2008-05-20, 20:14
Medlem
Panpots avatar
Köpte ett par sjysta jeans för en månad sen, som jag haft från och till.
De är absolut inte slitna, men har blivit en aning nötta mellan benen - av att ha skavts mot varandra. Idag när jag gick upp för en trappa slets dock byxorna sönder, i sömmen som går längs vänster innanlår vid ljumsken (typ där sömmarna som går från lårens insida) möter sömmen som går ner från naveln till rectum (hehe, lustig förklaring).

Well, på det stället är tyget inte ens slitet utan lika mörkblått som de minst slitna delarna av brallan.

Har jag någon slags rätt att kräva ett nytt par - mot uppvisande av kvitto?
Det är inget avsiktligt (självklart, varför paja jeansen) och jag är i övrigt jävligt försiktig med mina kläder.

Kan nämna att det är ett par Levi's köpta i centrala sthlm (ej Levi's store).

Mvh
Citera
2008-05-20, 21:36
Medlem
bogarleffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panpot
Köpte ett par sjysta jeans för en månad sen, som jag haft från och till.
De är absolut inte slitna, men har blivit en aning nötta mellan benen - av att ha skavts mot varandra. Idag när jag gick upp för en trappa slets dock byxorna sönder, i sömmen som går längs vänster innanlår vid ljumsken (typ där sömmarna som går från lårens insida) möter sömmen som går ner från naveln till rectum (hehe, lustig förklaring).

Well, på det stället är tyget inte ens slitet utan lika mörkblått som de minst slitna delarna av brallan.

Har jag någon slags rätt att kräva ett nytt par - mot uppvisande av kvitto?
Det är inget avsiktligt (självklart, varför paja jeansen) och jag är i övrigt jävligt försiktig med mina kläder.

Kan nämna att det är ett par Levi's köpta i centrala sthlm (ej Levi's store).

Mvh

Givetvis så ska du gå till butiken och framföra dina klagomål. Nekar de dig ett par nya så får du vända dig till konsumentombudsmannen i din kommun eller Allmänna Reklamationsnämden, så får de utreda om det är normalt slitage eller inte.
Citera
2008-05-20, 21:52
Medlem
Panpots avatar
Tack för info,

tror även jag saknar kvittot - men går att bevisa köpet med kontoutdrag!
Citera
2008-05-20, 21:58
Medlem
freedom291s avatar
Kan man inte reklamera till Levi's själva?
Citera
2008-05-20, 22:03
Medlem
Panpots avatar
Eventuellt, kan ju vara ett andra steg om butiken jag köpte dem i skulle vara motsträviga.

Jag hoppas dock på en lugn och sansad dialog med en sjyst expedit som inser att en månads ägande av byxorna, vilka uppskattningsvis använts 50% av tiden, inte bör leda till att de spricker i sömmen. En annan femma är om tyget är helt utnött (vilket det tenderar att bli, som det ser ut på sina håll) - men det är inte där skadan ligger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in