2011-12-02, 12:48
Medlem
paradigmforcosmoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvinfest
Yngwie Malmsteen, utan tvekan!

Sant det!
Citera
2011-12-02, 14:14
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Största genom tiderna för mig, i dag är förmodligen Black Sabbath. De flesta måste veta vilka de var (är), de flesta känner till Ozzy, även om de kanske inte vet hur mycket han och Black Sabbath egentligen gjort för musikvärlden.

Om 20 år kanske någon fet house/dance/dubstep-DJ är någon av de största genom tiderna, med tanke på att allt blir mer och mer datoriserat.

Motörhead bör väll räknas som ett jävligt stort band också, med tanke på hur många de influerat, hur länge de varit aktiva, hur många album de släppt och hur mycket de turnerar.
Citera
2011-12-05, 17:52
Bannlyst
Mozart
Beethoven
Huddie William Ledbetter
Sinatra
Elvis
Beatles
Pink floyd
Senast redigerad av Rhododendron 2011-12-05 kl. 17:55.
Citera
2012-03-26, 01:33
Medlem
Det är helt omöjligt att nämna en men de tre största måste vara MJ, Beatles och Elvis. Har fruktansvärt svårt att se någon i mordern tid som är så känd inom musiken. Sen kan man inte bortse från de klassiska gubbarna Mozart, Bach och Beethoven vars musik forfarande älskas av miljoner människor världen över och detta typ 300!! år efter sin död. Borde man inte räknas som en av tidernas största då?
Citera
2012-10-18, 20:32
Medlem
Ratis avatar
Grattis på 86-årsdagen Chuck Berry Fortfarande aktiv efter 55 år på scenen.
Citera
2012-12-12, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pongpong123
Hej mitt namn är Michael Jackson, jag gillar att sjunga genom en dator och dansa som en hippie.. min röst är egentligen inte bra men de gör inget för datorn räddar mitt skin. Jag är väldigt talangful på att skriva låtar, det är inte så att mina låtar går likadant hela tiden. Flickor svimmar när jag går baklänges på tårna och jag är allmänt cool. Jag har gjort världen mycket gott då jag har framkallat många populära musiker såsom lady gaga, justin bivers, Kesha mm. Mitt dansande på tårna kommer påverka inspirera folk även om 1000 år för jag är grym. Jag anser att jag är mer talangful än Led Zeppelin och Pink Floyd eftersom min röst är så himla bra.. intrument är överskattat liksom och vem behöver solo liksom.. det är bara häxkonster.
Om du inte kan bedöma huruvida Michael Jackson är en fantastisk sångare hur kan du då ge dig på ämnet De största genom tiderna? Hur räddar datorn Michaels röst menar du, han sjöng när datorerna inte fanns. Varför tror du att Michael Jackson inte var duktig på instrument? Han producerade och skrev massor av sitt eget material.

Konstigt inlägg.
Citera
2013-01-05, 16:45
Medlem
4thtimearounds avatar
http://www.youtube.com/watch?v=jWaEh8ssv5M

Där är en liten video som avhandlar ämnet.
Citera
2013-05-31, 20:54
Medlem
BistroVagnens avatar
Hej! Någon här som sitter inne med en lista på de band/artister som totalt har sålt flest album? Jag bryr mig alltså inte om vad någon förståsigpåare tycker utan enbart om ren data, vem har sålt mest och är då störst?

Aerosmith
Michael Jackson
AC/DC
Metallica

är några som jag och min brorsa snackar om , men nog om det, någon som sitter inne med en lista över flest sålda album totalt?
Citera
2013-05-31, 23:45
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BistroVagnen
Hej! Någon här som sitter inne med en lista på de band/artister som totalt har sålt flest album? Jag bryr mig alltså inte om vad någon förståsigpåare tycker utan enbart om ren data, vem har sålt mest och är då störst?

Aerosmith
Michael Jackson
AC/DC
Metallica

är några som jag och min brorsa snackar om , men nog om det, någon som sitter inne med en lista över flest sålda album totalt?

The Beatles, Elvis Presley, Michael Jackson, Madonna, Led Zeppelin, Elton John och Pink Floyd är de som har sålt flest album totalt har jag för mig.
Citera
2013-06-01, 00:02
Medlem
NaSteffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocket-Queen
The Beatles, Elvis Presley, Michael Jackson, Madonna, Led Zeppelin, Elton John och Pink Floyd är de som har sålt flest album totalt har jag för mig.

Nu är detta ot iofs, men jag tycker att jag borde poängtera att den idag totalt bortglömde sångaren Meat Loaf album Bat out of Hell har sålt 40 miljoner ex. Han har alltså inte sålt mest genom tiderna, men ändå.
Citera
2013-06-07, 11:19
Medlem
BistroVagnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocket-Queen

Du har inte möjligtvis en länk där de har faktan?
Citera
2013-06-07, 11:51
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BistroVagnen
Du har inte möjligtvis en länk där de har faktan?

Nja, får upp lite olika resultat när jag googlar. The Beatles och Elvis är dock alltid i topp, och resten ligger i topp 10-15 i alla listor.

http://riaa.com/goldandplatinum.php?...elling-artists

http://ohnotheydidnt.livejournal.com...6&cut_expand=1

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of..._music_artists

Och ja, wikilänkar är inte de bästa... Litar mer på RIAA, men deras sida visar troligtvis bara försäljning i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in