2021-01-30, 09:39
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhytm81
E du tappad bak en vagn eller du är efterbliven. Menar inget illa kan du inte räkna ut att det blir fan så mycket billigare om man köper mycket. Så nu har du svar på det,
Klart man kan blande och tjäna pengar på det fast tror någon redan gjort det så tjänar man. Myckey mer pengar. Så vet du det.
Det är ju samma verkan på dom två. Så .nu vet du det med. Vill förklara det lite mer men tror du förstår för du kan ju skriva.

Snälla du. Du förolämpar bara dig själv genom att kalla andra tappad. Gå om svenska A i grundskolan först så du lär dig stava och använda diverse tecken på rätt ställe.

Är det samma verkan på Gabapentin och Lyrica? Du har uppenbarligen inte testat preparaten för de skiljer sig väldigt rusmässigt. Det är som natt och dag. Testa ta 300mg Lyrica och 300mg Gabapentin och återkom när du gjort det istället.

Gabapentin är inte ens narkotikaklassat? Det är däremot Lyrica. Konsistensen är inte ens detsamma.
Det enda de har gemensamt är att de båda går på GABA-B receptorerna.

SÅ. Nu har DU lärt dig något nytt däremot!
Citera
2021-01-31, 01:41
Medlem
NioLivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Gabapentin däremot använder jag mest när jag vill booosta Sub.
Utan tolerans vad är en bra dos för att boosta sub?
Citera
2021-01-31, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NioLiv

Gabapentin tas upp så dåligt att höga doser mest är bortkastat 3-400 mg, fyll på med 3-400 till efter 4h. Tänk på att gabapentin slår mycket långsammare än sub, tar typ 1-1.5h om du tar dem på tom mage. Ganska mysig kombo, men funkar typ en gång, sedan får man vänta nån vecka innan man kan få det att funka igen.
Citera
2021-01-31, 14:52
Medlem
Citat:
Snälla du. Du förolämpar bara dig själv genom att kalla andra tappad. Gå om svenska A i grundskolan först så du lär dig stava och använda diverse tecken på rätt ställe.

Är det samma verkan på Gabapentin och Lyrica? Du har uppenbarligen inte testat preparaten för de skiljer sig väldigt rusmässigt. Det är som natt och dag. Testa ta 300mg Lyrica och 300mg Gabapentin och återkom när du gjort det istället.

Gabapentin är inte ens narkotikaklassat? Det är däremot Lyrica. Konsistensen är inte ens detsamma.

Jag har inte lärt mig ett skit som jag inte kunde redan.
Du får nog plugga lite själv för gabapentin och pregabalin går inte på gaba receptorerna alls på kalciumkanalerna. Jag borde gå i skolan??
Hahahaha.
Gå och lägg så skrev du så som att det var självklart.. Jag vilket gjorde mig ännu mer nöjd nu jag ska plugga till att bli kemist men måste plugga upp mina betyg
Så e vi klara med detta nu???
Gabapentin är en svagare än pregabalin annars går dom på samma receptorer men inte på GABA-a eller gaba-b

Farför är gaba så jävla dyrt???
Senast redigerad av Rhytm81 2021-01-31 kl. 14:58.
Citera
2021-01-31, 16:19
Medlem
Citat:

Nja, nu tycker jag du överdriver. Gabapentin och Lyrica tycker jag är relativt lika rusmässigt. Däremot får man ta betydligt högre doser av Gabapentinet. Sen är Gabapentin jävligt otympligt då man inte kan kasta i sig flera hundra MG samtidigt pga det metaboliseras dåligt då. (Googla lite så förstår du hur det fungerar). Man får istället ta 300mg varje halvtimme tillsammans med någonting fett, och man ska ej ta det på fastande mage. Har själv just nu ätit ca 1500mg Gabapentin, utspritt med 300mg per halvtimme. Och effekten är väldigt lik just lyrica..
Citera
2021-01-31, 17:08
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NioLiv

Skulle säga ~900mg, men ta 300mg och vänta 45 min och ta 300 till och gör så 3 ggr tills du är uppe i 900mg. Biotillgängligheten blir mycket högre då.

Citat:
Ursprungligen postat av majvor1
Nja, nu tycker jag du överdriver. Gabapentin och Lyrica tycker jag är relativt lika rusmässigt. Däremot får man ta betydligt högre doser av Gabapentinet. Sen är Gabapentin jävligt otympligt då man inte kan kasta i sig flera hundra MG samtidigt pga det metaboliseras dåligt då. (Googla lite så förstår du hur det fungerar). Man får istället ta 300mg varje halvtimme tillsammans med någonting fett, och man ska ej ta det på fastande mage. Har själv just nu ätit ca 1500mg Gabapentin, utspritt med 300mg per halvtimme. Och effekten är väldigt lik just lyrica..

Kan bli rätt likt om man inte har tolerans men tycker ändå att Gabapentins rus är mycket mer sederande enbart och inte alls lika stor motivationshöjare eller ger den euforin som Lyrica gör.
Senast redigerad av yournotlikeme 2021-01-31 kl. 17:13.
Citera
2021-01-31, 18:32
Medlem
NioLivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SatansBalkong
Gabapentin tas upp så dåligt att höga doser mest är bortkastat 3-400 mg, fyll på med 3-400 till efter 4h. Tänk på att gabapentin slår mycket långsammare än sub, tar typ 1-1.5h om du tar dem på tom mage. Ganska mysig kombo, men funkar typ en gång, sedan får man vänta nån vecka innan man kan få det att funka igen.
Ok då vet jag, tack.

yournotlikeme:
Tack för svar, ska prova boosta med gabapentin nån gång.
Boostar ibland med esomaprazol funkar ganska bra. Funkar även med omaprazol.
Senast redigerad av NioLiv 2021-01-31 kl. 18:36.
Citera
2021-01-31, 23:05
Medlem
Citat:
Jag orkar inte du är alltså född -81 och du skriver som en 14åring som spelar Fortnite. Ser du inte detta själv på riktigt? Ja det låter som en bra idé att plugga upp dina betyg. Gabapentin är väl bland det billigaste du kan köpa det är ju inte ens narkotikaklassat? Då har du väl väldigt fel kontakter, lär dig Darknet och handla därifrån istället bara ett tips.

Gabapentin ÄR dyrt om man ska ha det svart då det är en nischdrog som inte är särskilt eftersökt speciellt inte när efterträdaren Pregabalin är så mycket bättre. Det är ungefär som att Barbiturater är dyrare än Bensodiazepiner, det är en så liten marknad att det inte är lönt att tillverka svart, och tillgången via de som har det på recept är låg.

Och även om det inte är narkotikaklassat är det läkemedelsklassat och får inte föras in hur som helst.
Citera
2021-02-05, 00:30
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudolfsteiner
Tapentadol, som är Tramadols släkting fast starkare, mycket trevlig/otrevlig substans.

/RS

Trevlig på de sättet att?
Och otrevlig för at är mycket värre eller ?
Citera
2021-02-05, 06:10
Medlem
Citat:

Lyrica är Gabapentins efterträdare. De har samma mekanism, dvs. effekt men helt olika dospotens, biverkningar och biotillgänglighet. Dvs. Lyrica skapades för att vara "det nya gabapentinet" fast mycket potentare, mer biotillgängligt samt ha mindre biverkningar.

Det visade sig senare att Lyrica var lättare att missbruka då den är mycket dospotentare och har hög biotillgänglighet. Därför har den narkotikaklassats, inte för att den är ger mycket tyngre effekt utan den är mer missbruksvänlig än GP.

Du måste ta 3-4 gånger mer GP än lyrica för att komma upp i nästan likadan styrka, sedan har Gabapentin problem med biotillgängligheten så att ta en stor dos direkt kommer inte funka lika bra, utan du måste sprida ut det, tex 3x300mg, en 300mg varje timme eller så. Dessutom ska man inta det med fet mat kan jag minnas när jag gick på det, då fett ökar biotillgängligheten.
Minns att en 300mg GP var extremt likt 75mg Lyrica, skulle inte klarat av att skilja dem åt om jag ska vara ärlig. Högre doser kanske har någon pytteliten skillnad men mekanismen är ändå likadan.

Har varit medicinerad med både Lyrica och Gabapentin förut, höga doser så jag vet vad jag pratar om. Ingen av dem går på Gaba A eller B receptorerna överhuvudtaget trots de har Gaba i dess namn, utan kalciumkanaler därför har dem en unik mekanism och verkan.

Så du lärde saker som inte alls stämmer. Aja, alla kan vi göra fel.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2021-02-05 kl. 06:13.
Citera
2021-02-05, 09:58
Medlem
Litteraturs avatar
Hade recept på Gabapentin i över tre år och åt maxdosen. Minns inte riktigt vad den låg på, men tror 1200mg x 3(?).

Måste säga att den effekt jag får på 300mg indisk crap-lyrica slår maxdos svensk gabapentin alla dagar i veckan. Det är som dag och natt.

Det fina med gabapentin är att man kan missbruka den rätt länge utan att man får en sådan suicidal AT som man får på lyrica.

Juste: det fanns en fabrikant som gjorde skitbra Gabapentin som jag alltid köpte. Minns fan inte vilken det var dock. Paketen och blistrerna (sån där aluminiumsort) var skitstora, vita. Kan ha varit Accord.

Tevas är ren skit och kan inte rekommenderas. Jättestor skillnad mellan fabrikanterna.
Senast redigerad av Litteratur 2021-02-05 kl. 10:08.
Citera
2021-02-05, 14:49
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Lyrica är Gabapentins efterträdare. De har samma mekanism, dvs. effekt men helt olika dospotens, biverkningar och biotillgänglighet. Dvs. Lyrica skapades för att vara "det nya gabapentinet" fast mycket potentare, mer biotillgängligt samt ha mindre biverkningar.

Det visade sig senare att Lyrica var lättare att missbruka då den är mycket dospotentare och har hög biotillgänglighet. Därför har den narkotikaklassats, inte för att den är ger mycket tyngre effekt utan den är mer missbruksvänlig än GP.

Du måste ta 3-4 gånger mer GP än lyrica för att komma upp i nästan likadan styrka, sedan har Gabapentin problem med biotillgängligheten så att ta en stor dos direkt kommer inte funka lika bra, utan du måste sprida ut det, tex 3x300mg, en 300mg varje timme eller så. Dessutom ska man inta det med fet mat kan jag minnas när jag gick på det, då fett ökar biotillgängligheten.
Minns att en 300mg GP var extremt likt 75mg Lyrica, skulle inte klarat av att skilja dem åt om jag ska vara ärlig. Högre doser kanske har någon pytteliten skillnad men mekanismen är ändå likadan.

Har varit medicinerad med både Lyrica och Gabapentin förut, höga doser så jag vet vad jag pratar om. Ingen av dem går på Gaba A eller B receptorerna överhuvudtaget trots de har Gaba i dess namn, utan kalciumkanaler därför har dem en unik mekanism och verkan.

Så du lärde saker som inte alls stämmer. Aja, alla kan vi göra fel.

Du talar i självklarheter jag har själv haft både Gabapentin och Lyrica utskrivet och vet dess dosekvivalens samt biotillgänglighet och hur man helst ska inmundiga dessa preparat med bäst effekt.

Ang. Gaba receptorerna så var vänlig visa mig en studie eller länk som säger annat än att dessa går på GABA-B. Även jag kan ha fel men istället för att påstå bevisa gärna dina påståenden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in