2008-05-19, 18:03
Medlem
Hur det att ha ståplats på ett stort musikevenemang likt Bruce Springsteen(på ullevi)?
Jag kan tänka mig att det kan vara lite mer festlikt att vara på innerplan men ser man något vidare? Många som knör sig o håller på? Svårt att nå toalett utan att tappa sin plats?

Vad har ni för erfarenheter?

Själv hade jag sittplats 2003, det var fint men funderar på att leta rätt på en ståplats-biljett för i år. Vad säger ni?
Citera
2008-05-19, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ayrton
Hur det att ha ståplats på ett stort musikevenemang likt Bruce Springsteen(på ullevi)?
Jag kan tänka mig att det kan vara lite mer festlikt att vara på innerplan men ser man något vidare? Många som knör sig o håller på? Svårt att nå toalett utan att tappa sin plats?

Vad har ni för erfarenheter?

Själv hade jag sittplats 2003, det var fint men funderar på att leta rätt på en ståplats-biljett för i år. Vad säger ni?

Beror ju på vad du är ute efter. vill du se en ostörd konsert där du kan röra dig fritt och kanske se någorlunda bra så är sittplats att föredra. Vill du däremot kunna dansa omkring, Ta del av energin lite bättre och i vissa fall även komma närmare scen så är ståplats ditt ställe.

Själv kommer man finnas plats på parkett på båda och förhoppningsvis så långt fram som möjligt, Hmm undra om det är för tidigt att börja köa redan...
Citera
2008-05-19, 18:25
Bannlyst
gick på båda 2003, första på sitt- och andra på stå. Jag föredrog, närsynthet till trots, sittplatser, men om du mer går dit för stämningens skull så är väl stå- att föredra.
Citera
2008-05-19, 18:33
Medlem
BigFatCones avatar
okej för att bruce är en klassiker men det är ändå en rockspelning och på såna anser jag att man ska stå..
Citera
2008-05-19, 18:34
Medlem
storytellers avatar
Sittplats är enligt mig helt vedervärdigt i konsertsammanhang. På konsert ska man vara så nära som det bara går till scenen. Är det en akt med mycket drag så tappar du all den energin om du ska sitta och titta på istället. Är det en stämningsfull akt så tappar du hela stämningen att stå tillsammans med flera hundra personer som kan alla textrader.
Citera
2008-06-19, 01:28
Bruce Springsteen är det vad jag upplevde 2000 ingasomhelst problem att stå, långt fram, på. Den publiken tenderar hålla sig med allmän hyfs och sans, och gör en del inte detta ser vakterna dem direkt och ryter i. Jag har aldrig varit på en konsert så bekväm att stå långt fram på. Bonus: inga nitar någonstans, inga vrålarmar i nyllet, inget våldsdansande. Enbart uppskattande och bra stämning, med god och där tillhörande respekt.
Citera
2008-06-19, 07:12
Medlem
Aldhisslans avatar
Satt ner på Dream Theater 2007.

Vill hänga mig själv ibland pga det.
Citera
2008-06-19, 09:15
Medlem
1-800-FEARs avatar
Jag föredrog ståplats fram till att jag fick sittplats på Smashing pumpkins på Cirkus förra sommaren. Konserten var ganska lång, upp mot tre timmar med förband, och det kan bli påfrestande att stå tätt inpå andra så länge med värme och trängsel. Speciellt på inomhusspelningar. Från sittplatsen såg jag hela scenen bra och kunde koncentrera mig mer på musiken än på att vara förbannad på människorna runt omkring mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in