2008-05-21, 14:06
Medlem
Hej, jag undrar om någon vet om och vart det finns en log i windows xp där alla inloggningar av admintyp på en begränsad användare.

Det är så, att i min skola så har alla varsin laptop, och har skrivit under ett datoravtal för att kunna använda dessa laptops att inte "utnyttja" systemet.

En av oss på skolan har då lyckats ta lösenordet av adminen så att man kan installera och spela/starta vilka program man vill. Dock så har en person blivigt upptäckt och blivigt fråntagen dator osv, och ska ha "prat med leverantören".

Jag själv och ett par andra använder den andra partionen (där man ska få ha vad man vill) till att ha ett alternativt system för att slippa utnyttja administratörslösenordet varje gång man måste köra något spel eller installera ett program.

Personen som blev upptäckt var tydligen upptäckt genom att vår datorkille kollade igenom en påstodd log där alla inloggningar med adminkontot registrerats (inloggningarna är i princip exklusivt genom att högerklicka och starta program i admin genom "Run as..." och logga in med lösenordet och användarnamnet).

Vet någon vart i systemet jag kan hitta den över nämda loggen och rensa den ur privata utsvävelser så att jag, och andra som gjort detsamma, inte ska bli av med datornerna likaså?
Citera
2008-05-21, 14:09
Medlem
ChristianXs avatar
ITS -> Windows

/Mod
Citera
2008-05-21, 14:16
Medlem
ugge_das_boots avatar
sluta spela spel med ett verktyg som du är menat att använda som hjälp till att studera.

Om du nödvändigt måste levla i wow på skoltid så köp dig en egen dator och ta med
Citera
2008-05-21, 14:35
Medlem
carbsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugge_das_boot
sluta spela spel med ett verktyg som du är menat att använda som hjälp till att studera.

Om du nödvändigt måste levla i wow på skoltid så köp dig en egen dator och ta med

word!

hehe:P
Citera
2008-05-21, 14:36
Medlem
carbsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugge_das_boot

word!

hehe:P

sorry, dubbelposta...
Citera
2008-05-21, 15:23
Medlem
Åh, jag ska göra det, det lovar jag :P

Det är mest att jag tror jag förstår min läxa i och med att en annan person åker fast istället för att jag också måste göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in