2008-05-19, 20:26
Medlem
Förra veckan försvann en 25årig kille från Lomma, och jag citerar sydsvenskan

"Sedan i söndags är en 25-årig Alnarpselev anmäld försvunnen. Han sågs senast under söndagsmorgonen och i går kväll hittades hans cykel vid Lomma camping.

ALNARP/LOMMA. – Det är det senaste vi har, cykeln, säger polisen Kent Ringdahl som arbetar med utredningen.

Under fredagseftermiddagen sökte polisen med helikopter efter mannen.

Vilka områden kommer ni att söka i?
– På de ställena han senast befann sig vid försvinnandet. I närheten av bostaden i Lomma.

25-åringens mobiltelefon har inte haft någon aktivitet och kan därför inte ge några pusselbitar till försvinnandet.

Han beskrivs som 195 centimeter lång och har blont hår. Senast sågs han i blå jacka, svart tröja och mörkblå jeans.

Studenten studerar i Alnarp och har sin bostad i Lomma centrum men kommer ursprungligen från en ort utanför Skåne. "

Källa: http://sydsvenskan.se/skane/lomma/article323628.ece

Och som jag fått reda på så hitta dom hans cykel vid en campingplats, det sägs även att polisen fann ett brev men inget tyder på det. Och idag hitta dom ett lika i havet i Lomma.

jag citerar:

"En kropp hittades i havet utanför Lomma vid 18-tiden under måndagen. Det var fågelskådare som gjorde upptäckten och slog larm.

Den döde mannen hittades cirka 200 meter ut i vattnet i närheten av Blå Caféet på Malmövägen i Lomma.
– Jag kan bekräfta att vi har bärgat en kropp. Mer än så går inte att säga, säger Hans Järvestam, vakthavande befäl vid Skånepolisen.
– Det tar tid fastställa identitet och dödsorsak, säger han.

Fågelskådare gjorde upptäckten vid 18-tiden och därefter ringde de polisen.
– Räddningstjänsten från Lomma hjälpte till och de kunde vada ut och hämta kroppen, säger Hans Järvestam. "

Källa: http://sydsvenskan.se/skane/lomma/article324292.ece

Är det denna man som försvann tidigare i veckan som dom hittat?
Citera
2008-05-19, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strippen
Förra veckan försvann en 25årig kille från Lomma, och jag citerar sydsvenskan

"Sedan i söndags är en 25-årig Alnarpselev anmäld försvunnen. Han sågs senast under söndagsmorgonen och i går kväll hittades hans cykel vid Lomma camping.

ALNARP/LOMMA. – Det är det senaste vi har, cykeln, säger polisen Kent Ringdahl som arbetar med utredningen.

Under fredagseftermiddagen sökte polisen med helikopter efter mannen.

Vilka områden kommer ni att söka i?
– På de ställena han senast befann sig vid försvinnandet. I närheten av bostaden i Lomma.

25-åringens mobiltelefon har inte haft någon aktivitet och kan därför inte ge några pusselbitar till försvinnandet.

Han beskrivs som 195 centimeter lång och har blont hår. Senast sågs han i blå jacka, svart tröja och mörkblå jeans.

Studenten studerar i Alnarp och har sin bostad i Lomma centrum men kommer ursprungligen från en ort utanför Skåne. "

Källa: http://sydsvenskan.se/skane/lomma/article323628.ece

Och som jag fått reda på så hitta dom hans cykel vid en campingplats, det sägs även att polisen fann ett brev men inget tyder på det. Och idag hitta dom ett lika i havet i Lomma.

jag citerar:

"En kropp hittades i havet utanför Lomma vid 18-tiden under måndagen. Det var fågelskådare som gjorde upptäckten och slog larm.

Den döde mannen hittades cirka 200 meter ut i vattnet i närheten av Blå Caféet på Malmövägen i Lomma.
– Jag kan bekräfta att vi har bärgat en kropp. Mer än så går inte att säga, säger Hans Järvestam, vakthavande befäl vid Skånepolisen.
– Det tar tid fastställa identitet och dödsorsak, säger han.

Fågelskådare gjorde upptäckten vid 18-tiden och därefter ringde de polisen.
– Räddningstjänsten från Lomma hjälpte till och de kunde vada ut och hämta kroppen, säger Hans Järvestam. "

Källa: http://sydsvenskan.se/skane/lomma/article324292.ece

Är det denna man som försvann tidigare i veckan som dom hittat?

Hur ska vi veta? Men dte verkar väl tyvärr väldigt troligt att det är han. Kroppen har nog svällt upp/och/eller är skadad, därför tar det tid att fastställa ID
Citera
2008-05-20, 00:40
Medlem
wrezaninis avatar
sjukt hoppas att det inte är något brott bakom.
Citera
2010-03-17, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhubarbara
Förlåt, detta är på helt fel plats. Men eftersom denna länken verkar välbesökt så:
Hur 17 gör man ett nytt inlägg????
Tack å tack för det.
Det här var faktiskt riktigt roligt, på så många sätt
Citera
2010-03-17, 16:07
Medlem
FBWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhubarbara
Förlåt, detta är på helt fel plats. Men eftersom denna länken verkar välbesökt så:
Hur 17 gör man ett nytt inlägg????
Tack å tack för det.

Klicka på "Nytt ämne" högst upp där du vill posta inlägget/tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in