2008-05-20, 21:31
Medlem
Tidigare har jag haft datorer med bra prestanda fast skittillverkare vilket gjort att mina datorer kraschat efter något år. Nu vill jag köpa en "Riktig" dator. Ska jag antingen beställa hem delar från nån hemsida (i så fall, vilken?) som har bra tillverkare/kvalitet eller ska jag göra en spec order från något känt företag (dell, hp osv) och i så fall, vilket?

tack på förhand.
Citera
2008-05-20, 21:44
Medlem
Saviours avatar
Jag kan ju säga att om du vill ha snabba leveranser, beställ inte från Datorbutiken.
Komplett ska vara bra, snabbt och med bra kundsupport.
Beställer du från Dell kan du ju lägga på ett par tusenlappar i din budget, men det kan ju vara ett tryggt och enkelt alternativ om du inte är så haj på datorer.
Personligen tycker jag om att plocka ihop alla delar själv, då man kan anpassa efter behov och budget. Du kan ju välja att få den monterad om du inte vill bygga själv.
Citera
2008-05-20, 21:57
Medlem
Naikons avatar
Kör på www.komplett.se Stort sortiment och bra service med snabba leveranser
Citera
2008-05-20, 22:19
Medlem
Köper själv en del datorer och de jag tycker är klart bäst är www.inet.se

Där kan man direkt få prata med personer samt det går och få kontakt via mejl, är det problem i beställningen så brukar de mejla direkt och berätta personligen. är grejjerna inne så är det inga som slår dem i snabbhet även om komplett är bra vad gäller snabbheten med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in