Flashback bygger pepparkakshus!
2008-05-19, 22:44
Medlem
zizacons avatar
Jag har en blogg med en 3-400 unika besökare per dag. Jag har gjort allting som att använda wordpress, sökmotoroptimera, pinga alla pingtjänster, vara med på bloggtoppar och dylikt, Pusha. Använda twingly och använda etiketter på bloggar.se.

Jag snittar väl en 5-6 inlägg per dag.

Nu är jag nyfiken på er som har stora bloggar och hur er utvecklingskurva har sett ut. Om ni har ytterligare tips när man ligger i den här fasen med några hundra besökare per dag.

Är det något speciellt som verkligen hjälpt er blogg utöver det jag nämnt ovan.

Slutligen skulle jag gärna vilja ha lite respons på min blogg www.theblackjacker.se
Citera
2008-05-19, 23:04
Medlem
Hatar egentligen bloggar men funderar på att fixa själv ändå. Är Wordpress lätthanterligt?
Citera
2008-05-19, 23:15
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Yepp, hur enkelt som helst. Lite basics om att installera det på webservern (via webgränssnitt), sen är saken biff typ.
Citera
2008-05-19, 23:28
Medlem
Danny Gomezs avatar
Måste bara säga att jag avskydde typsnittet. Orkade inte läsa en enda rad, det sved i ögonen. Har du testat andra, eller är det bara jag som tycker så?
Citera
2008-05-19, 23:45
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danny Gomez
Måste bara säga att jag avskydde typsnittet. Orkade inte läsa en enda rad, det sved i ögonen. Har du testat andra, eller är det bara jag som tycker så?
Nej, jag håller med. Typsnittet är fult och svårläst. Du skriver dessutom rätt intetsägande...bättre bloggar har man sannerligen läst. Du borde göra något åt hela layouten, den känns också en smula intetsägande.
Citera
2008-05-20, 08:11
Medlem
Germanias avatar
om nu texten nödvändigtvis bara ska uppta mindre än halva sidan på någorlunda upplösningar så till att den är i mitten då.
Citera
2008-05-20, 14:16
Bannlyst
Tråkig DESIGN!

Din layout var riktigt tråkig & font-typen var jobbig. Prioritera designen framför texten (en bild säger med än 1000-ord). Kort sagt: Använd Photoshop när du tar fram dina bilder. Sidan måste tilltala ögat för annars kommer ingen orka läsa vad du skriver.
Här har du ett exempel på en blogg med snygg design (dock fel ämne)
http://humlisen.com/

För övrigt vill jag önska dig lycka till.
Citera
2008-05-20, 14:30
Medlem
Du kunde ju ha postat i rätt avdelning???

http://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=44
Citera
2008-05-20, 15:29
Moderator
rotadents avatar
Måste hålla med tidigare postare om att det var en hiskelig font. Det får lov att vara riktigt bra innehåll om man ska stå ut att läsa den. Bokstäverna flöt ihop på något konstigt sätt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in