Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-05-20, 18:03
Funderade lite på detta idag. Ibland ser jag folk som lägger in en portionssnus genom att först dra ut läppen med ena handen, och med andra trycker in snusen så långt så att det ser ut som att de ska lägga den i näsan.

Själv slänger jag bara in snusen i munnen och lägger upp den med tungan. Snabbt, smidigt och diskret
Citera
2008-05-20, 18:06
Medlem
f1rres avatar
jag gör precis som du gör
Citera
2008-05-20, 19:10
Medlem
freedom291s avatar
Jag kör läppen lättare att få in den på rätt ställe
Citera
2008-05-20, 20:27
Medlem
Patiences avatar
Hur borstar ni tänderna då?
Citera
2008-05-20, 20:32
Medlem
tjackkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strazen
Funderade lite på detta idag. Ibland ser jag folk som lägger in en portionssnus genom att först dra ut läppen med ena handen, och med andra trycker in snusen så långt så att det ser ut som att de ska lägga den i näsan.

Själv slänger jag bara in snusen i munnen och lägger upp den med tungan. Snabbt, smidigt och diskret

Blandat.. Ibland om jag har mycket tid på mig och känner för att slappa och ha snusen extra länge (t.ex framför en film) så kan jag köra på variant ett. Bara för att lägga den på det bekvämaste sättet.
Annars trycker jag upp den under läppen och justerar den med tungan..
Hur gör ni när ni ska tömma blåsan? sitter?
Citera
2008-05-20, 22:09
Medlem
Russinkungens avatar
Ner med tumme och pekfinger, trycker åt lite lätt, skrapar undersidan mot doskanten och stoppar in. När jag vid enstaka tillfällen använder blöjsnus så lägger jag den på tungan och trycker upp.
Citera
2008-05-20, 22:10
Medlem
Kapt3n Rövskäggs avatar
Trycker upp den och justerar med tungan.
Citera
2008-05-20, 22:31
Medlem
portion - lägger upp med tungan
lös - lägger in med en lätt handvridning, dock utan att töja ut läppen först

ser komiskt ut när folk drar ut läppen som ett segel bara för att lägga in en påse
Citera
2008-05-20, 22:35
Medlem
k0rv3ns avatar
Öppnar typ bara upp läppen lite granna och sedan in. Trycker inte upp den eller ngt utan bara lägger det lite fint under läppen. Lika dant med både portion och lös.
Citera
2008-05-21, 01:04
Bannlyst
Puffar upp portionssnusen så den blir luftig och grann. Lyfter på läppen med vänster tumme och pekfinger, placerar sedan prillan noggrant, ganska centrerat, under läppen.

Den ska ligga perfekt, därför är jag alltid väldigt pedant när jag trycker upp den!
Senast redigerad av Bajskorv2000 2008-05-21 kl. 01:08.
Citera
2008-05-21, 09:08
Medlem
byyys avatar
Men portion så trycker jag bara upp det under läppen, för att sedan justera med tungan om det behövs

Och med lös så är jag tvungen att dra ut läppen med vänster hand och noggrant placera snusen.
Citera
2008-05-21, 13:15
Medlem
Dead like mes avatar
med tungan. Vet inte vad det är med folk dom glor alltid konsitgt på mig när jag slänger in snusen i munnen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in