2008-05-20, 15:51
Medlem
Androass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarteNoir
Jag är uppväxt precis i utkanten av Stockholm och har pendlat och gått igenom Hallonbergen, dock främst de områden som ligger runt i kring. Nu när man ska bo där kändes det som att man ville veta lite mer. Jag och tjejen kom iaf överens om att ett år ska vi väl klara av att bo i lite av slummen. Fördelen med Hallonbergen är väl kommunikationerna och närheten till grönområden och betydligt trevligare ställen som centrala sundbyberg mm. Sen får man inte glömma att det är väldigt billigt, betalar i princip lika mycket i hyra för min studentlya i dagsläget på 24 kvm som för denna på 70kvm (5500kr)

Fyll gärna på med mer info om ni har.
Ok, men iomed att du bor i sthlm så vet du ju iallafall lite vad det handlar om. Fick för mig att du bodde i någon småstad eller liknande.
Citera
2008-05-20, 18:40
Medlem
Hallonbergen är lite kult tack vare Filmen "Tusenbröder"
Hoffa gömde sig "bland svartarbetare i Hallonbergen"
I Jens Lapidius bok "Snabba cash" så har väl huvudpersonens lillasyster hamnat på lägenhetsbrodell i just Hallonbergen.

Jag vet att detta inlägg är lite ot men Hallonbergen är lite kult.
Citera
2008-05-20, 20:10
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrupelfri Knöl
För att inte tala om alla lik som brukar flyta upp där med jämna mellanrum...
Fan, de har jag missat på mina joggingrundor.
Citera
2008-05-20, 20:55
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenerdiod
I Jens Lapidius bok "Snabba cash" så har väl huvudpersonens lillasyster hamnat på lägenhetsbrodell i just Hallonbergen.

För att inte tala om Lyset från Hallonbergen. Stor humor.
Citera
2008-05-20, 22:36
Medlem
Skrupelfri Knöls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Fan, de har jag missat på mina joggingrundor.
Iofs så var väl senaste gången 1939 eller ngt sånt...
Citera
2008-05-20, 22:43
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrupelfri Knöl
Iofs så var väl senaste gången 1939 eller ngt sånt...

Jojo, har man så långa perspektiv, då torde Nybroviken och Strandvägen vara områden som man också avråder från.
Citera
2008-05-20, 23:01
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Jojo, har man så långa perspektiv, då torde Nybroviken och Strandvägen vara områden som man också avråder från.
*asg*

Mina joggingrundor runt Lötsjön (och ibland tog jag tvåsjöarna! det ni veklingar!) företogs under åren 1990-93. Och inte såg jag då några (människolik) flyta upp. Däremot hände det ju att man såg ett och annan fisklik som dött av kvävning ligga och jäsa (surströmming?)
Citera
2008-05-21, 02:38
Medlem
MadamMims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenerdiod

Glöm inte "Tic Tac"
Citera
2008-05-21, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
*asg*

Mina joggingrundor runt Lötsjön (och ibland tog jag tvåsjöarna! det ni veklingar!) företogs under åren 1990-93. Och inte såg jag då några (människolik) flyta upp. Däremot hände det ju att man såg ett och annan fisklik som dött av kvävning ligga och jäsa (surströmming?)

OT: En polare till mig brukar tjuvfiska i Råstasjön, riktiga as till gäddor där. Lötsjön vet jag inte men jag har svårt att tro att det finns fisk där.
Citera
2008-05-21, 11:56
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ned Flander
OT: En polare till mig brukar tjuvfiska i Råstasjön, riktiga as till gäddor där. Lötsjön vet jag inte men jag har svårt att tro att det finns fisk där.
Haha, en gång när jag stod och filosoferade vid bäcken mellan sjöarna spratt det till ordentligt och en riktig jävla monstergädda slank förbi. Jag har aldrig sett en så stor gädda, det var så att jag hoppade till. Det var ju i bäcken som förband Lötsjön och Råstasjön, men om herr Gädda var på väg till eller från var jag inte i stånd att avgöra....
Citera
2008-05-21, 12:03
Medlem
Tandkolls avatar
Citat:
Så till frågan, är det någon som har lite bra info om Hallonbergen och vågar jag släppa ut tjejen på nätterna?
Ja du vågar släppa ut henne på nätterna, Hallonbergen är inte speciellt stökigt, det är nog helt dött där på nätterna, det finns lixom inget centrum att hänga i som någon redan sagt.
Citera
2008-05-21, 12:08
Medlem
Citat:
Jag är uppväxt precis i utkanten av Stockholm och har pendlat och gått igenom Hallonbergen, dock främst de områden som ligger runt i kring. Nu när man ska bo där kändes det som att man ville veta lite mer. Jag och tjejen kom iaf överens om att ett år ska vi väl klara av att bo i lite av slummen. Fördelen med Hallonbergen är väl kommunikationerna och närheten till grönområden och betydligt trevligare ställen som centrala sundbyberg mm. Sen får man inte glömma att det är väldigt billigt, betalar i princip lika mycket i hyra för min studentlya i dagsläget på 24 kvm som för denna på 70kvm (5500kr)

Fyll gärna på med mer info om ni har.

Nu har jag kollat men en snubbe som bor i Hallonbergen om den muslimska bönelokalen jag skrev om tidigare. Den finns kvar men böneutroppet får dom bara göra på söndagar enligt honom. Han var måttligt nöjd med det då han inte tyckte det var kul att vakna bakis på söndagsmorgonen och tro man är i Mecka. Gjorde inte bakfyllan enklare direkt.

Vill du veta något mer kan jag kolla med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in