2008-09-28, 23:33
Medlem
Zeitgeists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kontot är avslutat.

Aha, attans :/ Hade han några bilder? Isåfall, hur såg han ut, var han en "farlig" snubbe eller en försynt liten kille eller bara "vanlig" ?
Citera
2008-09-28, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeitgeist
Aha, attans :/ Hade han några bilder? Isåfall, hur såg han ut, var han en "farlig" snubbe eller en försynt liten kille eller bara "vanlig" ?

finns bilder längre bak i tråden
Citera
2008-09-28, 23:37
Medlem
Aodams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeitgeist

Finns några bilder i tråden och om det nu är han på bilderna så ser han väl ut att vara lite mer åt det farliga hållet. Ganska stor, tatuerad och har rakad skalle.
Men enligt anhöriga ska han ju ha varit lugn, om man nu litar på det.
Citera
2008-09-28, 23:39
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad gäller de bådas personligjheter så kan jag mycket väl tänka mig NG som en på ytan reko kille. Gillar Misfits och pluggat på folkhögskola. Min uppfattning om CF är i det närmsta det motsatta. Där har vi att göra med en person med en så pass allvarlig sexuell störning att det kulminerar i ett sexualmord. Som helt okänsligt dödar för dödandets skuld. En psykopat. NG tror jag faktiskt mår mycket dåligt just nu. Det är heller inte min uppfattning att CF gjorde.
I sammanhanget ska man ju ha klart för sig att CF hade en förhistoria av att tappa kontrollen och bli våldsam när han kände sig kränkt eller inte fick som han ville, vilket NG veterligen inte har. Huruvida mordet på Rosie var ett "konventionellt" sexmord, eller om han blev förbannad och hade ihjäl henne när hon inte längre ville ha kinky sex, fast han fortfarande ville, är oklart för mig, men jag håller för ingen del det senare för osannolikt, givet vad som är känt om hans förhistoria.
Citera
2008-09-28, 23:46
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Huruvida mordet på Rosie var ett "konventionellt" sexmord, eller om han blev förbannad och hade ihjäl henne när hon inte längre ville ha kinky sex, fast han fortfarande ville, är oklart för mig, men jag håller för ingen del det senare för osannolikt, givet vad som är känt om hans förhistoria.

Visst. Oavsett vilket finns det ju åtminstone inte i nuläget något som tyder på att NG skulle haft ihjäl henne för att hon inte ville ha sex eller att han på något sätt gick igång på att ha ihjäl henne. Och jag skulle tro att båda dessa yttringar kräver en viss personlighet, av en typ som inte mycket talar för att NG tillhör.
Citera
2008-09-28, 23:54
Bannlyst
Min teori är att NG's berättelse stämmer med att de har bråkat och att Nathalie har lämnat hemmet, antagligen för en promenad eller liknande. NG har dock fortfarande varit så arg att han har följt efter nathalie med bilen, hittat henne de har bråkat igen och han har get henne en smäll/tagit stryppgrepp eller liknande och hon har dött av uppkomna skador, NG har panikat lagt in henne tillfälligt i bilen och senare på natten kört henne till åkern.

Om NG har lämnat hemmet innan eller efter samtalet med mamman kan jag inte gissa mig till iom att jag inte har en aning om hur han är som person och det är svårt att säga om han skulle vara så pass kall direkt efter att ha mördat sin sambo så att han klarar av att prata med dennes mamma.

Pengarna har han förmodligen tagit själv för att han tyckte att det var onödigt att de skulle slängas bort och har inget med själva mordet att göra, han nämner det i sin redogörelse för att inga frågor från mamman ska uppkomma om vart pengarna tagit vägen.

Min teori bygger i första hand på att det i hemmet inte hittades några spår av våld och det att chansen var stor att någon sett nathalie lämna hemmet och det är svårt att släpa ett lik.
Citera
2008-09-28, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aodam
Finns några bilder i tråden och om det nu är han på bilderna så ser han väl ut att vara lite mer åt det farliga hållet. Ganska stor, tatuerad och har rakad skalle.
Men enligt anhöriga ska han ju ha varit lugn, om man nu litar på det.

Rakad skalle beror antagligen på det ärftliga håravfallet och lugn är det absolut rätta ordet för vad han är.
Senast redigerad av Randi 2008-09-29 kl. 00:07.
Citera
2008-09-29, 00:11
Medlem
Aodams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randi
Rakad skalle beror antagligen på det ärftliga håravfallet och lugn är det absolut rätta ordet för vad han är.

Beskrev bara hans utseende. Du kan väl hålla med om att han ser rätt hård ut?
Nu känner jag ju inte honom så jag har inte en aning om hur han är som person.
Citera
2008-09-29, 00:14
Medlem
Jo, han ser väl inte ut som nån Måns Zelmerlöv direkt, men det vet vi väl alla att man inte kan döma folk efter utseendet eller?
Citera
2008-09-29, 00:15
Medlem
Carl Hamiltons avatar
OT-inläggen är raderade och en allmän höjning av nivån på inläggen eftersökes.

// Mod
Citera
2008-09-29, 00:16
Medlem
Troians avatar
Till nytillkomna: Försök att kolla åtminstone de senaste sidorna i tråden innan ni ställer frågor. Exempelvis förfrågningar om bilder har redan besvarats. /Mod
Citera
2008-09-29, 00:26
Medlem
Att de inte hittat några spår av Nathalie i eller utanför bilen (om hon skulle blivit påkörd) beror på att bilen var så nyinhandlad att hon inte befunnit sig i bilen.

Efter prat med anhöriga så framkom att bilen som vittnen ska ha sett smyga runt vid åkern är silvrig, Niklas bil var blå.

Så fråga uppkommer onekligen hur han har transporterat henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in