2008-05-21, 09:01
Medlem
Vet inte var rätta forumsdelen kan vara.
Men funderat på det, om man sover, eller är medvetslös och någon kommer och öppnar upp ögonen på vid gavel, hur ser man då?
Om man är medvetslös så är det svart i vilket fall som helst eller?
Men vid sömn? hur blir det då?
två olika fall, vad skiljer?
Senast redigerad av harryviktor 2008-05-21 kl. 09:16.
Citera
2008-05-21, 10:37
Medlem
knekt sparvs avatar
vi sömn vaknar man nog. Om inte: ring 112!
Citera
2008-05-21, 10:43
Medlem
torkelmannens avatar
Det är väl samma som med öronen. Dom är "öppna" när du sover men inte fan hör du något för det
Citera
2008-05-21, 10:51
Medlem
Howl!s avatar
Har en vän som ibland som sover med ögenen öppna. Fast han är ju inte medveten om det när det händer... Få bara reda på det av oss vänner å så.
Citera
2008-05-21, 10:55
Medlem
Logoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkelmannen
Det är väl samma som med öronen. Dom är "öppna" när du sover men inte fan hör du något för det
Nog tusan hör man väl. Kan bli riktigt intressanta drömmar om någon har litet för högt ljud TV:n/radion när man sover.
Citera
2008-05-21, 11:06
Medlem
Nakenchocks avatar
Jag har en tendens att sova med öppna ögon. Har stora ögon men inte lika väl tilltagna ögonlock - så familj, vänner och pojkvänner samt katter & hundar tror jag är vaken och börjar prata eller gosa med mig

Jag ser inget när ögonen är öppna utan kopplar tydligen bort synen på något vis. Bryr mig inte ett dugg om det är ljust i rummet eller ej. Det stör inte min sömn. Är mer känslig för ljud.
Citera
2008-05-21, 11:17
Medlem
Xiders avatar
Sover man med öppna ögon brukar det bara vara ögonvitan som syns. Eftersom man slappnar av i ögonen och pipillen åker ner.
Så man stirrar med andra ord inte rakt fram.

Jag somnade ofta med ögonen öppna när jag var liten.
Hade ett helvete med torra ögonen pga det.
Citera
2008-05-21, 11:23
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xider
Sover man med öppna ögon brukar det bara vara ögonvitan som syns. Eftersom man slappnar av i ögonen och pipillen åker ner.
Så man stirrar med andra ord inte rakt fram.

Jag somnade ofta med ögonen öppna när jag var liten.
Hade ett helvete med torra ögonen pga det.

Min pupill åker upp mot övre ögonlocket. Kanske olika från person till person.

Jag hade också problem förr med torra ögon när jag var yngre, men med åldern blir ögonlocken mer slappa, rynkiga så det finns mer hud att ta av nu. Jag täcker mer yta nu än förr. Jag kan inte heller blunda i vanliga fall utan att behöva rynka hela ansiktet för att få upp de nedre ögonlocken. Men trots det syns ögonvitan.
Citera
2008-05-21, 11:26
Medlem
requiem1s avatar
Jag tänker på dom stackars jävlarna som bränt bort ögonlocken i bränder etc. vilka jävla liv att somna utan att kunna blunda
Citera
2008-05-21, 12:02
Bannlyst
Sovmask kan vara ett tips...
Citera
2008-05-21, 18:34
Medlem
knekt sparvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Howl!
Har en vän som ibland som sover med ögenen öppna. Fast han är ju inte medveten om det när det händer... Få bara reda på det av oss vänner å så.
min farbror somnade på en föreläsning eller något sånt en gång, men ingen fattade att han sov, men sedan började han snarka...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in