2008-10-13, 23:30
Moderator
evilhoneys avatar
Jag har, som de flesta, någon gång råkat fått med mig en handduk eller två under mina år som hotellgäst men skulle aldrig någonsin i framtiden göra om det. Numera jobbar jag nämligen åp hotell och inser hur jävla sunkigt det är med de där handdukarna, det är ju inte bara en person som haft den innan du får den. =S Isch!
Citera
2008-10-14, 00:45
Medlem
Ziltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Jag har, som de flesta, någon gång råkat fått med mig en handduk eller två under mina år som hotellgäst men skulle aldrig någonsin i framtiden göra om det. Numera jobbar jag nämligen åp hotell och inser hur jävla sunkigt det är med de där handdukarna, det är ju inte bara en person som haft den innan du får den. =S Isch!

Om du jobbar på ett kasst hotell som inte köper nya handdukar så ofta?
Jag tror att dom köper nya väldigt ofta eftersom många blir stulna?

Men missförstå mig rätt, det finns säkert en hel drös "äckliga" handdukar som folk har hemma hos sig.

När allt kommer omkring så:
Vad är äckligt? Finns nog säkert mycket du rör varje dag som du helst inte skulle vilja ta på egentligen
Själv njuter jag varje gång jag använder mina stulna handdukar! =)
Senast redigerad av Ziltoid 2008-10-14 kl. 00:48.
Citera
2008-10-14, 01:15
Medlem
Betala kontant, så kan dom inte kräva något i efterhand. Vet inte riktigt juridiskt vad man kan plocka med sig men tandkräm/tandborste/badrock/handuk/batterier(!)/lampor(!)/Askoppar bland annat borde väl vara ok.

Min polare brukar vara lite jude av sig och fråga housekeeping om han kunde få några burkar schampo/balsam för han sa att han duschar 4-5 ggr per dag så han fick med sig 20-25 burkar. Otroligt nog sålde han vidare dom för 10kr styck...

Men jag har hört att biblar har försvunnit utan vidare anmärkning. Är det sant? dom lär ju man inte få ta...
Citera
2008-10-14, 01:22
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziltoid
Om du jobbar på ett kasst hotell som inte köper nya handdukar så ofta?
Jag tror att dom köper nya väldigt ofta eftersom många blir stulna?

Men missförstå mig rätt, det finns säkert en hel drös "äckliga" handdukar som folk har hemma hos sig.

När allt kommer omkring så:
Vad är äckligt? Finns nog säkert mycket du rör varje dag som du helst inte skulle vilja ta på egentligen
Själv njuter jag varje gång jag använder mina stulna handdukar! =)
Du tror, jag vet.
Det är ju inte så att man märker handdukarna och tar dem ur rotationen efter x-antal användningar, man tar väck de som ser slitna/missfärgade ut eller på annat sätt inte håller måttet.
Självklart köps det in nya hela tiden (mer eller mindre) men det är ju fortfarande inte så att man garanterat får en sprillans ny handduk fattar du väl?

Självklart finns det äckliga grejjer man tar i, pengar tex som är det smutsigaste som finns. Jag använder handdukarna när jag bor på hotell men att sno med sig för att använda hem känns bara fattigt och skitigt.

Du får gärna njuta av dina stulna handdukar, du har många med dig, jag bara säger att jag aldrig skulle få får mig att stjäla med en hem.
Citera
2008-10-14, 02:16
Medlem
Jag har stulit toalettpapper en gång, men det var bara för att jag visste det var slut när hemma.
Citera
2008-10-14, 04:42
Medlem
EvilTouchs avatar
Nu fick jag lust att bo på hotell en natt enbart för att ta med mig handdukarna hem
Senast redigerad av EvilTouch 2008-10-14 kl. 04:43. Anledning: felstanvign
Citera
2008-10-14, 11:29
Medlem
Ziltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Självklart köps det in nya hela tiden (mer eller mindre) men det är ju fortfarande inte så att man garanterat får en sprillans ny handduk fattar du väl?

Citat:
Ursprungligen postat av Ziltoid

Citera
2008-10-14, 17:17
Medlem
I början när ishotellet i Jukkasjärvi var nystartat så hade man morgonrockar i jäkligt bra kvalitet där mycket riktigt stod hotellets namn på ryggen.

Men folk snodde så jäkla många att man tillslut kom på en lysande ide. Man ändrade trycket på ryggen till "Har tillhört Jukkasjärvi ishotell" och började sälja dom i receptionen!

Dom sålde många kan tilläggas...
Citera
2008-10-14, 18:25
Medlem
Kexars avatar
Tar alltid schampot. De lägger väll ändå in nya när det kommer nya gäster?
Citera
2008-10-14, 19:10
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexar
Tar alltid schampot. De lägger väll ändå in nya när det kommer nya gäster?

Nix, saknas schampot så ringer de efter farbror blå...

Klart som fan att de lägger in nya, det är ju förbrukningsmaterial som du har betalat för!!!
Citera
2008-11-24, 01:14
Medlem
Fox Mulders avatar
Nu var det ett tag sedan tråden startades men jag har stulit två handukar till. Det hände när ja var i Lund. Det kändes bra
Citera
2008-11-24, 03:15
Medlem
koalas avatar
Pennor brukar jag ta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in