• 1
  • 2
2008-05-19, 21:56
Medlem
Andy__gibsons avatar
Som rubriken är jag ute efter något som gör dig piggare, gladare och inte är beroende framkallande? Tacksam för hjälp och svar..
Citera
2008-05-19, 21:58
Bannlyst
fysiskt eller psysiskt bereoendeframkallande?
Citera
2008-05-19, 22:00
Medlem
aktivtkols avatar
förmoldigen både och.
ot: khat?
Citera
2008-05-19, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aktivtkol
förmoldigen både och.
ot: khat?
för khat kan ju inte va psykiskt beroende framkallande
Citera
2008-05-19, 22:20
Medlem
Destiny048s avatar
Lustgas?
Citera
2008-05-19, 22:23
Då är väl frågan om koffein och socker godtas?
Citera
2008-05-19, 22:25
Medlem
Andy__gibsons avatar
Helst inget fysiskt beroende...
Citera
2008-05-19, 22:29
Medlem
Brakkisaths avatar
"hej jag letar efter en drog som gör att jag mår bra och inte trött, dock får den inte vara beroende framkallande."

Inser du inte själv hur dumt det låter?
Allt det goda kommer med något dåligt.
Antigen letar du information på de droger som finns eller så håller du din käft.
Citera
2008-05-19, 22:35
Medlem
Andy__gibsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brakkisath
"hej jag letar efter en drog som gör att jag mår bra och inte trött, dock får den inte vara beroende framkallande."

Inser du inte själv hur dumt det låter?
Allt det goda kommer med något dåligt.
Antigen letar du information på de droger som finns eller så håller du din käft.

Nej inser inte det då jag inte kan ett skit om droger? Och det är väl mycket lättare att fråga på ett forum istället för att leta om 4550254450245214521 sorters droger på som man inte kan namnet på, vad dem gör, och vilka bieffekter det finns!? Det är ett forum ! Man behöver inte vara en pundare eller smart-ass om man ska skriva här!
Ge mej tips eller håll käft!
Citera
2008-05-19, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy__gibson
Nej inser inte det då jag inte kan ett skit om droger? Och det är väl mycket lättare att fråga på ett forum istället för att leta om 4550254450245214521 sorters droger på som man inte kan namnet på, vad dem gör, och vilka bieffekter det finns!? Det är ett forum ! Man behöver inte vara en pundare eller smart-ass om man ska skriva här!

Kokain är inte speciellt beroendeframkallande
Citera
2008-05-19, 22:48
Medlem
Brakkisaths avatar
Citat:

Mitt tips är att testa dig fram eller läsa om sakerna.
Det borde inte vara så svårt då det finns 5 olika forum här om diverse droger.
Cannabis, Centralstimulantia, Hallucinogener, Opiater och andra opioider samt övriga droger.

Det är inte svår att läsa om drogerna om man inte har lästsvårigheter som 85% av forumskribenterna anser sig ha.
Du engagerar dig inte helt enkelt.
Hoppas du slutar i träsket, puss o kram sej.

Edit: dom där 25085792 olika drogerna finns det FAQ's om så du kan lära dig, det är därför dom finns där. inte för att förvirra tonåringar med pubertets problem.
Citera
2008-05-19, 22:50
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Det dumma med påståendet var ju att något som gör en glad och pigg givetvis är beroendeframkallande, vem vill inte vara glad och pigg?? Musik är väl det närmaste man kommer om man skall ha en sån drog utan bieffekter...

Amfetamin och kokain är inte fysiskt beroendeframkallande på samma sätt som t.ex. opioider, bensodiazepiner eller alkohol men de för hur som helst med sig ett neurokemiskt beroende... Hjärnan vänjer sig med ständig amfetamin- eller kokaintillförsel för att hålla energin och lyckan uppe vilket gör att man blir kraftlös och deprimerad en lång tid efter att man avslutat ett missbruk med såna centralstimulanter...
Citat:
Ursprungligen postat av TwistedSister
Kokain är inte speciellt beroendeframkallande
Rättelse: Sverige saknar traditioner där man röker eller injicerar kokain och kokainet i Sverige är så dyrt och dåligt att folk hellre missbrukar amfetamin...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in