2008-08-23, 15:07
Medlem
Troians avatar
Två artiklar i Expressens webbupplaga idag:

Inte ett enda spår efter Nathalie (om gärningsmannaprofilgruppen).

"Jag är sjuk av oro" (Nathalies mamma intervjuas).

Att gärningsmannaprofilgruppen tillkallas, är det ett tecken på att man ser en annan potentiell gärningsman än pojkvännen? Jag menar deras uppgift är ju inte att plocka fram bevis, utan att ringa in vad för personlighetstyp gärningsmannen tillhör.
Senast redigerad av Troian 2008-08-23 kl. 15:09.
Citera
2008-08-23, 21:23
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Att gärningsmannaprofilgruppen tillkallas, är det ett tecken på att man ser en annan potentiell gärningsman än pojkvännen? Jag menar deras uppgift är ju inte att plocka fram bevis, utan att ringa in vad för personlighetstyp gärningsmannen tillhör.

Knappast ett tecken på annat än att man inte har något spår utan måste pröva allt.
Som läget nu är, tillför knappast en gärningsmannaprofil något till utredningen utöver det man redan vet. För de anhöriga och den kritiska allmänhetens skull måste polisen visa att man gjort allt det som kan krävas av dom.
Arbetet med en profil betyder iaf att andra personer med "nya" ögon tar sig an fallet vilket kan ge utredningen en skjuts framåt. Men som sagt, själva profilen tror jag inte ger mycket.
Senast redigerad av perVers2.1 2008-08-23 kl. 21:26.
Citera
2008-08-23, 23:23
Medlem
Chugurhs avatar
Har skummat igenom dom första sidorna och dom senaste.
Från polisens håll verkar det ha gått stå i fallet.

Självmord tror jag kan uteslutas helt och hållet då man borde funnit kroppen vid det här laget. Lite svårt att gömma sig själv så pass bra och sen ta livet av sig.
Utan det mesta pekar mot PV då han var den som sist såg henne i livet.
Problemet är att det inte räcker med dna för att fälla honom då han bodde tillsammans med henne.
Antingen måste det fram ett mordvapen med hans avtryck på eller att dom hittar hennes blod på några av hans tillhörigheter.
Citera
2008-08-24, 04:50
Medlem
-Sixx-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Hon kan ha haft kopplingar till kriminella nätverk, denna teori har ej avhandlats ännu.
Om hon haft det så kan man ställa sig i vilken form hon haft den kopplingen. Hon visste kanske något som inte fick avslöjas. Droger?

I fattigare länder ja,i riktiga ghetton runtom på kartan blir man nog mördad ganska lätt om man vet för mkt,men att en 20-årig brud tillsynes lugn,blir mördad för att hon råkar veta något om "kriminalitet" eller droger i sverige - knappast,vad skulle det vara...hon kanske visste var bandidos gömmer lite stöldgods från biltema då eller...,sluta kolla på filmer,det kan lätt störa verklighetsbilden en aning...
Citera
2008-08-25, 10:41
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Sixx-
I fattigare länder ja,i riktiga ghetton runtom på kartan blir man nog mördad ganska lätt om man vet för mkt,men att en 20-årig brud tillsynes lugn,blir mördad för att hon råkar veta något om "kriminalitet" eller droger i sverige - knappast,vad skulle det vara...hon kanske visste var bandidos gömmer lite stöldgods från biltema då eller...,sluta kolla på filmer,det kan lätt störa verklighetsbilden en aning...

Haha, ja, faktiskt bra rytet!
Känns ju aningen långsökt.

Nej, jag står fast vid att allt pekar på pojkvännen, men vem vet?
Sjukt verkligen att "vi" inte kommit en millimeter närmare en lösning, flickan är ju puts väck!
Citera
2008-08-25, 22:35
Bannlyst
Klassiskt snutjobb skall vara att granska den som sett försvunnen sist (pv) , det missade man tex i DaCosta fallet .
Citera
2008-08-25, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fria Riddaren
Klassiskt snutjobb skall vara att granska den som sett försvunnen sist (pv) , det missade man tex i DaCosta fallet .
Och det har dom inte gjort menar du? Han har väl tillomed varit anhållen?
Citera
2008-08-26, 10:47
Bannlyst
Gärningsmanaprofilgruppen söker ju alternativa GM, när dom kört fast, att kunna se vad det kan var för typ av människa som eventuellt gjort detta, för det är onekligen konstigt värre att bara försvinna så där, helt inga tecken ingenting. Är han så kall PV, isåfall kommer han pressas hårt av Rikskrim, dom är van med det värsta, riktiga psykologer, har haft och gör med dem under förhör och fy tusan vad skickliga vissa är, en del är ju legender.

Vet samtidgt oxå att det funnists mkt droger i Alingsås troligen på grund av musiken i skogen, vad den nu kallas. sedan har du lerum partille o göteborg.
Så vet att många alisngsåsbor har problem med drogandet.

Men det vetyder ju inte per automatik att detta handlar om det, men öppna alla dörrar nu kommer dom säkert att göra! För detta måste lösas för anhöriga.
Citera
2008-08-26, 23:43
Medlem
perVers2.1s avatar
Med risk för att bli tjatig, är det ingen som har koll på vad pv sysslar med nu?
Jag menar bor, jobbar, umgås med osv. Inte nog med att Nathalie är försvunnen, även pv verkar ha gått upp i rök. Mystiskt tyst kring den grabben, nästan som om han aldrig existerat.

edit: stavfel
Citera
2008-08-26, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Inte nog med att Nathalie är försvunnen, även pv verkar ha gått upp i rök. Mystiskt tyst kring den grabben, nästan som om han aldrig existerat.

Var han i rampljuset mycket innan hon försvann, menar du?
Citera
2008-08-27, 00:02
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomboy85
Var han i rampljuset mycket innan hon försvann, menar du?

Det menade jag inte alls, jag menade precis det jag skrev i inlägget.
Citera
2008-08-27, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Det menade jag inte alls, jag menade precis det jag skrev i inlägget.

Det var alltså tyst om honom innan hans flickvän försvann, sedan fick han uppmärksamhet i samband med att hon försvann, och nu är det tyst om honom igen. Vad är det du finner mystiskt med detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in