2008-05-20, 00:44
Medlem
Hej alla kära fbare!
Nu har jag ett litet problem som följer; Jag lånar en bärbar hp pavilion dv6500 series. problemet är nu att den är min kommpis och han köpte den för ett tag sedan, han glömde då göra en recovery skiva som man alltid ska göra..

jallafal så var han tvungen och instalera om dator pga virus eller dylikt så instalerade han om datorn med en vanlig vista skiva och sen drivrutinerna försig, så han förlorade hps recovery program eller vad det nu är så han inte hade det länger.

iaf, så nu har han "råkat" gör sönder skivan och ber mig om hjälp och skaffa en ny på något sätt, så jag har laddat ner en vista home premium till han men inte brännt ut den än.
Undrar nu bara hur ska jag göra föratt den ska bli bootbar? den är bootbar programmet elelr hur jag ska säga man kan boota med den men hur ska jag bränna så det går att boota det är frågan och vilka vilet program ska jag använda?

*Edit sorry föratt det tog en jävla tid innan jag kom te sak skulle bara ge er lite mer kött på benen Edit*

tacksam för svar Mhv / AzZ0r.
Citera
2008-05-20, 00:49
Medlem
Hejsan1s avatar
Mycket lätt, bara att bränna som image med valfritt program, tex ImgBurn eller Nero.
Dock skulle jag rekommendera Vista Ultimate istället, men ingen större skillnad antar jag. Notera att vissa releaser av Vista bara går in på en Dual Layer skiva, tror att dessa releaser heter DVD9 och de som ryms på en vanlig DVD heter helt enkelt DVD. Leta efter en release av BIE, och tanka från en tillförlitlig sida.
Citera
2008-05-20, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan1
Mycket lätt, bara att bränna som image med valfritt program, tex ImgBurn eller Nero.
Dock skulle jag rekommendera Vista Ultimate istället, men ingen större skillnad antar jag. Notera att vissa releaser av Vista bara går in på en Dual Layer skiva, tror att dessa releaser heter DVD9 och de som ryms på en vanlig DVD heter helt enkelt DVD. Leta efter en release av BIE, och tanka från en tillförlitlig sida.
den jag laddade ner från var tpb länk >http://thepiratebay.org/tor/4095204/...ated_Edition__
är den det dual layer om du kan se det elerl nt men vad är dual layer måste jag ha en speciell skiva för det?
hur ska jag göra har en mapp där allt ligger i ska jag ta alla filerna o göra en image fil av dessa?
Citera
2009-01-26, 20:51
Medlem
thezushs avatar
Om det är en *.iso fil så är det bara att bränna filen till en skiva. De flesta OS .iso filerna är boot-able.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in