Citat:
Ursprungligen postat av ubuntu33
Ånkelkånkel:
Du verkar ha en väldigt konstig uppfattning om saker när det gäller proprietära drivrutiner och proprietär hårdvara..
Dom stämmer inte alls!
Jo, det gör de faktiskt. Om du själv inte har ett par års erfarenhet av att jobba på en uvecklingsavdelning samt vet hur det går till att ta fram en ASIC så gör du nog bäst i att lyssna på någon som vet.
Citat:
Låt oss inte göra saker svårare än vad dom är!
Låt oss heller inte förenkla det till den nivå att diskussionen inte längre är relevant.
Citat:
Släpp dom proptrietära drivrutinerna fria och gör dom til öppen källkod så får vi se vad som händer!
Kan du komma med ett enda vettigt argument till varför det skulle vara så hemskt att få drivrutinen som en binär från nVidia? Har du stenkoll på deras senaste chipset, samt är en brinnjävel på C? Eller är det så att du egentligen ändå inte kan göra ett skit med den öppna källkoden utan bara tjafsar för att det ger dig en mysig känsla i magen att kunna säga till polarna att man i Linux kan fixa saker själv och inte är beroende av att de elaka företagen fixar mjukvaran åt en?
Citat:
DU kommer INTE drabbas nämnvärt alls!
Jag kör Debian via terminal, och i övrigt Vista, så jag skiter i vilket.
Citat:
Så häng med i racet i stället för att bara jamsa emot!
Det är bara bra med positiv utveckling så...flyt med och var glad!

Jag tänker inte hålla med om din hittepå-syn av världen bara för att du i höstas fick en Ubuntu-skiva med en datortidning, och sedan dess är nyfrälst.