• 1
  • 2
2008-05-20, 12:53
Medlem
Knullkungens avatar
Idag på löpet på Aftonbladet kan man läsa om unikt statligt test av platt-TV. På nätet är det hela en plusartikel som således kostar pengar att läsa. Dock framgår att det är energimyndigheten som ligger bakom testet. På myndighetens hemsida kan man läsa testet gratis. Hur vanligt är det att Aftonbladet Plus tar betalt för uppgifter som myndigheter ändå har lagt ut gratis på sina hemsidor? När det gäller uppgifter om rikast i din kommun krävs väl en viss sammanställning från tidningens sida för att göra det hela sökbart men här har de ju bara plankat rakt av?
Senast redigerad av Knullkungen 2008-05-20 kl. 12:55.
Citera
2008-05-20, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Idag på löpet på Aftonbladet kan man läsa om unikt statligt test av platt-TV. På nätet är det hela en plusartikel som således kostar pengar att läsa. Dock framgår att det är energimyndigheten som ligger bakom testet. På myndighetens hemsida kan man läsa testet gratis. Hur vanligt är det att Aftonbladet Plus tar betalt för uppgifter som myndigheter ändå har lagt ut gratis på sina hemsidor? När det gäller uppgifter om rikast i din kommun krävs väl en viss sammanställning från tidningens sida för att göra det hela sökbart men här har de ju bara plankat rakt av?
Inte är det första gången. Några månader sedan så hade dom också något test, och sen fanns samma test gratis på testportalen.se
Citera
2008-05-20, 17:54
Medlem
Tja, det är väl mer regel än undantag?

Inför deklarationen hade man väl en plus-artikel där någon "skatte-exptert" hade listat ett gäng med avdrag man inte fick missa.
Med tanke på kvalitén på artikeln gissar jag att någon praktikant med 65 kr/h hade letat igenom den här sidan.
Citera
2008-05-20, 18:03
Bannlyst
"Här är gratisprogrammen till din pc du inte får missa!"

På betalsidorna som kallas Plus. Mer regel än undantag.
Citera
2008-05-20, 18:55
Medlem
Knullkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
"Här är gratisprogrammen till din pc du inte får missa!"

På betalsidorna som kallas Plus. Mer regel än undantag.

Jo men då har de ju åtminstone satt ihop en lista över gratisprogram så man själv slipper söka på nätet.
Citera
2008-05-20, 18:58
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Jo men då har de ju åtminstone satt ihop en lista över gratisprogram så man själv slipper söka på nätet.

Ja, men du missar ironin i det hela! Det som andra jobbar gratis för och ger bort till människor vill Aftonhoran ha pengar för att berätta om!
Citera
2008-05-20, 19:00
Medlem
m65gs avatar
det var ju likadant med krönikörerna,dom kunde man läsa på nätet förut,men nej ,inte nu längre för då måste du pröjsa till plussprylen......märkligt.
Citera
2008-05-20, 19:00
Medlem
thailandstrolls avatar
Sista generationens kvällstidningsjournalister

talas det ju nu om inom kvällspressen åtminstone. Internet och alla forum som detta gör ju att det skall vara gratis. På sikt åtminstone kvällstidningens död. När inte bannerannonserna räcker till att betala de redan låga journalistlönerna så blir det bara detta kvar: sälja icke upphovsrättskyddat gratis material via SMS.
Citera
2008-05-20, 19:01
Medlem
kentabarss avatar
Jag vågar knappt tänka på hur mycket pengar dom drar in på alla reklam som dom har på hemsidan.
Citera
2008-05-20, 22:11
Medlem
Citat:

Den, och de flesta andra listor, tabeller, diagram och you name it, har de aldrig satt ihop själva.

Gratisprogram-listan kommer oftast från idg.se (eller PC-hemma). Alla listor över "vem är rikast i din kommun" och liknande är gratismaterial som i sin tur är offentliga, allmänna handlingar. Förmodligen kapade rakt av.

Btw, http://gluefox.com/kontr/journal.shtm
Citera
2008-05-21, 04:39
Bannlyst
Typ.. allt? Kanske ska starta en sida som har alt dom ger
Citera
2008-05-21, 07:37
Medlem
Kingen_kings avatar
För 63 öre om dagen får jag tillgång till massa extraläsning om jag vill. Jag har även fått 3 dosor Onico, en månads förbrukning av Omega3, ett fotoalbum...

Orka grina för nåt som kostar 63 öre om dan. Jag tycker det är en kanontjänst som jag gladeligen betalar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in