2008-05-20, 01:05
Medlem
Bajsfacistens avatar
Hur smakar getkött? Jag har hört att det skall vara en delikatess. Är inte vidare förtjust i lamm eller fårkött. Men enligt de jag har talat med så skall ullsmaken inte finnas hos getkött och att get mer liknar rådjur än något annat. Stämmer detta?
Citera
2008-05-20, 08:24
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Hur smakar getkött? Jag har hört att det skall vara en delikatess. Är inte vidare förtjust i lamm eller fårkött. Men enligt de jag har talat med så skall ullsmaken inte finnas hos getkött och att get mer liknar rådjur än något annat. Stämmer detta?
Getkött har en ännu mer utpräglad och speciell smak än lamm/fårkött. Min misstanke är att du nog inte skulle gilla det här köttet heller.

~Paul~
Citera
2008-05-20, 09:23
Medlem
om du inte gillar lamm och får så kommer du verkligen inte gilla getkött.
Citera
2008-05-21, 15:34
Medlem
Bajsfacistens avatar
Jaha ok.
Citera
2008-05-21, 15:46
Medlem
Roger Pontares avatar
Jag har ätit det vid två tillfällen men kommer inte riktigt ihåg hur det smakade, men när du nämner rådjur så är jag nog benägen att hålla med. Det var ganska torrt och trådigt vad jag kommer ihåg.
Citera
2008-05-21, 19:03
Medlem
Seamus Costellos avatar
Det är smarrigt! I soliga Spanien kan man få killingkotletter som är i princip kremerade, låter inge vidare men aktare vad gott! Jo, torrt är det, men det är en del av smakupplevelsen.
Citera
2008-05-21, 19:08
Bannlyst
Har i Afrika ats det en hel del getkott och under mina ar har, har det blivit en del getkott, inte helt dumt, valdigt kryddstarka spett saljs i varje gathorn sa fort solen gar ned, smakar bra med en kall ol...

Spetten ar battre an grytorna dock, aningen segt kott, det jag testat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in