2010-12-18, 20:40
Medlem
någon mer än jag som tycker att hon Grethe är het trots sin ålder?
Citera
2011-01-12, 11:34
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stefildo
någon mer än jag som tycker att hon Grethe är het trots sin ålder?

skitsnygg för att vara en förortsbrud Det tråkiga är väl att det är också hennes enda asset som hon
dock har bevarat väl.
Citera
2011-01-12, 20:43
Medlem
axelcarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeritafTurbulens
Grete är väl den enda i den där släkthärvan som har någon uppfattning om vanligt vardagsliv eftersom hon är uppvuxen i Gubbängen.
Hon verkar inte ha glömt sina rötter med bl a engagemang för socialt utslagna ungdomar. Visst låter det 'så himla fint', men hon bidrar med en del stålar iaf.

Haha... tycker det där med att hjälpa ungdomar är så patetiskt bland äldre tanter.

Vem som helst kan öppna portmonän och ploppa in pengar i något, det är ingen garanti för att nått blir bra, och sen ska man inte tro att dom här figurerna pröjsar för allt heller. Ett litet tips, dom får ganska många saker/tjänster gratis genom att flasha sitt namn och gå igenom kontaktnätet.
Citera
2011-01-13, 04:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UltimateHybrid
Han likt hela hans "gäng" verkar vara inne på exotiska brudar. Alla ggr jag stött på dem har det varit så iaf...

Jag misstänker att det så att säga de representerar "mindre risk". De umgås inte i samma kretsar och har "inget inflytande" varken socialt eller ekonomiskt. Exotiska brudar tror de nog, har mindre förutsättningar för att kunna ställa till bekymmer i kraft av deras "lägre" status i "herrarnas" ögon. Sedan knullar de nog bra utan att "kräva" för mycket.
Senast redigerad av Supermarine 2011-01-13 kl. 04:14.
Citera
2011-01-13, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flygandeflax
en av tjejerna hade en klädaffär i sthlm på 90-talet. östermalm vill jag minnas.
inte sådär skitlyxig faktiskt eftersom jag (18) handlade en kjol där för ca 500 spänn.

jag tror det var anette qviberg, hon som ser ut som sångerskan Meja. hon var rätt trevlig vill jag minnas...

Dolph Lundgrens fru. Släkt med Grete, men inte med Aje.
Citera
2011-05-21, 17:35
Medlem
[quote=HowlinWolf]Berätta mer. Vill Aje inte kännas vid honom eller hur menar du? Svinaktigt ynkryggigt isåfall, men vad förvänta sig av den skenheliga överklassen... [/

Mamma Märtha förtryckte sin son Thomas. Förtryckarrollen har nu Aje övertagit. Med hjälp av barndomsvännen och punch drunk advokaten Björn Rosengren håller de med hot och falska anklagelser Thomas få vänner borta från honom. Inte otroligt att fördettingen Tommy Lindström har haft ett finger med i spelet. Dom har helt enkelt slagit en järnring runt Thomas, som är helt ensam numera.
Bra planering, eftersom Thomas är ungkarl. Vid hans frånfälle så ärver Aje (om han lever) och barnen hans ansenliga förmögenhet. Thomas hade planer på att donera sin imponerande konstsamling till ett museum, men det har säkert Aje satt stopp för.
Strax innan mamma Märtha dog skänkte hon en halv miljard var till de tre barnen, Aje, Gunilla och Thomas. Förmögenheten härrörde från en bilfabrik i Belgien, som Gunnar Philipson startat. På rådgivares inrådan lät hon pengarna stanna i Sxhweiz, där dom fortfarande är. Aje lurade Thomas att skriva på en handling, som gav Aje rätten till hans del. Thomas har aldrig fått någon rapport om hur pengarna förvaltats.
När systern Gunilla dog 2010 i sitt hem i Schweiz, så åkte Aje och Rosengren dit och "tog hand om" kvarlåtenskaperna. Enligt beräkningar närmare en miljard. Av det fick Thomas bara en dansk servis!!!
Förstår inte att ekobrottsmyndigheten tar sig en titt på Ajes förehavanden. Men, det är klart med en trixare som Rosengren, så är det kanske inte helt lätt för myndigheterna att bedriva undersökningar...
En sak är klar: det är otroligt synd om Thomas, som är i klorna på personer, som totalt struntar i honom utom nör han ska öppna plånboken.
Citera
2011-05-21, 17:42
Medlem
[quote=bbbrn]
Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf
Berätta mer. Vill Aje inte kännas vid honom eller hur menar du? Svinaktigt ynkryggigt isåfall, men vad förvänta sig av den skenheliga överklassen... [/

Mamma Märtha förtryckte sin son Thomas. Förtryckarrollen har nu Aje övertagit. Med hjälp av barndomsvännen och punch drunk advokaten Björn Rosengren håller de med hot och falska anklagelser Thomas få vänner borta från honom. Inte otroligt att fördettingen Tommy Lindström har haft ett finger med i spelet. Dom har helt enkelt slagit en järnring runt Thomas, som är helt ensam numera.
Bra planering, eftersom Thomas är ungkarl. Vid hans frånfälle så ärver Aje (om han lever) och barnen hans ansenliga förmögenhet. Thomas hade planer på att donera sin imponerande konstsamling till ett museum, men det har säkert Aje satt stopp för.
Strax innan mamma Märtha dog skänkte hon en halv miljard var till de tre barnen, Aje, Gunilla och Thomas. Förmögenheten härrörde från en bilfabrik i Belgien, som Gunnar Philipson startat. På rådgivares inrådan lät hon pengarna stanna i Sxhweiz, där dom fortfarande är. Aje lurade Thomas att skriva på en handling, som gav Aje rätten till hans del. Thomas har aldrig fått någon rapport om hur pengarna förvaltats.
När systern Gunilla dog 2010 i sitt hem i Schweiz, så åkte Aje och Rosengren dit och "tog hand om" kvarlåtenskaperna. Enligt beräkningar närmare en miljard. Av det fick Thomas bara en dansk servis!!!
Förstår inte att ekobrottsmyndigheten tar sig en titt på Ajes förehavanden. Men, det är klart med en trixare som Rosengren, så är det kanske inte helt lätt för myndigheterna att bedriva undersökningar...
En sak är klar: det är otroligt synd om Thomas, som är i klorna på personer, som totalt struntar i honom utom nör han ska öppna plånboken.

Kalle Anka och hans vänner kanske har sådana kontakter att ansvariga myndigheter väljer att titta åt ett annat håll, alternativt blunda?
Citera
2011-05-21, 17:58
Medlem
Aje Philipson har faktiskt levt upp till sin förväntade inkomst som kungapolare. Han hade faktiskt inte mindre än 13, 8 miljoner att spendera 2009. Inte heller tycks han ha ägnat allt för mycket tid på kaffeflickor men desto mer med sina tre fruar vilket resulterat i inte mindre än nio barn.
Citera
2011-05-21, 18:00
Medlem
[quote=Testa]
Citat:
Ursprungligen postat av bbbrn

Kalle Anka och hans vänner kanske har sådana kontakter att ansvariga myndigheter väljer att titta åt ett annat håll, alternativt blunda?

Jag har tänkt tanken, eftersom jag vet att Ekobrottsmyndigheten för cirka två år sedan fick in en anmälan rörande Philipsonönernas förmögenhet, med detaljer om bank etc. I Schweiz.
Ingenting verkar ha hänt. Du kanske har rätt...vilket skrämmande scenario i så fall.
Citera
2011-05-21, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
skitsnygg för att vara en förortsbrud Det tråkiga är väl att det är också hennes enda asset som hon
dock har bevarat väl.
..Det finns många snygga förortsbrudar,.
Jag var på fest i Djursholm förra helgen,så jag vet minsann,,,,
Citera
2011-05-21, 21:13
Medlem
[quote=bbbrn]
Citat:

Jag har tänkt tanken, eftersom jag vet att Ekobrottsmyndigheten för cirka två år sedan fick in en anmälan rörande Philipsonönernas förmögenhet, med detaljer om bank etc. I Schweiz. Ingenting verkar ha hänt. Du kanske har rätt...vilket skrämmande scenario i så fall.

Ett fullt möjligt scenario skulle jag vilja säga. Det är bara att titta på den gigantiska muthärvan inom Kriminalvården och Göteborgssoppan så inser man ganska så snabbt att korruptionen är mycket väl utbredd i samhället och ofta högt uppe i organisationerna. Den som har lust kan ju ta och tipsa Ekobrottsmyndigheten om familjen Philipssons eventuella tillgångar i Schweiz. Om det sen händer någonting återstår att se...

Se http://www.ekobrottsmyndigheten.se
Citera
2011-05-21, 22:49
Medlem
[quote=Testa]
Citat:

Ett fullt möjligt scenario skulle jag vilja säga. Det är bara att titta på den gigantiska muthärvan inom Kriminalvården och Göteborgssoppan så inser man ganska så snabbt att korruptionen är mycket väl utbredd i samhället och ofta högt uppe i organisationerna. Den som har lust kan ju ta och tipsa Ekobrottsmyndigheten om familjen Philipssons eventuella tillgångar i Schweiz. Om det sen händer någonting återstår att se...

Se http://www.ekobrottsmyndigheten.se

Ja, korruption högt upp i organisationerna har Uppdrag Granskning verkligen visat på och ändå fortgår det. Det måste stavas girighet...
Ekobrottsmyndigheten har först 2008 fått in en skriftlig anmälan om Philipsönerna, eller mer korrekt Aje Philipson, eftersom han lurat sin bror. Därefter en kompletterande anmälan. Även den skriftlig, ett och ett halvt år senare. Då handlade tillägget om systern Gunilla förmögenhet, som Aje och Rosengren
Trollade bort...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in