2019-09-05, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Jag håller med om att det är fascinerande, jag är själv förtjust i biokemi, hur mekanismerna i kropp & knopp fungerar på olika substanser.

Men jag är ett levande bevis på att det ibland uteblir rus, nu har jag i & för sig inte tagit maxdos ännu, men ändå 1800 mg tordes vara nog för att uppleva någonting tänker jag.

Ska tilläggas att jag även testat både 300mg & även 100mg alltså medicin från olika burkar, var dock inte deprimerad eller hade ångest vid tillfället vilket kan ha resulterat i utebliven effekt?!

Jag har tidigare testat benso utan större effekt förutom trötthet/dåsighet, när jag vid senare tillfälle tagit benso i deprimerat tillstånd har jag verkligen förstått tjusningen med benso.

Vet ej heller om det kan ha att göra med att jag har en stark ämnesomsättning, finns andra substanser där jag behöver mycket kraftiga doser för att nå upp till samma rus som gemene man, å andra sidan är jag i vissa fall extremt känslig.

Det enda jag kan komma på som gett mig helt utebliven effekt var en opiat som sägs vara extremt stark, morfinliknande preparat som man ABSOLUT INTE fick dricka på. Man gav den bla till heroinister som skulle avvänjas, har glömmer dess namn, tog mer än maxdos hände nada. Har även tagit metadon & fått utebliven effekt, dock har jag tagit väldigt små mängdes sub & spytt som en gris.

Alltså jag vill ju ha effekt av gabapentin, så varför ska jag sitta ljuga om det här?

Exemplet med alkohol är bra men det precis som allt annat handlar om mängd, en kanske blir beslutad på 3 öl en annan kanske på bara en. Har själv supit på bakfyllan & knappt upplevt något när jag hinkat en hel dag, nu var inte tolerans relevant i frågan men ville ändå lyfta det.

Vad bra. Har du börjat med att läsa wiki artikeln?

Hehe hämta ut 100x300mg tidigare idag. Kasta i mig 900 och timmen senare 600. Käkade en pizza under tiden sen efter en timme 2 smörgåsar med extra smöt. Det var som om tåget kört på en när flottet jobbade med gabapentinet, Älskar min medicin <3
Citera
2019-09-06, 09:58
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusFirstPig
Vad bra. Har du börjat med att läsa wiki artikeln?

Hehe hämta ut 100x300mg tidigare idag. Kasta i mig 900 och timmen senare 600. Käkade en pizza under tiden sen efter en timme 2 smörgåsar med extra smöt. Det var som om tåget kört på en när flottet jobbade med gabapentinet, Älskar min medicin <3

Wiki artikel för gabapentin eller vad menar du? Stod inte mycket i den artikeln.
Citera
2019-09-07, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Wiki artikel för gabapentin eller vad menar du? Stod inte mycket i den artikeln.

Jag vet. Ungefär 30 små stycken är för lite information. Jag förutsatte att du kunde engelska.
Citera
2019-09-07, 18:02
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusFirstPig
Jag vet. Ungefär 30 små stycken är för lite information. Jag förutsatte att du kunde engelska.

Jag kan säkert fixa en tolk men Hur hjälper den Engelska versionen mig med mitt problem?
Citera
2019-09-10, 15:54
Avslutad
Någon som har prövat ssri med gabapentin? Sitter på en påse gaba av 15 gram,går på esitalopram(min ssri) 10mg varje dag,är det farligt att blanda?
Citera
2019-09-10, 16:06
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzml
Någon som har prövat ssri med gabapentin? Sitter på en påse gaba av 15 gram,går på esitalopram(min ssri) 10mg varje dag,är det farligt att blanda?

Nejnej inte farligt! Jag har testat den blandningen förr i tiden och det fungerade väl.

Kör hårt min vän!
Citera
2019-09-10, 16:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Nejnej inte farligt! Jag har testat den blandningen förr i tiden och det fungerade väl.

Kör hårt min vän!

Tack Bless!
Citera
2019-09-10, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Är en kombination av Gaba och Baclofen farligt för andningen?

Snackar låga doser här.

Jag hamnade i något coma läge kunde inte röra.kroppen eller ens prata tog timmar innan ja sakta kunde röra på tårna sen lite av benet.

Ja kör aldrig mer än 50-100mg.MAX baclofen till gaban
Citera
2019-09-17, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzml
Nä. Har 1,6g gabapentin utskrivet till natten i samband med 0,125mg Halcion och 187,5mg venlafaxin. Inget värst farligt.
Senast redigerad av Vogly 2019-09-17 kl. 09:44.
Citera
2019-09-17, 21:10
Medlem
T-L-Ks avatar
Folk som läste mycket i Laidback eller drogforumen kanske kommer ihåg hur sjukt hooked jag var på lyrica. Jag käkade 3g om dagen i tre år, men lyckades kicka den ovanan. Det var den värsta avtändningen jag någonsin behövt ta.

Men för att inte vara för off topic så tänkte jag ta upp hur bra jag tycker gabapentin är, främst som en medicin men även om man vill berusa sig. Det är helt enkelt lyrica light med mycket färre biverkningar.

Gabapentin borde skrivas ut oftare till folk med ett dokumenterat missbruk som lider av ångest och/eller depression. Det går som skrev att berusa sig på den, men det är endast de första dagarna och oftast behövs några öl till för att det ska hända något.

Gabapentin som medicin/drog får 10/10 från mig.
Citera
2019-09-25, 16:55
Medlem
who-s avatar
Har tagit en stor funderare över mitt bruk av Gabapentinet och nu tänker jag ta ett uppehåll från det.
Känns faktiskt bra att göra så.
Citera
2019-09-25, 16:57
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
Folk som läste mycket i Laidback eller drogforumen kanske kommer ihåg hur sjukt hooked jag var på lyrica. Jag käkade 3g om dagen i tre år, men lyckades kicka den ovanan. Det var den värsta avtändningen jag någonsin behövt ta.

Men för att inte vara för off topic så tänkte jag ta upp hur bra jag tycker gabapentin är, främst som en medicin men även om man vill berusa sig. Det är helt enkelt lyrica light med mycket färre biverkningar.

Gabapentin borde skrivas ut oftare till folk med ett dokumenterat missbruk som lider av ångest och/eller depression. Det går som skrev att berusa sig på den, men det är endast de första dagarna och oftast behövs några öl till för att det ska hända något.

Gabapentin som medicin/drog får 10/10 från mig.

Javisst är gaban riktigt fin medicin. Man mår ju så satans bra av det så det är riktigt skön att bruka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in