stadigt i skvallerpressen skulle vara lite generösare mot några fattiga studenter.. Där sjönk hans anseende totalt i mina ögon...
Citera
2015-05-14, 14:55
Medlem
Mogrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnosis50
Jag kommer ihåg en gammal sak från gymnasietiden (70-tal) en klasskompis hade fixat lite extrajobb för en kväll. Vi träffades på ett kontor på Östermalm nånstans där vi skulle vika och lägga i kuvert och klistra etiketter.. det var en jäkla massa inbjudningar och reklam till Grethes nyöppnade butik på Nybrogatan. Aje dök upp i knähöga läderstövlar och inspekterade.. När vi var klara efter ett antal timmar fick vi 50 kr var och sen föreslog han att vi skulle äta pizza tillsammans efteråt.. När vi ätit klart och notan kom fick vi betala den själva med våra nyss tjänade 50 kr... Fyfan vilken snåljåp man trodde ju att en av Sveriges rikaste män som förekom stadigt i skvallerpressen skulle vara lite generösare mot några fattiga studenter.. Där sjönk hans anseende totalt i mina ögon...
Var inte för hård mot Aje. Han menade inget illa. Han förstod helt enkelt inte bättre. Det är ju så att hans mentala kapacitet inte ligger direkt i topp. Det finns en anledning till att han aldrig lyckats med något och enbart trivs i sällskap med vår klent begåvade knug.
Citera
2015-05-14, 16:36
Medlem
Jag förstå inte Aje.
Östermalm flödar ju av attraktiva kvinnor i 60års åldern som kan tänka sig att dejta honom..
Åssa,faller han för det där....vart är vi på väg..?..
Citera
2015-05-17, 18:02
Medlem
jonnizs avatar
Någon som tittar på serien "Bathinas skilda världar"?

Hittills mest smörja och Bathina gör ett väldigt osympatiskt och oengagerat intryck. Speciellt när hon träffar medelklassfamiljen och går runt på farsans jobb.
Frågan är hur ska kunna producera något intressant av hela grejen. Just nu känns det mer som hon försöker cementera ett klassamhälle och klassklyftor än reflektera över det. Hon verkar ju besöka Leif-Ivan Karlsson som jag antar ska representera någon vulgär nyrik stackare? Och även Askers på Beckershof som jag antar ska symbolisera genuin överklass?

Inte mycket att hänga i granen än så länge...
Citera
2015-05-19, 16:22
Medlem
En fågel viskade i mitt öra att Bathinas familj har konto på Soc. Således kommer hon från ett hem som är så långt från det hem hennes barn får växa upp i som man kan komma(ekonomiskt sett alltså ) Hennes bror avtjänar ett långt fängelsestraff. Han ska enligt uppgift ha jordat en människa. Mamman och pappan har aldrig haft något fast arbete. Jag gissar att fru B inte gör något vettigt av sin tid heller så slapptaskeriet går i arv(min egna amatörmässiga analys).
Citera
2015-05-19, 22:25
Medlem
[quote=Aaa222|39842093]
Citat:
Ursprungligen postat av fjordkvinna12
när hon sa låt honom njuta av min kropp och jag njuter av hans pengar så trashigt är det rätta ordet

Precis samma bakgrund som Ajes mamma Märtha med andra ord. Bathina har ändå självdistans och leker inte inte fin dam. Ajes mamma låtsades vara född in i sociteten fast hon i själva verket var en call-girl/eskort, det vill säga prostituerad.
Citera
2015-05-22, 20:34
Medlem
Blatte-NOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonniz
Någon som tittar på serien "Bathinas skilda världar"?

Hittills mest smörja och Bathina gör ett väldigt osympatiskt och oengagerat intryck. Speciellt när hon träffar medelklassfamiljen och går runt på farsans jobb.
Frågan är hur ska kunna producera något intressant av hela grejen. Just nu känns det mer som hon försöker cementera ett klassamhälle och klassklyftor än reflektera över det. Hon verkar ju besöka Leif-Ivan Karlsson som jag antar ska representera någon vulgär nyrik stackare? Och även Askers på Beckershof som jag antar ska symbolisera genuin överklass?

Inte mycket att hänga i granen än så länge...

Kvinnor har den fördelen att kunna ligga sig in till rikedom.
Citera
2015-05-22, 21:49
Medlem
Hahaha...roligt när snubbens WT fru går runt och dammar av bilarna med dammvippa , iklädd höga stövlar och 80-tals frisyr...
Citera
2015-05-22, 21:56
Medlem
roligt att Bathina kan språka fritt, troligen är "förordet med benefits" på plats och och gamle Aje kan inte styra som han vill längre....verkar fan ha sämre attityd än min halvsenila farsa.
Citera
2015-05-24, 06:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sture999
Hahaha...roligt när snubbens WT fru går runt och dammar av bilarna med dammvippa , iklädd höga stövlar och 80-tals frisyr...

jag skrattade med. fast hon ger ett sympatiskt intryck då hon förmodligen tagit av alla smycken innan inspelning och sen låtsas vippa bilarna noga och länge medan kameran rullar
Citera
2015-05-25, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonbralla
En fågel viskade i mitt öra att Bathinas familj har konto på Soc. Således kommer hon från ett hem som är så långt från det hem hennes barn får växa upp i som man kan komma(ekonomiskt sett alltså ) Hennes bror avtjänar ett långt fängelsestraff. Han ska enligt uppgift ha jordat en människa. Mamman och pappan har aldrig haft något fast arbete. Jag gissar att fru B inte gör något vettigt av sin tid heller så slapptaskeriet går i arv(min egna amatörmässiga analys).

Helt klart är mamma och pappa i familjen bidragsberoende. Vi har försörjt dem med socialbidrag från 3-4 fjärde barnet kan jag gissa. Vi satt på socialkontoret och räknade hur många barn en låginkomstfamilj klarar att försörja innan de behöver söka socialbidrag och gränsen gick vid 4 barn. Så har familjen skaffat sig 9 barn och mamman gått hemma (gissar jag) så har de haft socialbidrag och har det kanske fortfarande. Det är så det går till. Jag blir så provocerad av att mamman i varje avsnitt pratar om att hon ville skaffa många barn och det var det enda hon var inriktad på att göra. Jo jag tackar jag, vi har betalat för varje ett av dem medan hon gått hemma.

Läste att Bathina skrivit på äktenskapsförord, och får inget vid en skilsmässa från gubben Aje. Kan tänka mig att det är dags för honom att byta fru snart igen, hon börjar ju bli till åren Bathina.
Citera
2015-05-31, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelynne
Helt klart är mamma och pappa i familjen bidragsberoende. Vi har försörjt dem med socialbidrag från 3-4 fjärde barnet kan jag gissa. Vi satt på socialkontoret och räknade hur många barn en låginkomstfamilj klarar att försörja innan de behöver söka socialbidrag och gränsen gick vid 4 barn. Så har familjen skaffat sig 9 barn och mamman gått hemma (gissar jag) så har de haft socialbidrag och har det kanske fortfarande. Det är så det går till. Jag blir så provocerad av att mamman i varje avsnitt pratar om att hon ville skaffa många barn och det var det enda hon var inriktad på att göra. Jo jag tackar jag, vi har betalat för varje ett av dem medan hon gått hemma.

Läste att Bathina skrivit på äktenskapsförord, och får inget vid en skilsmässa från gubben Aje. Kan tänka mig att det är dags för honom att byta fru snart igen, hon börjar ju bli till åren Bathina.

Har du källa på det där med äktenskapsförord? Det är ju högst troligt att det var så. Dock kan man inte undanta sådant som man tjänar eller köps in under den tid äktenskapet fortlöper. Vilket innebär under 15år minst gånger ca 15 mille/år, det blir 225 mille delat på 2. Så helt lottlös går hon ju inte. Sen räknas det ju av för lite klänningar och annat krims krams som shoppats under åren. Det lär ändå bli kvar en ordinär drömvinst. Bara att gratulera, hur många andra 36-åringar har gjort detsamma, utan att lyfta ett handtag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in