2009-11-12, 23:31
Medlem
norces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heuheu
Hmm, förklara gärna varför
Behöver man verkligen förklara det? Har du missat hur jävla enorm han är nu? För att inte tala om under tiden han var levande och aktiv.
Citera
2009-11-14, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norce
Behöver man verkligen förklara det? Har du missat hur jävla enorm han är nu? För att inte tala om under tiden han var levande och aktiv.

Nej, jag håller med dig om att han är väldigt stor. Men jag håller inte med dig om han är störst genom tiderna... Tur att alla tycker olika Tre av mina kompisar tycker nämligen precis som du.
Citera
2009-11-14, 00:56
Medlem
norces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heuheu
Nej, jag håller med dig om att han är väldigt stor. Men jag håller inte med dig om han är störst genom tiderna... Tur att alla tycker olika Tre av mina kompisar tycker nämligen precis som du.
Vem bryr sig egentligen? Vi pratar ju inte om hurvida artisterna är bra eller inte, jag känner iallafall inte att jag bryr mig ett skit om vem/vilka någon tycker är störst.
Citera
2009-11-14, 01:16
Medlem
SOCKERBAGAR1s avatar
1. The Rolling Stones
2. The Beatles
3. Kiss

Sen så ser ju personliga listan mycket finare ut och mycket längre ut
Citera
2009-11-14, 01:17
Medlem
SOCKERBAGAR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuprwhirl
Muse ska inte nämnas tillsammans med The Beatles och Nirvana. Det smakar illa i munnen.
Nirvana borde inte nämnas med The Beatles, stor skillnad, i "påverkade-jorden" sättet.

Edit: Hm, borde inte inläggen slås ihop? Nåja, ta bort detta inlägg om ni anser det värdelöst.
Senast redigerad av SOCKERBAGAR1 2009-11-14 kl. 01:20.
Citera
2009-11-14, 13:00
Medlem
BrainDisorders avatar
Enligt tråden och pollen om vilket som är världens bästa band (och möjligtvis inte automatiskt störst, men en riktlinje) så är det ju Pink Floyd och The Beatles, sedan ligger mest röster på Övrigt (då tråden inte innehöll tillräckligt många band, t.ex vart fan är CCR?).

Själv så lägger jag min röst på The Beatles. Svårt att toppa dom, även om det är bra många band i närheten.

Metallica är ett utav världens största metalband, och det är inget att diskutera.

Andra band och artister som fortfarande håller på som är stora är;
AC/DC, Rolling Stones, Bob Dylan, Kiss, David Bowie, Ozzy Osbourne, Bruce Springsteen etc.
Kom inte på så många jag ville, dom flesta är dock redan nämnda.
Senast redigerad av BrainDisorder 2009-11-14 kl. 13:02.
Citera
2010-10-26, 09:29
Medlem
filipdinhos avatar
Den bästa är klart Michael Jackson sen skulle jag nog kunna rabbla upp en massa andra,Elvis U2 är redAN Otroligt stora...ja som sagt det fnns många men ingen Slår MJ The King Of Pop
Citera
2011-01-09, 05:24
Medlem
maxgs avatar
Det är helt jävla sinnessjukt att folk här kan sitta och säga att Micheal Jackson ska tillhöra de stora inom musiken. De som gör det kan ju fan inte se längre än näsan. MJ var sjukt jävla tokstor när han var aktiv och sjukt jävla tokstor när han var anklagad som våldtäktsman och sjukt jävla tokstor när han dog. Men för musiken kommer han aldrig komma i närheten av Beatles, Dylan, Elvis och alla de.
Ni kanske noterar att jag bara tar upp de stora rocknamnen men jag tycker att popen har sitt ursprung i rocken och därför kommer inte popens megastjärnor vara lika stora.
DEssutom skrev MJ för lite för, Quincy Jones gjorde ju fan det mesta.

PS: jag vet att tråden säkert är död men jag blev arg.
Citera
2011-01-09, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheik
Jadu, Rollin Stone´s top 10 lista ser ut såhär.

1. The Beatles
2. Bob Dylan
3. Elvis Presley
4. The Rolling Stones
5. Chuck Berry
6. Jimi Hendrix
7. James Brown
8. Little Richard
9. Aretha Franklin
10. Ray Charles

Jaha, den tidningen... Den listan är ju helt objektiv
(Seriöst, då förstår jag att varför t ex inte Led Zeppelin är med.)
Citera
2011-01-09, 13:36
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enso
Jaha, den tidningen... Den listan är ju helt objektiv
(Seriöst, då förstår jag att varför t ex inte Led Zeppelin är med.)

Rolling Stone Magazine har ett betydligt större värde än vad de förtjänar. Ska man vara "världens största musiktidning " (vilket, så vitt jag vet, Rolling Stone Magazine kan vara) borde man ta ALL musik i beaktning. Rolling Stone magazine är otroligt subjektiva i sitt bedömande. Ta Jack White från The White Stripes. En duktig musiker? Absolut. En av historiens absolut bästa gitarrister? Nej. Ändå är han långt före många legender på listan av världens bästa... Min teori? Någon på redaktionen är ett galet The White Stripes fan och tjatat till honom på den platsen...

Det är tydligt att de högaktar vissa band och inte ger andra (lika bra) en uns av samma behandlande. Det tycker jag är väldigt fel av en så pass respekterad tidning. Jag kan inte ta något de skriver seriöst.
Citera
2011-01-09, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Rolling Stone Magazine har ett betydligt större värde än vad de förtjänar. Ska man vara "världens största musiktidning " (vilket, så vitt jag vet, Rolling Stone Magazine kan vara) borde man ta ALL musik i beaktning. Rolling Stone magazine är otroligt subjektiva i sitt bedömande. Ta Jack White från The White Stripes. En duktig musiker? Absolut. En av historiens absolut bästa gitarrister? Nej. Ändå är han långt före många legender på listan av världens bästa... Min teori? Någon på redaktionen är ett galet The White Stripes fan och tjatat till honom på den platsen...

Det är tydligt att de högaktar vissa band och inte ger andra (lika bra) en uns av samma behandlande. Det tycker jag är väldigt fel av en så pass respekterad tidning. Jag kan inte ta något de skriver seriöst.

Läste i Metro, (av alla tidningar för ca 5 år sedan) att världens största veckomagasin och musiktidning var Kerrang! På 80- talet en riktig hårdrockstidning som jag ofta köpte, idag håller de också koll på Numetal och övrig intressant Metal.
Citera
2011-02-24, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Då borde Chuck Berry vara den störste. Utan Chucken skulle vi inte ha rock n roll. Dessutom var inte alla i Beatles influerade av Elvis. Paul McCartneys stora förebild var Buddy Holly och Geroge Harrison avgudade Carl Perkins.

Chuck var inte störst och han var inte först med rock n roll, de finns ju en del egna åsikter inblandade, men Bill Haley spelade in Rock The Joint 1951 (eller om de var -52?) Och hur låter det?

http://www.youtube.com/watch?v=6_eAUev7c5c

Där har du rock n roll 3-4 år innan Chuck Berry spelade in rock n roll, vi skulle allt ha rock n roll utan honom, även fast han är jävligt bra.

Om man verkligen ska gå tillbaka så är ju "We're Gonna Rock With Moses" eller vad den nu heter från typ 1912 den första rocklåten, men där handlade ju "Rock and Roll" om hur ett skepp betedde sig mot vågorna... De är inte bara en person som har gjort rock n roll möjlig, om man tänker på hur händelser ändrar grejer så kanske vi inte hade haft rock n roll om t.ex Julius Ceaser hade dött 1 år tidigare än vad han gjorde.

Men om jag måste säga nån så är det nog Muddy Waters som är den "största" pelaren för rock n rollens början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in