Citat:
Ursprungligen postat av hallon1
Att polisen haft konkret "bevisning", betvivlar jag starkt. Vi är också många som har varit ganska övertygade om pojkvännens skuld redan från början, eftersom hans redogörelse innehöll så väldigt många logiska glapp. Det har varit nästan uppenbart. Men du är ovanlig på det viset att du gissat rätt om var kroppen fanns, för inte ens de som påstår sig vara synska ha kunnat peka ut den förut. "Leta vid en enslig väg vid en sjö och en liten röd stuga" hette det. Så där hade du rätt!
Den var tydligen så konkret att varenda polis i länet visste med 98% att det var han, men inte så stark att det skulle hålla 100% i rätten. Vet inte hur ofta man dömmer folk för mord utan kropp men var det inte en kille i Skåne för några år sedan som blev friad från dubbelmord (på 2 pensionärer, ett äldre par) trots att dom hade hittat deras blod i hans bil. Senare dök 2 kroppar upp i en sjö och vips så åkte han dit. Kan ha fel...
Ja just detta med vart hon låg var lite läskigt. Har sagt sedan hon försvann att hon kommer att dyka upp när svampsäsongen/älgjakten börjar (vilket iof är nu omkring) men jag trodde att hon skulle ligga mera öppet. Det mest skumma är att jag har fått extra vibbar just när jag har närmat mig Herrljunga på morgonen. Inte för att jag tror på synskhet men ibland börjar man undra
Edit: "vid en sjö" kan man tolka som ån Nossan som rinner väldigt nära gravplatsen, och "en liten röd stuga" kan man ju tolka som bondens skjul. Ganska generella platser dock.