2008-09-29, 10:42
Medlem
ErikJs avatar
Nu mår jag illa!

Den här händelsen och utfallet får mig illamående. Och stämmer det som kamraterna säger att han aldrig avrit våldsam, aldrig varit i bråk osv men ändå efter ett tjafs/bråk med sin flickvän går och mördar henne, forslar bort kroppen och lever vidare precis bredvid den nedgrävda kroppen och stöttar familjen i hela tragedin. Vem ska man då kunna lita på?

Fyfan för människor som honom. En annan sak som är riktigt tung är att han pga sin ålder säkert inte ens kommer dömas till livstid

Världen är för jävla sjuk
Citera
2008-09-29, 11:01
Medlem
Karl H.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Den här händelsen och utfallet får mig illamående. Och stämmer det som kamraterna säger att han aldrig avrit våldsam, aldrig varit i bråk osv men ändå efter ett tjafs/bråk med sin flickvän går och mördar henne, forslar bort kroppen och lever vidare precis bredvid den nedgrävda kroppen och stöttar familjen i hela tragedin. Vem ska man då kunna lita på?

Fyfan för människor som honom. En annan sak som är riktigt tung är att han pga sin ålder säkert inte ens kommer dömas till livstid

Världen är för jävla sjuk

I de lugnaste vatten går de fulaste fiskarna. Jag tror inte att bara var ett bråk dom hade, snarare så gjorde Natalie slut vilket fick det att svartna för pojkvännens ögon. Ett klassiskt scenario som kommer att spelas upp fler gånger mellan en man och en kvinna.

Ni som är kunniga inom ämnet, det krävs väl nästan att man har en empatistörning etc. för att klara av att hålla tyst om en sådan här sak som han gjorde?
Senast redigerad av Karl H. 2008-09-29 kl. 11:05.
Citera
2008-09-29, 11:03
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annapanna84
Det är hennes styvpappa som har en silverfärgad bil, efter lite efterforskningar så finns det ingen mer i deras närhet som har det.

Jaha. Där sprack den teorin.
Citera
2008-09-29, 11:11
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Finns nog en orsak till att de här två kvinnorna är expediter och inte hjärnkirurger.
Fast de är jäkligt trevliga expediter!

De hade nog inte varit lika trevliga om de visste att samma kund skriver nervärderande skit om dem på nätet.

Vem fan tror du att du är förresten?????????

Om man inte följer dessa saker så noga så är det inte svårt att blanda ihop dem i huvudet. De är ju flera mordfall att "hålla reda på" samtidigt som de dyker upp nya mest hela tiden.
Citera
2008-09-29, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl H.
Ni som är kunniga inom ämnet, det krävs väl nästan att man har en empatistörning etc. för att klara av att hålla tyst om en sådan här sak som han gjorde?

Empatistörning är nog inte rätt ord. Det krävs bra mycket mer för att en människa ska erhålla den stämpeln/diagnosen. Det handlar nog mer om en människa som inte klarat av en förskjutning (om det nu är så att det bråkat/gjort slut) och därför handlat irrationellt som fan. Att han sedan förträngt händelsen och nekat till brottet är ett sätt att överleva. Killen har säkert oerhört mycket empati för allt levande, är snäll osv - så denna handling har han säkerligen endast "gömt undan" inom sig MEN mått dåligt av.
Du får inte glömma att vänner och anhöriga vittnat om att killen faktisk HAR mått dåligt och detta skulle han ju inte göra om han saknade empati.
Citera
2008-09-29, 11:12
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Miapetter har helt rätt.
Vår idiot till justitieminister vill ha en lagändring för att FUP från Arbogamålet lades ut. Det räcker att domaren följer lagen. Det finns ingen lagstadgad rätt att få ut förundersökningen på något annat sätt än i uppkopierad form. Detta kostar säkert 4 000 spänn. Enda andra lagstadgade alternativet är att läsa den på plats. Det tror jag minskar antalet okynnesläsningar betydligt.
En förundersökning i Arboga-klass blir säkert så dyr. Däremot bör ju den här förundersökningen bli väsentligt mindre komplicerad, så det kommer väl att röra sig om kanske fjärdedelen? Iofs en kostnad som även den är en kraftig initiativtröskel.

Däremot får man ju säga att en pdf-fil är en kraftig kvalitetsvinst jämfört med an papperskopia. Sökbarheten i pdf-filer som skapats från ordbehandlingsdokument gör ju en sådan väsentligt smidigare att hantera.
Citera
2008-09-29, 11:13
Medlem
relativs avatar
Han måste väl vara gravt störd på något vis? Hur klarar man annars av att delta i skallgångskedjor efter en person man själv mördat och dumpat? Att sitta och grina tillsammans med mamman till den man mördat? Att låtsas vänta på en person man VET aldrig kommer dyka upp? Och inte i en dag eller två, utan i 4 månader!

Klart att hans egen mamma har svårt att acceptera erkännandet. Det var ju samma i Rosie-mordet.
Citera
2008-09-29, 11:22
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Han måste väl vara gravt störd på något vis? Hur klarar man annars av att delta i skallgångskedjor efter en person man själv mördat och dumpat? Att sitta och grina tillsammans med mamman till den man mördat? Att låtsas vänta på en person man VET aldrig kommer dyka upp? Och inte i en dag eller två, utan i 4 månader!
Det är faktiskt rätt vanligt. Jag tror inte man behöver vara värre störd till det än vad man är om man har ihjäl sin flickvän överhuvudtaget. Barn som har gjort saker de inte får reagerar ju ofta på det viset också. Jag skulle tro att det i stor utsträckning handlar om att ångesten inför att erkänna för flickans anhöriga är så stark så att man gör vafansomhelst för att undvika detta.
Citera
2008-09-29, 11:27
Medlem
TheRotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egot
kan någon av tjejerna till höger vara nat* j*?

nej. det kan jag dementera. de båda tjejerna är födda 93
Citera
2008-09-29, 11:28
Medlem
hayennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
De hade nog inte varit lika trevliga om de visste att samma kund skriver nervärderande skit om dem på nätet.

Vem fan tror du att du är förresten?????????

Om man inte följer dessa saker så noga så är det inte svårt att blanda ihop dem i huvudet. De är ju flera mordfall att "hålla reda på" samtidigt som de dyker upp nya mest hela tiden.

Det finns ingen anledning till personliga påhopp på där sättet. Tintin berättade en rätt rolig anekdot.
Senast redigerad av hayenna 2008-09-29 kl. 11:58.
Citera
2008-09-29, 11:39
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Att mammor inte tror att deras söner är mördare är lika vanligt som regn på midsommarafton.
Och att mammor tror att deras söner eller döttrar är oskyldiga som små offerlamm är minst lika vanligt...
Citera
2008-09-29, 11:41
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Alla som tjatar om hur snäll han var, till och med efter att han erkänt att han slagit ihjäl en tjej och grävt ner henne på en åker efter att ha bott ihop med henne i två veckor, påminner mig lite om följande citat:

Inte bara gärningsmannen själv som har ett behov av att försvara sig, uppenbarligen.

Det är många som vittnat om hans "lugn" här i tråden. Som jag uppfattat det inte bara vänner och anhöriga utan även mer avlägsna bekanta. Det troliga är att han faktiskt var lugn utåt sett fram till mordet. Kanske hade NJ märkt något efter det att de flyttade ihop. Enligt pv bråkade de mycket de två veckorna de bodde ihop. Förhoppningsvis har hon sagt något om förhållandet till sina kompisar, sådan info lär polisen i så fall inte släppa än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in