• 2
  • 3
2008-05-20, 23:13
Medlem
Meursaults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virpen
hej ! jag har en fråga ang macbook hur är det med brännare finns det eller kan man köpa en extern?

I 2,1 GHz modellen finns ingen brännare, men det är ändå vär det att ta 2,4 GHz modellen för 2 papp extra även om man inte behöver brännarn. Tar man den billigaste modellen kommer man vilja utöka minnet till 2GB, vilket den dyrare modellen redan har, och vips har prisskillnaden minskat till 1 papp. För att spara det har man fått sämre processor, mindre hårddisk och ingen DVD-brännare.
Citera
2008-05-20, 23:18
Medlem
UnderwearMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meursault
I 2,1 GHz modellen finns ingen brännare, men det är ändå vär det att ta 2,4 GHz modellen för 2 papp extra även om man inte behöver brännarn. Tar man den billigaste modellen kommer man vilja utöka minnet till 2GB, vilket den dyrare modellen redan har, och vips har prisskillnaden minskat till 1 papp. För att spara det har man fått sämre processor, mindre hårddisk och ingen DVD-brännare.

Är det inte så att det finns brännare i 2.1 GHz modellen men att den inte klarar av dual layer? eller är det jag som har förstått de helt fel?

*Edit kollade nu å såg att precis som du säger har inte 2.1 GHz versionen någon brännare vilket verkligen är värt att veta
Senast redigerad av UnderwearMan 2008-05-20 kl. 23:22.
Citera
2008-05-21, 17:33
Medlem
virpens avatar
okej tack så mycket. jag är inne på samma spår som trådskrivaren att köpa en macbook. någon som vet om man kan köpa extern brännare ?
Citera
2008-05-22, 00:55
Medlem
Såklart går det att köpa externa brännare De allra flesta brännare går att köra mot mac, och vissa går att fixa med PatchBurn också ( http://www.patchburn.de/ ).

Bottomline: Jag bytte från PC till Mac i februari typ, jag kan med lätthet säga att jag fått kortare stubin när jag sitter vid en PC. Once you go Mac, you never go back
Citera
2008-05-22, 11:21
Medlem
Meursaults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virpen
okej tack så mycket. jag är inne på samma spår som trådskrivaren att köpa en macbook. någon som vet om man kan köpa extern brännare ?

Versionen med DVD-brännare kostar 11000 och den utan kostar 9000. Förutom brännaren får man snabbare processor, större hårddisk och dubbelt så mycket arbetsminne. Om du frågar mig så är det vansinnigt att köpa den billigaste versionen om man vill ha en DVD-brännare.
Citera
2008-05-22, 15:40
Medlem
virpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meursault
Versionen med DVD-brännare kostar 11000 och den utan kostar 9000. Förutom brännaren får man snabbare processor, större hårddisk och dubbelt så mycket arbetsminne. Om du frågar mig så är det vansinnigt att köpa den billigaste versionen om man vill ha en DVD-brännare.

jo visst, men det känns som lite för mycket pengar. ska använda den till musik,skriva, se på film och sånt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in