• 4
  • 5
2008-12-22, 21:36
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julimannen
I en radiointervju jag hörde för ett tag sedan med ICA-handlaren i Norrland som helt tagit bort ciggaretterna från sortimentet så berättade han att hans omsättning hade ökat eftersom det kom fler kunder och stödde han beslut. Det tycker jag är illa faktiskt, att folk är så extremt präktiga här i Sverige att han faktiskt går plus på det här.

Glöm inte, att Sverige är och har alltid varit Bror Duktigt inom precis allting. Kosta vad det kosta vill, vi ska vara duktiga.

Heja svensk politik, om man nu kan kalla det politik.
Citera
2008-12-22, 22:09
Medlem
Tycker handlaren har rätt att bestämma vilka varor som ska säljas i sin butik, på samma sätt tycker jag att krögare borde ha rätt att tillåta rökning i sin krog om den vill det.

Fan ett fritt land, låt folk få mer frihet.
Om folk inte gillar läget får dom väll dra till en annan butik (eller krog) svårare än så är de inte.
Citera
2008-12-23, 17:25
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Tycker handlaren har rätt att bestämma vilka varor som ska säljas i sin butik, på samma sätt tycker jag att krögare borde ha rätt att tillåta rökning i sin krog om den vill det.

Fan ett fritt land, låt folk få mer frihet.
Om folk inte gillar läget får dom väll dra till en annan butik (eller krog) svårare än så är de inte.

Håller med dig totalt, så länge inte staten förbjuder mig att göra nåt bryr jag mig inte så mkt, det är som du sa, bara att gå till en annan butik...
Citera
2008-12-25, 17:30
Medlem
Piprensares avatar
är lite kluven i frågan fakitskt, helt ok plan. men jag gillar inte att det bara är en enskild handlare som gör det, det borde vara hela företagskedjan som drar i gång det, käns fel på nå vis när bara en gör det. vet inte varför men så är det
nytjar själv tobak då å då men det är mer för njutandets skull, inte för att jag är beroende av nåt.
Citera
2008-12-25, 17:50
Medlem
Apppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
Själv är jag en nikotinhatare av stor rang. Och då särskilt när nikotinet antänds för att den beroende skall få sin dos. Det finns inget värre än att mot sin vilja tvingas behöva uppleva denna vidriga och canceroegena cigarettrök vart man än befinner sig.

Nu har en enskild ICA-handlare slutat med att ge ICA-kortsbonus på cigaretter (inte för att deras bonus ändå är särskilt hög, men..). På ett sätt så ogillar jag förmynderier, men samtidigt så lovordar jag varje intiativ som gör det mindre attraktivt att röka - om än som i detta fallet ett väldigt litet intiativ. Vad tycker ni om detta?

Själv så hoppas jag att handlaren får ett massivt stöd från sin organisation med att kunna fortsätta att förvägra bonusen på just tobak.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=361&a=421836

.
Vad tjänar man på att ta bort en liten bonus? folk lär ju heldre stanna på arbetsplatsen om dom har bonus, giriga jävlar
Citera
2008-12-25, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Apppe
Vad tjänar man på att ta bort en liten bonus? folk lär ju heldre stanna på arbetsplatsen om dom har bonus, giriga jävlar

shit, vad korkad du är
Citera
2008-12-27, 18:39
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfc
shit, vad korkad du är

Kunde inte sagt det bättre själv ^^.
Citera
  • 4
  • 5