Lite info om handdukar o sängkläder; hotellet äger oftast inte dessa utan tvättfirman äger allt. Visst hotellet betalar mellanskillnaden på det som saknas.
"Som när ett hotell inom Scandickoncernen i södra Sverige, välkänt för sin fina brunch, fick problem med en kvinnlig stamgäst som tömde köttbullsfatet i handväskan, gång efter annan.
En dag passade hovmästaren på att komplettera köttbullarna med att hälla ned brunsås i väskan.
Jag extrajobbade en sommar på ett femstjärnigt hotell som städerska, aldrig att jag räknade hur många smutsiga handdukar som jag plockade från rummen. Det kändes inte direkt viktigt eller lockande, och inget jag blev tillsagd att göra. Kanske är inte gästerna på femstjärniga hotell så stöldbenägna heller, vad vet jag.
I Thailand blev det ett jävla liv när det saknades en liten handduk, jag hade ingen aning om vart den tagit vägen men betalade de 12 kronorna eftersom jag antog att den råkat slinka ner i väskan, vilket visade sig vara fallet.
*sätter mig i biktstolen*
handdukar från hebron i köpenhamn
handdukar från meridien i kairo.
hel handduksuppsättning (Inkl. tofflor, badrock, badrumsmatta plus tre handdukar) från jardines de Nivaria på teneriffa (Exet och jag smög in i städförrådet på natten och la in nytt på rummet...)
Tömd minibar på senaste spa-vistelsen med killen
överkast från Ibis i malmö (numera hundfilt i bilen)
Sen har morsan lyckats plocka på sig både det ena och andra.. antagligen de där små söta flarrorna i badrummet samt en shitload handdukar