• 1
  • 2
2008-05-21, 13:06
Medlem
En fruktpizzas avatar
Själv är jag en nikotinhatare av stor rang. Och då särskilt när nikotinet antänds för att den beroende skall få sin dos. Det finns inget värre än att mot sin vilja tvingas behöva uppleva denna vidriga och canceroegena cigarettrök vart man än befinner sig.

Nu har en enskild ICA-handlare slutat med att ge ICA-kortsbonus på cigaretter (inte för att deras bonus ändå är särskilt hög, men..). På ett sätt så ogillar jag förmynderier, men samtidigt så lovordar jag varje intiativ som gör det mindre attraktivt att röka - om än som i detta fallet ett väldigt litet intiativ. Vad tycker ni om detta?

Själv så hoppas jag att handlaren får ett massivt stöd från sin organisation med att kunna fortsätta att förvägra bonusen på just tobak.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=361&a=421836

.
Citera
2008-05-21, 13:46
Medlem
antonfs avatar
Jag tycker det är åt helvete fel, rökare är också människor. Tycker man borde ta bort bonus på allt med massa fett och socker då med, för fetmaberg kostar lika mycket om inte mer än rökare för samhället.
Citera
2008-05-21, 15:19
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonf
Jag tycker det är åt helvete fel, rökare är också människor. Tycker man borde ta bort bonus på allt med massa fett och socker då med, för fetmaberg kostar lika mycket om inte mer än rökare för samhället.

Och trängselskatt på folk som väger över 100 kg.
Citera
2008-05-21, 16:05
Medlem
Citat:
jo men man kanske kan göra det också
Citera
2008-05-21, 18:06
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Munah
jo men man kanske kan göra det också

Nej, man ska inte göra något av det. Staten ska inte bestämma om jag ska röka eller om jag vill vara fet.
Citera
2008-05-21, 18:16
Bannlyst
Jag hoppas de kommer fram till att det är okej. Varför skulle det inte vara det liksom? Det finns ju knappast någon lagstadgad rätt till ICA-bonus på samtliga varor. DET vore ett konstigt överförmynderi. En handlare måste ju själv få bestämma vilka varor han vill saluföra.
Citera
2008-05-21, 19:48
Medlem
Earthblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
Själv är jag en nikotinhatare av stor rang. Och då särskilt när nikotinet antänds för att den beroende skall få sin dos. Det finns inget värre än att mot sin vilja tvingas behöva uppleva denna vidriga och canceroegena cigarettrök vart man än befinner sig.

Nu har en enskild ICA-handlare slutat med att ge ICA-kortsbonus på cigaretter (inte för att deras bonus ändå är särskilt hög, men..). På ett sätt så ogillar jag förmynderier, men samtidigt så lovordar jag varje intiativ som gör det mindre attraktivt att röka - om än som i detta fallet ett väldigt litet intiativ. Vad tycker ni om detta?

Själv så hoppas jag att handlaren får ett massivt stöd från sin organisation med att kunna fortsätta att förvägra bonusen på just tobak.

.

Nu börjar jämlikheten gå åt fanders
Men man borde ta bort bonuset då för vanliga människor för icke-rökare kostar mer för samhället eller snarare sjukvården än vad rökare gör enligt en nederländsk studie.
http://nyhetskanalen.se/1.267880/nyh..._for_samhallet
Så den där Ica-snubben kan nog antingen sätta tillbaka den där bonusen eller ta bort all bonus tycker iallafall jag.
Citera
2008-05-21, 21:02
Medlem
Citat:

.

Åk till Tyskland och köp cigg för 10-20 kr. istället ;p där får man en rejäl bonus!
Citera
2008-05-21, 22:15
Medlem
Ozmeisters avatar
Snacka om att man satte morrronkaffet i halsen när man hörde detta.
Så in i (ställe där pepparn växer) idiotiskt.
Citera
2008-05-22, 02:42
Medlem
En fruktpizzas avatar
.........

Citat:

Grejen är ju att feta människor, socker och fett inte förpestar luften för oskyldiga som rök gör. Kanske om den överviktiga har en dålig hygien, men inte annars...

Man kan ju inte lida fysiska men av att vistas i närheten av en överviktig person - eller hur..?

.
Citera
2008-05-22, 05:22
Medlem
Schnyggves avatar
Fan vad stört! Jag skulle aldrig mer handla där! hur ofta utsätts du för så hemsk fruktansvärd rök då? när du råkar gå förbi någon? fy faaaan vad jobbigt för dig, jag lider verkligen med dig! är du en sån där som fejkhostar lite demonstrativt också? Jaja nu gällde detta ju inte rökdebatten, men jag blir så trött på att alla som lider så jävligt av lite rök! man får ju bara röka utomhus numera så så jävla jobbigt kan det ju inte vara! konstig grej av handlaren alla fall....som handlare skulle inte jag våga riskera en sån sak.
Citera
2008-05-22, 05:36
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Grejen är ju att feta människor, socker och fett inte förpestar luften för oskyldiga som rök gör. Kanske om den överviktiga har en dålig hygien, men inte annars...

Man kan ju inte lida fysiska men av att vistas i närheten av en överviktig person - eller hur..?

.
Tänk om den överviktiga sätter sig på mig? Förenat med livsfara. Men det är klart, om den överviktiga visar hänsyn är det inga problem, exakt samma sak med rökare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in