Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-08, 18:15
  #3073
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonexistence
Jag började läsa One Piece för ett tag sedan och hann komma till 405. Tycker det är en mycket seg manga som drygar ut allt möjligt när det kunde ha varit kortare. Hursomhelst jag ska fortsätta läsa den för att alla karaktärer är jävligt sköna, speciellt Luffy.

Okej
Citera
2013-02-09, 13:10
  #3074
Medlem
DangerDooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonexistence
Jag började läsa One Piece för ett tag sedan och hann komma till 405. Tycker det är en mycket seg manga som drygar ut allt möjligt när det kunde ha varit kortare. Hursomhelst jag ska fortsätta läsa den för att alla karaktärer är jävligt sköna, speciellt Luffy.

Jag kan hålla med dig till en viss grad, lite lång är One Piece, ibland kan det förekomma lite onödiga kapitlen... Men så är det ju med alla...
Citera
2013-02-12, 09:59
  #3075
Medlem
PsycholicRaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonexistence
Jag började läsa One Piece för ett tag sedan och hann komma till 405. Tycker det är en mycket seg manga som drygar ut allt möjligt när det kunde ha varit kortare. Hursomhelst jag ska fortsätta läsa den för att alla karaktärer är jävligt sköna, speciellt Luffy.

Citat:
Ursprungligen postat av DangerDoom
Jag kan hålla med dig till en viss grad, lite lång är One Piece, ibland kan det förekomma lite onödiga kapitlen... Men så är det ju med alla...

Jag tycker väl att det framförallt kan kännas segt när man väl är ikapp och väntar minst en vecka på varje kapitel, men när man ser tillbaka och läser allt i ett streck så anser jag att det bara främjar serien med lite variationer i tempo och "mellankapitel". Jag tror att serien annars hade fått känslan av att kännas stressad istället, att handlingen hela tiden skulle gå framåt på 120%.
Citera
2013-02-12, 10:38
  #3076
Medlem
Kavalleristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsycholicRave
Jag tycker väl att det framförallt kan kännas segt när man väl är ikapp och väntar minst en vecka på varje kapitel, men när man ser tillbaka och läser allt i ett streck så anser jag att det bara främjar serien med lite variationer i tempo och "mellankapitel". Jag tror att serien annars hade fått känslan av att kännas stressad istället, att handlingen hela tiden skulle gå framåt på 120%.

Precis, det jobbiga är när man är ikapp och måste vänta en vecka. När kapitlet väl kommer så händer inte så mycket. Egentligen bör man vänta in några kapitel och sträckläsa, men de pallar man inte.
Citera
2013-02-12, 10:42
  #3077
Medlem
Kavalleristens avatar
En fråga till er lite mer kunniga läsarna. Is-snubben och magma-snubben (inte så bra på namnen) tog en fight, magma snubben blev premotad inom marinen och is snubben är nu inte marin längre?

Rätt/fel?
Citera
2013-02-12, 11:12
  #3078
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavalleristen
En fråga till er lite mer kunniga läsarna. Is-snubben och magma-snubben (inte så bra på namnen) tog en fight, magma snubben blev premotad inom marinen och is snubben är nu inte marin längre?

Rätt/fel?

Rätt
Citera
2013-02-14, 00:24
  #3079
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DangerDoom
Sakazuki
Ja, Sakazuki eller Akainu. Samma som att is-killens riktiga namn är Kuzan, men som Admiral var hans namn Aokiji.
Citera
2013-02-15, 02:53
  #3080
Medlem
Thalles avatar
När kommer nästa kapitel på One Piece? Den är sen nu.

Citat:
Ursprungligen postat av DangerDoom
Har han (vid det här fallet en Spindel-frukt; som fortfarande bara är min teori) så bör det under alla moment vara högst tillgänglig att han skall ha den flexibiliteten och snabbheten från just en spindel, och med tiden vidareutveckla det till att bli ännu snabbare och smidigare.
Jag har alltid trott att han har "mind-controll" frukten, enda sedan första gången jag såg honom använda den mot Bellamy. Spindelfrukten skulle dock förklara hur han kunde riva marinerna sådär konstigt genom luften, om man skulle anta att han använder sig av trådar för att "mind-controlla" folk. Låter dock långsökt enligt mig då det skulle kräva en enorm styrka i varje finger.
__________________
Senast redigerad av Thalle 2013-02-15 kl. 03:02.
Citera
2013-02-15, 08:01
  #3081
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thalle
När kommer nästa kapitel på One Piece? Den är sen nu.
De skulle ju ta en paus den här veckan
Citat:
Ursprungligen postat av Thalle
Jag har alltid trott att han har "mind-controll" frukten, enda sedan första gången jag såg honom använda den mot Bellamy. Spindelfrukten skulle dock förklara hur han kunde riva marinerna sådär konstigt genom luften, om man skulle anta att han använder sig av trådar för att "mind-controlla" folk. Låter dock långsökt enligt mig då det skulle kräva en enorm styrka i varje finger.

Är det inte så att han "bara" har conquerors haki?
Citera
2013-02-15, 18:16
  #3082
Medlem
Imirons avatar
Doflamingos frukt gör att han kan använda sig av trådar på något sätt. När han "styr" folk är det bara att han drar i trådarna med fingrarna, därav fingerrörelserna när han styr dem.
Citera
2013-02-15, 20:21
  #3083
Medlem
Palmen1993s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Doflamingos frukt gör att han kan använda sig av trådar på något sätt. När han "styr" folk är det bara att han drar i trådarna med fingrarna, därav fingerrörelserna när han styr dem.
Ja, vi har konstaterat detta för många gånger nu :P
Citera
2013-02-20, 12:43
  #3084
Medlem
Nytt kapitel! http://www.mangareader.net/one-piece/699
__________________
Senast redigerad av abhz 2013-02-20 kl. 12:45.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback