• 1
  • 2
2008-05-19, 13:22
Medlem
Crumbss avatar
Citat:
Slipknot, Machine Head and Children of Bodom will hit the stage at Zenith de Paris, in Paris, France on November 21 according to the French website Infoconcert.com.

Date: November 21, 2008 (Doors: 7.30pm)
Venue: Zenith de Paris - Paris, France
Capacity: 6,300
Tickets: 44 €
Bands: Slipknot, Machine Head, Children of Bodom

This might be the first leaked date of a massive European tour this fall...

Source: Länk

Jag har svårt att tro att detta endast är ett enstaka datum utan detta kommer bli ett fett turnépaket till hösten som kommer att våldta Europa.
Grymt sugen!!!
Citera
2008-05-19, 13:32
Medlem
BratBashers avatar
ja jag har väldigt svårt att tro att de drar ihop de banden drar över sjön och spelar på ett litet hak i en rökig källare och dricker vin.

men frågan e tror du (eller någon annan) att de kommer till sverige?

men kommer de ens i närheten kommer jag va där fy fan va nice va länge sen man gick på manglar konsert.
Citera
2008-05-19, 13:33
Medlem
Klints avatar
Synd dom tvunget ska trycka in skitbandet children of bodom i paketet.
Citera
2008-05-19, 13:43
Medlem
BratBashers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klint
Synd dom tvunget ska trycka in skitbandet children of bodom i paketet.

nått får man ta. drick lite ur pluntan ragga lite det skulle kunna vart 50cent det hade fortfarande varit värt det. och de är inf bättre än 50 nollan
Citera
2008-05-19, 15:42
Medlem
Crumbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BratBasher
men frågan e tror du (eller någon annan) att de kommer till sverige?
Minst en spelning i Sverige brukar ju de flesta amerikanska band göra på sina Europaturneer så jag skulle bli väldigt förvånad om dom inte stannar till nu.
Senast Slipknot var här så körde dom ju både GBG och Stockholm så jag hopppas på liknande upplägg nu.
Citera
2008-05-21, 18:08
Medlem
Crumbss avatar
Fick bekräftat nu av en som jobbar med Machine Head att det blir en spelning i Sverige i mitten av november på Hovet.
Senast redigerad av Crumbs 2008-05-21 kl. 18:14.
Citera
2008-05-21, 18:36
Medlem
KSEs avatar
Verkar som man får se både Slayer och Machine Head runt November/December, inte illa
Citera
2008-05-21, 20:56
Medlem
BratBashers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crumbs
Fick bekräftat nu av en som jobbar med Machine Head att det blir en spelning i Sverige i mitten av november på Hovet.

okej men bara i stockholm? fan jag e ju i gbg då. kanske blir till att åka upp så fall. säg gärna till fall du hör nått mer
Citera
2008-05-21, 23:42
Medlem
TheInsanes avatar
Machine Head är grymma. De andra två skulle jag aldrig betala för att se. Dock är det nog bättre sällskap för MH denna gång jämfört med det väldigt sunkiga "black crusade".
Citera
2008-05-22, 10:07
Medlem
Crumbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BratBasher
okej men bara i stockholm? fan jag e ju i gbg då. kanske blir till att åka upp så fall. säg gärna till fall du hör nått mer
Oslo, Köpenhamn och 2 spelningar i Finland är också inplanerade. Det finns en lucka mellan Oslo och Stockholm så dom kanske klämmer in en Göteborgsspelning. Vem vet? Mer info kommer relativt snart då Slipknot kommer annonsera turnén.
Citera
2008-06-06, 21:21
Medlem
Crumbss avatar
Nu är det officiellt.
Från Slipknots hemsida:

Citat:
"SLIPKNOT is proud to announce their triumphant return to Europe beginning this November. SLIPKNOT will headline throughout Europe, with MACHINE HEAD and CHILDREN OF BODOM in tow, making for a truly brutal evening of music! This tour also marks the band's first trip to Russia, where they will be headlining Olympic Stadium!"

Commented SLIPKNOT vocalist Corey Taylor: "It's been a long time coming... I know the European fans have been waiting for this for a very long time. We are breathlessly waiting, as well. We cannot wait to throw down with them!"

The tour dates are as follows:

Nov. 05 - Moscow, Russia - Stadium Olimpijski
Nov. 07 - Helsinki, Finland - Old Ice Hall
Nov. 08 - Tampere, Finland - Ice Hall
Nov. 10 - Oslo, Norway - Spektrum
Nov. 12 - Stockholm, Sweden - Hovet
Nov. 13 - Copenhagen, Denmark - KB Hallen
Nov. 15 - Berlin, Germany - Arena Treptow
Nov. 17 - Winterthur, Switzerland - Eishalle Deutweg
Nov. 18 - Milan, Italy - Palasharp
Nov. 20 - Amsterdam, Holland - HMH
Nov. 21 - Paris, France - Zenith
Nov. 22 - Paris, France - Zenith
Dec. 14 - Antwerp, Belgium - Lotto Arena
Dec. 15 - Luxemburg - Rockhal

Additional dates will be announced in the coming weeks.
Citera
2008-06-17, 19:27
Medlem
devilspawns avatar
Jäklar vad jag har längtat till detta Detta är ju ett måste, synd bara att det inte är i gbg, men men.. man kan inte få allt. Får vara glad att de stannar till i Sverige
Någon som varit på hovet innan? hur är det att lyssna på livemusik där?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in