2008-09-27, 15:55
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
En död kvinna har hittats på en åker i Fölene, nordväst om Herrljunga.
Fyndet gjordes enligt uppgift av en lantbrukare som tröskade sin mark vid niotiden på lördagsmorgonen.
Området är avspärrat för teknisk undersökning.
http://www.gt.se/nyheter/1.1314066/kropp-hittad-pa-aker-vid-herrljunga
Citera
2008-09-27, 15:56
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
I vilket fall tror jag att pv kan klara sig.
Bevisen är så gott som säkert förstörda och utan dem åker han inte dit om han är normalintelligent.

Indeed.

Problemet är att de inte vet vart brottet skedde och det skulle knappast vara konstigt om DNA av pojkvännen hittades på kroppen.
Citera
2008-09-27, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Eller mer sannolikt: gärningsmannen var pressad när han grävde ned kroppen och grävde inte djupt nog.

Kroppen var antagligen täckt från början, men skördetröskan mullrade upp jorden och kroppen exponerades.

Enligt BT så har bonden en längre tid misstänkt att det ligger en kropp där eftersom djur har grävt.

Tre slutsatser:
1. Han är antingen dum i huvudet eller feg som inte tittat.
2. Han har inte fått upp kroppen när han körde med skördetröskan, i vart fall inte om uppgifterna att han hittade henne när han sådde stämmer.
3. Troligen har kroppen inte varit nedgrävt särskilt djupt. De som gräver i jorden här inser snabbt att man inte gräver djupt för hand, enligt min flickväns kompis som har ett hus i Svenljunga och ett i Herrljunga.
Citera
2008-09-27, 16:02
Medlem
Kan polisen bekrafta att det ar Natalie sa ar det ju verkligen ett genombrott och nu kanske dom far tillrackligt pa fotterna for att knacka PJ i ett forhor.

Dessutom kanske dom kan kartlagga lite grand av hennes skador, dodsorsak o.s.v.

Det ar inte alls sakert i slutandan att rubriceringen blir mord och inte drap eller vallande till annans dod, det kan ha varit en olika och pojkvannen fick panik och stuvade undan kroppen.

Nu far vi bara hoppas pa att polisen haft ogonen pa PJ anda sedan media gick ut med detta, for han bor rimilgtvis veta om det ar hon eller inte och om det ar dags att fly eller fakta.
Citera
2008-09-27, 16:05
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Enligt BT så har bonden en längre tid misstänkt att det ligger en kropp där eftersom djur har grävt.

Tre slutsatser:

Han behöver ju inte ha trott att det rörde sig om en människokropp, dock. Det är ju inte helt ovanligt med döda djur i terrängen...
Citera
2008-09-27, 16:09
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Tre slutsatser:
2. Han har inte fått upp kroppen när han körde med skördetröskan, i vart fall inte om uppgifterna att han hittade henne när han sådde stämmer.
3. Troligen har kroppen inte varit nedgrävt särskilt djupt. De som gräver i jorden här inser snabbt att man inte gräver djupt för hand, enligt min flickväns kompis som har ett hus i Svenljunga och ett i Herrljunga.

Typiskt "stassare"...
Att man tror att det ligger en kropp på ens marker är inget ovanligt,
oftast rör det sig om självdöda djur eller djur som dött som byten till andra.
Jag ser det ofta, o jag går inte o tittar varje gång! (hunden gör det dock gärna, om han fick..)
Däremot kan man ju fundera på varför inte bonden gjorde kopplingen kropp/Nathalie? Jag tror att den kopplingen överhuvudtaget inte föresvävade honom, såna hemskheter fanns helt enkelt inte i hans värld o det behöver inte betyda att han är korkad...
Vi får väl se vad han har att säja om saken så småningom, du kanske kan låna en Ford Mondeo o åka dit o intervjua honom lite snabbt?
Citera
2008-09-27, 16:18
Medlem
Prinzezzans avatar
Stället där kroppen hittades, ser ut att ligga 2-3 km från pojkvännens mammas hem.
Citera
2008-09-27, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Typiskt "stassare"...
Att man tror att det ligger en kropp på ens marker är inget ovanligt,
oftast rör det sig om självdöda djur eller djur som dött som byten till andra.
Jag ser det ofta, o jag går inte o tittar varje gång! (hunden gör det dock gärna, om han fick..)
Däremot kan man ju fundera på varför inte bonden gjorde kopplingen kropp/Nathalie? Jag tror att den kopplingen överhuvudtaget inte föresvävade honom, såna hemskheter fanns helt enkelt inte i hans värld o det behöver inte betyda att han är korkad...
Vi får väl se vad han har att säja om saken så småningom, du kanske kan låna en Ford Mondeo o åka dit o intervjua honom lite snabbt?
Så mina 1,5 år i Stockholm gör mig till stassare.
Merparten av mitt liv har jag bott i orter betydligt mindre än Arboga!
Så här skriver BT om bonnjäveln:
– Jag hade länge sett att djur varit och grävt på platsen, så jag blev misstänksam, säger han till BT.

Han hade nog inte reagerat om det varit ett djur som låg dött. Särskilt med tanke på att gräset ser ut att vara 2 dm tycker jag han borde kollat.
Tror inte heller kroppen kom till ytan när man körde med skördetröska, eftersom det är ytterst ovanligt att man slår ängsgräs med en dylik maskin. Fast jag är ju Stassare, så vad vet jag?

Länk till Borås tidning efterfrågades:
www.bt.se
Senast redigerad av smålandtintin 2008-09-27 kl. 16:29.
Citera
2008-09-27, 16:28
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Så mina 1,5 år i Stockholm gör mig till stassare.
Merparten av mitt liv har jag bott i orter betydligt mindre än Arboga!
Så här skriver BT om bonnjäveln:
– Jag hade länge sett att djur varit och grävt på platsen, så jag blev misstänksam, säger han till BT.

Han hade nog inte reagerat om det varit ett djur som låg dött. Särskilt med tanke på att gräset ser ut att vara 2 dm tycker jag han borde kollat.

Fetmarkering: Låter som 1,5 år för mycket...
Ok, så bonden hade alltså funderat?
DÅ kan man naturligtvis fundera över hur han tänkte?
I det läget hade jag gått o tittat, ja!
Länka gärna till den obegripliga förkortningen - BT?
Citera
2008-09-27, 16:29
Medlem
fan då, hoppas vi får reda på varför det hände.
Citera
2008-09-27, 16:49
Medlem
leopardlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Eftersom jag har en dotter som tror att Hallstahammar ligger i Finland o alla påstår att hon har det efter mej...

...så undrar jag:
Hur långt kan det vara mellan platsen för grälet o fyndplatsen?
Ca 14-15 km skulle jag tro.Om man mäter lite grovt på enirokartan så är det det avståndet mellan Bäne och Herrljunga jag får fram.
Man kan ju tycka att om bonden inte ville se efter själv så kunde han ju ringt polisen...märklig historia.Ännu märkligare om nu pojkvännens föräldrar i princip bor granne med bonden ifråga.
Citera
2008-09-27, 16:51
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leopardlily
Ca 14-15 km skulle jag tro.Om man mäter lite grovt på enirokartan så är det det avståndet mellan Bäne och Herrljunga jag får fram.

Tack!
Det var ju inte alls långt, då KAN det ju finnas någon substans i en koppling där, eller hur?
Fö är jag impad av din avatar, en av de bättre jag sett!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in