Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-29, 00:58
  #181
Medlem
Brandaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Fråga av teoretisk natur: Hur undkommer man att de inte kopplar rumsnummer med namn (och följdaktligen adress etc.)?
Tror inte de bryr sig särskilt mycket om tvålar och handdukar, det är ett svinn de säkert budgeterat med.
Citera
2015-06-29, 06:38
  #182
Medlem
TinTims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Fråga av teoretisk natur: Hur undkommer man att de inte kopplar rumsnummer med namn (och följdaktligen adress etc.)?

När det gäller handukar och sådana saker kan det lika gärna vara så att städet glöm sätta in rätt antal (nästan varje dag nån gäst kommer ner och fått en handuk för lite) så dom har ingen aning hur många det egentligen skall vara efter utcheck.

SKulle kosta mer än svinnet att sätta i system med att räkna handukar.

Saknas TVn däremot lär du få ett samtal
Citera
2015-06-29, 07:14
  #183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brandao
Dom gångerna det är natt och inga affärer är öppna så brukar jag ta produkter från minibaren sen dagen efter handla samma produkter i affärerna billigare och lägga in. På så sätt vet dom inte att man tagit saker ur minibaren samtidigt som jag fått varorna på natten.

Fast jag tycker mest sortimentet i minibaren består av produkter du inte kan handla i affärerna.
Citera
2015-06-29, 10:03
  #184
Medlem
Brandaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Fast jag tycker mest sortimentet i minibaren består av produkter du inte kan handla i affärerna.
Det stämmer att det kan finnas varor som inte går att handla men de gångerna det finns så gör jag alltid så. Var bara ett tips från min sida, om man lider nöd på natten och är sugen på nog.t

Finns vissa hotell som har 250 ml Coca cola och andra minivarianter av varorna, dom hatar jag.
Citera
2015-09-07, 21:21
  #185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brandao
Det stämmer att det kan finnas varor som inte går att handla men de gångerna det finns så gör jag alltid så. Var bara ett tips från min sida, om man lider nöd på natten och är sugen på nog.t

Finns vissa hotell som har 250 ml Coca cola och andra minivarianter av varorna, dom hatar jag.


Om det finns dyrbar whisky, kan man inte dricka en stor mängd och sen fylla på med cola och vatten så det inte syns? Eller kan de se att korken är öppnad, för innehållet lär de inte ha kollat förrens jag har gått långt ur hotell registret
Citera
2015-09-08, 00:36
  #186
Medlem
swebarbs avatar
funkar nog inte så, dom flesta minibarer har sensorer som känner av vikten osv så tar du nåt och fyller på sen exakt så räknas det som att du har druckit den, du hinner inte ens checka ut och det är redan uträknat sen länge vad du konsumerat.
Citera
2015-09-30, 23:46
  #187
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Debiterar ni verkligen 500.000:- för en stulen morgonrock? Vad är den gjord av? Guld, platina och ädeldiamanter?


Haha, känns förbannat bra att jag och frugan snodde med oss varsin badrock från senaste hotellet vi bodde på. 65:- styck kostade de att hyra, en löjligt hög hyra tyckte vi varpå vi snodde med oss dem hem. Eftersom det aktuella hotellet inte hade någon som helst koll på vem som hyrde/lämnade tillbaka de hyrda badrockarna utgick vi från att det höga priset förmodligen berodde på att de räknar med att en en del gäster inte lämnar tillbaka den hyrda utrustningen...

Haha, vad fel det blev från min sida! Jag menade £50 pund och inte 500,000kr! kanske lite sent nu iofs!
Citera
2015-10-01, 00:10
  #188
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
funkar nog inte så, dom flesta minibarer har sensorer som känner av vikten osv så tar du nåt och fyller på sen exakt så räknas det som att du har druckit den, du hinner inte ens checka ut och det är redan uträknat sen länge vad du konsumerat.
nja, men Hilton har det i alla fall. Vore jäkligt kul att köpa någon udda grej och smyga in.

Tar alltid med mig hygienartiklarna, perfa att ha när man tränar eller sover borta. Handdukarna? Nja, känns lite tattigt att plocka med sig.
Citera
2015-10-01, 08:21
  #189
Medlem
Alltså, schampo, tvål, pennor, papper, kuvert osv är ju sånt man betalat för så om man säger att man snor det så har man ju i så fall snott det från sig själv...........


För många år sedan bodde jag på ett litet hotell i Trieste i Italien och det första jag såg när jag kom in på rummet var badrocken, den var som en dröm! Självklart upplyste jag sambon om att den ska ha plats i väskan på vägen hem.

Döm om min besvikelse när jag kom in i badrummet och såg en skylt där det stod:
Gillar du våra badrockar? Handdukar? Täcken?
Varsågod och ta med den hem isf. (och så en prislista på ALLT löst som fanns i rummet, tom GARDINERNA och SÄNGEN!
Det som inte betalas vid utcheckning kommer som en efterdebitering på kreditkortet. (det hör till saken att man inte kunde betala på annat sätt än via kort)


Badrocken för ca 800 svenska kronor fick hänga kvar när vi åkte
Citera
2015-10-03, 19:50
  #190
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Haha, vad fel det blev från min sida! Jag menade £50 pund och inte 500,000kr! kanske lite sent nu iofs!

Haha, misstänkte det, men vad vet man?
Citera
2015-10-18, 02:32
  #191
Medlem
Sainsburyss avatar
Kan även påpeka att sensorer i minibaren är oftast bara vissa hotell i USA som har, det är inte speciellt Europeeiskt så att säga.

Hade jag jobbat under dagen så hade minibaren varit den jag skulle hatat mest, att fråga varje gäst om dom använt minibaren när dom checkar ut. Eller när städet påpekar allt som tömts från minibaren, vi brukar inte debiterra efterhand eller skicka ut ett mail med vad som tagits till kunden. Det är oftast så att gästen blir riktigt förbannad över emails angående minibaren, och allt för vadå, 100-250kr? Fast andra hotell gör nog tvärtom.

Jag brukade titta på den där serien som hette Hotel (tror jag), ganska kul och även överdrivet, men fan visst kände man igen sig i vissa situationer haha.
Citera
2015-10-18, 02:34
  #192
Medlem
Schweppes99s avatar
hehe, snodde hela minibaren altså hela kylskåpet och låtsades som inget

detta var 10 år sedan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback