Flashback bygger pepparkakshus!
2008-05-20, 16:34
Medlem
sjuksysters avatar
Skulle vara trevligt och få se lite åsikter om detta. Min personliga åsikt är att den indiska Indian Haweli är bäst. Supergo mat till rimligt pris.

Andra tips?
Citera
2008-05-20, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjuksyster
Skulle vara trevligt och få se lite åsikter om detta. Min personliga åsikt är att den indiska Indian Haweli är bäst. Supergo mat till rimligt pris.

Andra tips?
indian haweli är kanon så sant som det är sagt. när vi ändå är i krokarna så vill jag slå ett slag för ristorante siciliana på skolgatan. suverän pasta och malmös bästa pizza.
Citera
2008-05-21, 19:01
Medlem
killerwhales avatar
Beror ju lite på vilken typ av restaurang och vilken prisklass. Då undertecknad är student kan jag itne säga så mycket om dom flashigaste ställena, men om det gäller pizzerior är det ju helt klart pompei på regementsgatan. Min favorit är dock Restaurang Möllan där man får skitgod mat till en billig peng.
Citera
2008-05-21, 19:10
Medlem
I krokarna: Tempo (suverän mat, modern utan att vara överdriven, prisvärt.), Restaurang Asien (Vietnamesisk husmanskost, deras Phô är to die for.) I samma krokar och fortfarande budget, Just like mamas (som tillsammans med Siciliana har den godaste pizzan + en massa schyssta rätter både från spanska och italienska köket. löjligt billigt.)
Om vi rör oss in mot stan så tycker jag att brogatan fortfarande håller, schysst barhäng också. Smårätterna på plockepinn (i Inkonst-delen av gamla chokladfabriken) är allt annat än tråkiga. Liten men schysst vinlista också.
Ambiance, en libanesisk restaurang vid gustav adolfs torg (på engelbrektsgatan) har fantastiskt god mat.

Det var väl vad jag kom på nu, lär fylla på senare. Lyxkrogarna lämnar jag med varm hand åt någon annan (de är inte så roliga se'n jag blev veggo [igen]).
Citera
2008-05-21, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killerwhale
Då undertecknad är student kan jag itne säga så mycket om dom flashigaste ställena, men om det gäller pizzerior är det ju helt klart pompei på regementsgatan.
polaren och hans påg fick röda utslag över bröst och hals och illamående av en kass tonfiskpizza från en pizzeria på regementsgatan. pizzan simmade i spad och såg äcklig ut från första början så jag e inte förvånad...så jag hoppas inte det är samma pizzeria på regementsgatan vi talar om. iofs var detta några år sen och de kan ju ha bytt ägare.

la roche på lilla torg har sjukt god tapas, rekomenderas varmt för ej som inte har testat. men ölen efteråt dricker jag hellre på möllan.
Citera
2008-05-21, 23:36
Medlem
Snövits avatar
Årstiderna tyckte jag var bra.
Citera
2008-05-22, 10:10
Medlem
foshoos avatar
Carib Kréol har haft tjusig och smakrik mat de få gånger jag käkat där, men mest går man dit för mojiton. Dyr som ett as, men så jävla god.
Citera
2008-05-22, 22:13
Medlem
killerwhales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gg
polaren och hans påg fick röda utslag över bröst och hals och illamående av en kass tonfiskpizza från en pizzeria på regementsgatan

Kan ju vara en annan pizzeria. Finns ett antal på regementsgatan. Sen kan det ju varit dålig tonfisk. Käkar alltid calzone, så jag kanske borde skrivit bästa calzonen i malmö....
Citera
2008-05-23, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killerwhale
Kan ju vara en annan pizzeria. Finns ett antal på regementsgatan. Sen kan det ju varit dålig tonfisk. Käkar alltid calzone, så jag kanske borde skrivit bästa calzonen i malmö....
nu har jag kollat upp det, kan vara pizzeria tenerifa också men jag tror mer på pompei. avskyvärt ställe, små pizzor och uppenbarligt dålig hygien. men som sagt det var ju några år sen.

när vi ändå snackar pizza. pizzeria viking vid slussen har jävligt goda pizzor med massa fyllning, måste provas!
Citera
2008-05-24, 01:09
Medlem
sjuksysters avatar
Jag kom på pizzeria Armano också. Så himla goa pizzor.
Citera
2008-05-28, 19:28
Medlem
h8_religions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjuksyster

Andra tips?

Var ligger denna restaurang, må tro?
Citera
2008-05-28, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h8_religion
Var ligger denna restaurang, må tro?
http://www.indianhaweli.com/pagepics/map.jpg

din late fan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera