2008-08-27, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Sixx-
hon kanske visste var bandidos gömmer lite stöldgods från biltema då eller...,sluta kolla på filmer,det kan lätt störa verklighetsbilden en aning...
bäst!!!

angående trådens ämne hoppas jag innerligt att de hittar henne!
Citera
2008-08-27, 01:14
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomboy85
Det var alltså tyst om honom innan hans flickvän försvann, sedan fick han uppmärksamhet i samband med att hon försvann, och nu är det tyst om honom igen. Vad är det du finner mystiskt med detta?

Mest mystiskt just nu är att det är så besvärligt för dig att förstå tomboy85.

Jag menade med mitt inlägg att det är märkligt tyst kring grabben, -okej?
Dvs att ingen här på FB verkar veta var han håller hus, jobbar osv, knappt så man tror han har några vänner / bekanta. Jämfört med andra brott som debatterats här på FB så tycker jag att det framkommit ytterst lite om den här personen. Pv måste väl anses vara misstänkt och därför värd att fundera
kring? Pv liv o leverne tycker jag är intressant ur flera aspekter, både ifall han har med försvinnandet att göra eller ej. Om inte annat ur ett rent medmänskligt perspektiv.
Citera
2008-08-27, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raja_ram
Och det har dom inte gjort menar du? Han har väl tillomed varit anhållen?

Vad jaG MENAR : PV ÄR SISTA OCH JAG ÄTER UPP EN AV MINA STRUMPOR OM DET EJ ÄR HAN SOM DRÄPT HENNE , TILLAGAR DEN SJÄLV ! Men man skall vara öppen för alla spår.

Dacosta , sämsta snututredningen Leif gw läst tror jag han sagt , killen som utredde hade alldrig uträtt mord innan , bara en så sak som att man direkt låser sig på ett spår är löjligt!

Läs gärna "Döden är en man" av Per Lindeberg , en lysande bok , prisad av tom advokater!
Citera
2008-08-29, 16:35
Medlem
just_a_girls avatar
En teori skulle ju kunna vara att hon bestämt träff med någon hon tex lärt känna via nätet och därför arrangerade grälet med pojkvännen så att hon kunde lämna telefonen hemma och sedan dra iväg ostört, sedan spårar något ur. Har en vän som gör så när han har fv och ska träffa andra, han ser till att de blir osams.

En annan teori är att Nathalie försvann tidigare på kvällen, pv uppgav ju en tidigare tid först men ändrade sig sedan. Kanske var han in på hennes användare på potatisstan och ljög om tidpunkten då grälet skulle ha ägt rum, kanske kom hon aldrig tillbaka efter att hon varit till föräldrahemmet. Det känns som om ngt är fishy, hoppas rikskrim löser detta.
Citera
2008-08-29, 17:23
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
En teori skulle ju kunna vara att hon bestämt träff med någon hon tex lärt känna via nätet och därför arrangerade grälet med pojkvännen så att hon kunde lämna telefonen hemma och sedan dra iväg ostört, sedan spårar något ur. Har en vän som gör så när han har fv och ska träffa andra, han ser till att de blir osams.

Hur sjuk i huvudet är man inte då???

Hur kan man ha mage att lämna sin pojkvän/flickvän i ett skådespelat raseriutbrott för att få lite "ensamtid". Min flickvän skulle bli sjukt orolig om jag var borta mer än 10 minuter efter ett gräl och dessutom skulle jag känna sådana skuldkänslor för vad man försätter den andra i för situation att det skulle vara ohållbart. Fast å andra sidan älskar man ju inte varandra heller om man nu drar iväg och doppar någon annanstans.
Citera
2008-08-29, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fria Riddaren
Vad jaG MENAR : PV ÄR SISTA OCH JAG ÄTER UPP EN AV MINA STRUMPOR OM DET EJ ÄR HAN SOM DRÄPT HENNE , TILLAGAR DEN SJÄLV ! Men man skall vara öppen för alla spår.

Dacosta , sämsta snututredningen Leif gw läst tror jag han sagt , killen som utredde hade alldrig uträtt mord innan , bara en så sak som att man direkt låser sig på ett spår är löjligt!

Läs gärna "Döden är en man" av Per Lindeberg , en lysande bok , prisad av tom advokater!

Där sköt du dig i foten! för sämsta utredningen finns många sagda av honom leif GW en av dem viktigaste är da costa fallet som även boken skildrar.
Citera
2008-08-29, 18:55
Bannlyst
Citat:

Ursäkta mig! såg inte att du redan skrivit da costa utredningen som är ett skämt.
Citera
2008-08-29, 21:11
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Hur sjuk i huvudet är man inte då???

Hur kan man ha mage att lämna sin pojkvän/flickvän i ett skådespelat raseriutbrott för att få lite "ensamtid". Min flickvän skulle bli sjukt orolig om jag var borta mer än 10 minuter efter ett gräl och dessutom skulle jag känna sådana skuldkänslor för vad man försätter den andra i för situation att det skulle vara ohållbart. Fast å andra sidan älskar man ju inte varandra heller om man nu drar iväg och doppar någon annanstans.

Jag tycker inte det verkar särskilt orimligt i sig. Dock mer troligt då att det är tvärtom: att gräl och "dålig stämning" leder till att någon (eller båda) i förhållandet söker sig till andra. Och Nathalie har tidigare träffat folk från nätet.
Citera
2008-08-30, 10:43
Medlem
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=361&a=441961

Kanske?...
Citera
2008-08-30, 12:13
Medlem
hayennas avatar
Citat:

OT: Läs också Lars Borgnäs bok, för en uppdaterad version... Själv tyckte jag den var enormt mycket bättre, bland annat med tanke på att den tog upp arkitektspåret som Lindeberg skippade. Om man skippar man sista kapitlet med seriemördarspåret, alltså. Innehåller en intressant genomgång av Leif GW Perssons uttalanden, bland annat...

OnT: Visst ligger väl Varberg och Alingsås bara en timme från varandra? Nu ska vi inte dra på alla växlar för det, men har någon som varit aktuell i utredningen någon koppling dit?
Citera
2008-08-30, 13:11
Medlem
Har för mig hon hade skrivit med någon från Varberg på sin Lunarstorm? Några dagar innan försvinnandet.. Någon som frågade efter hennes MSN eller liknande?
Citera
2008-08-30, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aggepanken
Har för mig hon hade skrivit med någon från Varberg på sin Lunarstorm? Några dagar innan försvinnandet.. Någon som frågade efter hennes MSN eller liknande?

Halmstad var det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in