• 4
  • 5
2008-11-18, 12:58
Medlem
Uppvuxen i HB och haft min beskärda del av soc fall och knarkare till grannar. Dom är oftast ganska harmlösa och skiter i dig om du skiter i dom, inte så mkt mer med det. Dock lite skabbigt med en full och ner pissad polack i hissen.

Finns typ inga svenska ungdomar alls och många av dom har inte direkt framtiden framför sig, men dom skiter i dig också om du skiter i dom. Kan bli lite livat på kvällar och helger.. Mycket yngre snorungar som ska leka allan ballan som tuggar i centrum..

Äckligt hög närvaro av civilpoliser så om du röker en gås eller två utomhus så får du akta ryggen.

Dock så smäller det till ibland med en avrättning i en trappuppgång eller att en värdetransports-vakt får en kula i ansiktet men det händer ju inte direkt varje vecka..

Mkt inbrott och bil/mopedstölder, men det går ju och ordna med en säkerhetsdörr.

Ps. Förövrigt kan jag säga att förvaltaren är några riktiga hasslare. Köper du något genom förvaltaren så kan du räkna med att den blir något (ganska mycket) dyrare än "retail priset"..

**EDIT**

Bor inga typ inga somalier i hallonbergen heller som någon påstod, utan mest eritreaner, syrianer och öst-europeer.. Somalierna håller som sagt till på Hjulsta linjen...
Senast redigerad av In yer face 2008-11-18 kl. 13:08.
Citera
2009-12-23, 00:27
Medlem
Janzoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenerdiod
Fördelen med Hallonbergen är dock bra kommunikationer samt billig parkering om man vill ha bil.
Jag uppmanar alla framtida trådläsare att inte ha bil i Hallonbergen - 90-talisterna i dessa områden gillar att vandalisera bilar.

Citat:
Ursprungligen postat av Zenerdiod
Hallonbergen är lite kult tack vare Filmen "Tusenbröder"
Hoffa gömde sig "bland svartarbetare i Hallonbergen"

Fast när dom filmade utanför lägenheten låg den inte i Hallonbergen.

Jag ursäktar för att jag bumpar tråden!
Citera
2009-12-23, 19:15
Medlem
Flamsans avatar
Det finns också ungjävlar som inte tycker det finns något roligare än att terrorisera pensionärer.

Äggar deras fönster och slänga ner stinkbomber i brevlådorna
Citera
2009-12-24, 08:25
Bannlyst
Blatte forort, samma som Rinkeby eller Tensta!
Citera
2009-12-24, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sexpacket
Blatte forort, samma som Rinkeby eller Tensta!

är det ju inte! hästlängder bättre än både Tensta och Rinkeby, tycker faktiskt det är det bästa området i hela järvafältet
Citera
2009-12-24, 23:23
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1
är det ju inte! hästlängder bättre än både Tensta och Rinkeby, tycker faktiskt det är det bästa området i hela järvafältet

Kankse det, men järva är ju ett av de sämre områdena i Stockholm. Så det säger inte så mycket.
Citera
2009-12-24, 23:46
Medlem
husseinbolts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarteNoir
Hej!

Jag tar min examen snart och ska börja jobba i sthlm. Boende är som de flesta vet inte det lättaste att ordna i Sthlm om man inte har x antal miljoner. Saken är den att jag och flickvännen hade ställt in oss på att hyra en lägenhet i andrahand, då vi planerar att kunna ha råd att köpa en i innerstan efter något år eller så, men idag blev jag erbjuden ett förstahandskontrakt i Hallonbergen med en hyra på 5500 på 69kvm. Allt känns bra med lägenheten förutom själva området, tror jag.

Så till frågan, är det någon som har lite bra info om Hallonbergen och vågar jag släppa ut tjejen på nätterna?

självklart kommer du inte kunna släppa ut tjejen på natten där och förmodligen kommer du bli misshandlad och rånad om du vågar dej dit din räddhare.
Citera
2009-12-26, 01:19
Medlem
MadamMims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av husseinbolt
självklart kommer du inte kunna släppa ut tjejen på natten där och förmodligen kommer du bli misshandlad och rånad om du vågar dej dit din räddhare.

Har inga problem att gå ut själv, tattarungarna skulle bara våga....
Bott här i fem år och kan räkna upp ett antal allvarliga händelser som hänt just kvinnor som jag känner.
Jag släpper absolut inte ut min sambo på kvällarna, inte sedan jag fick springa ut och hjälpa en anhörig kvinna i 45 års åldern som blev nedslagen och misshandlad av 6-7 araber 50 m från mitt hus, helt utan att någon provokation vart med i bilden. Slutade med bl a brytna revben och en bruten näsa.
Dom skulle bara ha "kul".
Citera
2011-02-15, 14:48
Medlem
Jag bor i hallonbergen... det mesta är skitsnack ungdomarna slår inte kvinnor för då får dom stryk av andra ungdomar i hallonbergen till skillnad från smutsen från tensta rinkeby
Citera
2011-05-15, 23:14
Medlem
Jag är en "ursvensk", uppvuxen i en villa på en liten ort i södra Sverige. Hade inte mycket kontakt med invandrare. Men så fick jag jobb i Stockholm och hittade ett litet uthyrningsrum utan spis och med "stockholmsdusch" för 2000 kr/månad i det gråvita miljonprogramsområdet Hallonbergen. Hur skulle jag stå ut? Men det har gått bra. Jag bor kvar här i samma rum fortfarande 5½ år senare. Invandrarna har jag inga problem med; de flesta är trevliga och bra att ha och göra med. De som jag har svårast för är några svenska kärringar.
Citera
2011-05-21, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AviLGH
"I Sundbyberg
I det halvfärdiga bostadsområdet Hallonbergen
Ligger vinden på
Och kylan tränger långsamt ända in i märgen
Och himlen är järngrå, utan förskoning
Det finns ingen tröst, ingen ljusare boning
Ovan molnen då