Citat:
Ursprungligen postat av
Hallonbralla
En fågel viskade i mitt öra att Bathinas familj har konto på Soc. Således kommer hon från ett hem som är så långt från det hem hennes barn får växa upp i som man kan komma(ekonomiskt sett alltså

) Hennes bror avtjänar ett långt fängelsestraff. Han ska enligt uppgift ha jordat en människa. Mamman och pappan har aldrig haft något fast arbete. Jag gissar att fru B inte gör något vettigt av sin tid heller så slapptaskeriet går i arv(min egna amatörmässiga analys).
Helt klart är mamma och pappa i familjen bidragsberoende. Vi har försörjt dem med socialbidrag från 3-4 fjärde barnet kan jag gissa. Vi satt på socialkontoret och räknade hur många barn en låginkomstfamilj klarar att försörja innan de behöver söka socialbidrag och gränsen gick vid 4 barn. Så har familjen skaffat sig 9 barn och mamman gått hemma (gissar jag) så har de haft socialbidrag och har det kanske fortfarande. Det är så det går till. Jag blir så provocerad av att mamman i varje avsnitt pratar om att hon ville skaffa många barn och det var det enda hon var inriktad på att göra. Jo jag tackar jag, vi har betalat för varje ett av dem medan hon gått hemma.
Läste att Bathina skrivit på äktenskapsförord, och får inget vid en skilsmässa från gubben Aje. Kan tänka mig att det är dags för honom att byta fru snart igen, hon börjar ju bli till åren Bathina.