2008-09-29, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallon1
Att polisen haft konkret "bevisning", betvivlar jag starkt. Vi är också många som har varit ganska övertygade om pojkvännens skuld redan från början, eftersom hans redogörelse innehöll så väldigt många logiska glapp. Det har varit nästan uppenbart. Men du är ovanlig på det viset att du gissat rätt om var kroppen fanns, för inte ens de som påstår sig vara synska ha kunnat peka ut den förut. "Leta vid en enslig väg vid en sjö och en liten röd stuga" hette det. Så där hade du rätt!

Den var tydligen så konkret att varenda polis i länet visste med 98% att det var han, men inte så stark att det skulle hålla 100% i rätten. Vet inte hur ofta man dömmer folk för mord utan kropp men var det inte en kille i Skåne för några år sedan som blev friad från dubbelmord (på 2 pensionärer, ett äldre par) trots att dom hade hittat deras blod i hans bil. Senare dök 2 kroppar upp i en sjö och vips så åkte han dit. Kan ha fel...

Ja just detta med vart hon låg var lite läskigt. Har sagt sedan hon försvann att hon kommer att dyka upp när svampsäsongen/älgjakten börjar (vilket iof är nu omkring) men jag trodde att hon skulle ligga mera öppet. Det mest skumma är att jag har fått extra vibbar just när jag har närmat mig Herrljunga på morgonen. Inte för att jag tror på synskhet men ibland börjar man undra

Edit: "vid en sjö" kan man tolka som ån Nossan som rinner väldigt nära gravplatsen, och "en liten röd stuga" kan man ju tolka som bondens skjul. Ganska generella platser dock.
Senast redigerad av CJ900RR 2008-09-29 kl. 18:58.
Citera
2008-09-29, 18:56
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Hur har han mördat henne och var?

Bild på honom i Aftonbladet papperstidning.

Jag blir fullständigt galen på Aftonbladet. De har den stort uppslagna rubriken:

– Så dödade jag Nathalie

...och sedan står det inget om detta i artikeln.

[ edit: online. Har inte köpt en tidning på 10 år]
Senast redigerad av BaalZeBub 2008-09-29 kl. 19:06.
Citera
2008-09-29, 18:59
Medlem
mjohan84s avatar
Precis... Allting för att sälja lösnummer. Nåja hörde lite med frugan nu som har vart och jobbat idag (hon knegar ju på Ns gamla arbetsplats) och därigenom så hade hon snackat med en nära god vän till N som bekräftar att pappan är lite av en kåkfarare och verkar vara ute just nu och är rätt hämdlysten Hoppas killen får knäskålarna knäckta och lite därtill
Citera
2008-09-29, 19:01
Medlem
mjohan84s avatar
Btw ang medier så var det rätt lustigt att jag läste en tid tillbaks ett inlägg ifrån ett mediums dotter som skrev att hennes mamma hade sett att högerextrimister låg bakom det eller hade någon slags förknippning med vad som har hänt.
Citera
2008-09-29, 19:05
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CJ900RR
Den var tydligen så konkret att varenda polis i länet visste med 98% att det var han, men inte så stark att det skulle hålla 100% i rätten. Vet inte hur ofta man dömmer folk för mord utan kropp men var det inte en kille i Skåne för några år sedan som blev friad från dubbelmord (på 2 pensionärer, ett äldre par) trots att dom hade hittat deras blod i hans bil. Senare dök 2 kroppar upp i en sjö och vips så åkte han dit. Kan ha fel...

Ja just detta med vart hon låg var lite läskigt. Har sagt sedan hon försvann att hon kommer att dyka upp när svampsäsongen/älgjakten börjar (vilket iof är nu omkring) men jag trodde att hon skulle ligga mera öppet. Det mest skumma är att jag har fått extra vibbar just när jag har närmat mig Herrljunga på morgonen. Inte för att jag tror på synskhet men ibland börjar man undra

Du har rätt i det där med blodspåren. De åtalade honom, men i avsaknad av offrens kroppar ogillades åtalet. Men det går visst att döma någon för mord utan kropp. Men då måste bevisningen i övrigt vara "robust", i form av mordvapen, vittnesuppgifter o dyl. Här har det nog inte funnits någon sådan konkret bevisning, men vi visste iaf vem som gjorde det!

Du kanske inte är synsk men du kanske har förmågan att tänka som en mördare

En god egenskap för en utredare
Citera
2008-09-29, 19:08
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Låter mycker märkligt om de skulle haft bevis mot honom utan att ta in honom? Däremot att de haft honom som misstänkt o kanske lite mer, det kan jag tro på.
Det är väl en ganska vanlig situation. Polisen och inte minst åklagaren måste ju ha någon fingerkänsla för om bevisen är tillräckliga för åtal. Om de inte är det kan de ändå vara tillräckliga för att man är övertygad om att någon är skyldig.
Citera
2008-09-29, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nylons
Finns tyvärr inga såna instutitioner i detta land. Han kommer få fin (och dyr) vård så att psykdoktorerna får behålla sina jobb...

Får vi hoppas då han snart ska ut igen i samhället.
Citera
2008-09-29, 19:13
Medlem
Bild?

Jag hann inte köpa tidningen idag, ingen som kan scanna in/länka till en bild på Niklas?
Citera
2008-09-29, 19:13
Medlem
Citat:
Du har rätt i det där med blodspåren. De åtalade honom, men i avsaknad av offrens kroppar ogillades åtalet. Men det går visst att döma någon för mord utan kropp. Men då måste bevisningen i övrigt vara "robust", i form av mordvapen, vittnesuppgifter o dyl. Här har det nog inte funnits någon sådan konkret bevisning, men vi visste iaf vem som gjorde det!

Ok ok. Nä så stark var inte bevisningen, jag läser nu på ATs hemsida följande:
Citat:
Ursprungligen postat av Alingsås Tidning
Den nu mordmisstänkte pojkvännen har varit högintressant i utredningen kring den försvunna Nathalie redan från början. Problemet för polisen har varit att bevisningen tidigare har varit svag. Enligt Urban Svenkvist, chefsåklagare, har det funnits tvekan kring detaljer i den berättelse som mannen har lämnat.

– Vi har ifrågasatt hans berättelse, men vi har inte kunnat slå hål på den, säger han.

Direktlänk: http://www.alingsastidning.se/nyhet_visa.asp?id=2836&sidnamn=ALINGS%C3%85S

När jag senast pratade med min bekantas familjemedlem så var i alla fall "den" helt övertygad, tillsammans med flera kollegor, pga citat "olika faktorer och bevis som jag inte får nämna" om att PV var skyldig och dom väntade bara frustrerat på att kroppen skulle dyka upp.

Citat:
Du kanske inte är synsk men du kanske har förmågan att tänka som en mördare

En god egenskap för en utredare

Haha vet inte om det ska tas som en komplimang men tack...
Citera
2008-09-29, 19:17
Medlem
miapetters avatar
Citat:
När jag senast pratade med min bekantas familjemedlem så var i alla fall "den" helt övertygad, tillsammans med flera kollegor, pga citat "olika faktorer och bevis som jag inte får nämna" om att PV var skyldig och dom väntade bara frustrerat på att kroppen skulle dyka upp

Det ska fan va polis o veta vem som är mördaren men inte kunna binda denne till brottet! Händer då o då o det måste vara skitfrustrerande!
Tack o lov att de fann kroppen till slut o fick ett erkännande!
Citera
2008-09-29, 19:27
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Ok ok. Nä så stark var inte bevisningen, jag läser nu på ATs hemsida följande:

Direktlänk: http://www.alingsastidning.se/nyhet_visa.asp?id=2836&sidnamn=ALINGS%C3%85S

När jag senast pratade med min bekantas familjemedlem så var i alla fall "den" helt övertygad, tillsammans med flera kollegor, pga citat "olika faktorer och bevis som jag inte får nämna" om att PV var skyldig och dom väntade bara frustrerat på att kroppen skulle dyka upp.

Haha vet inte om det ska tas som en komplimang men tack...

Intressant det som står där.. ja han ljög ju verkligen inte bra. Och att det inte gått att hitta någon teknisk bevisning är inte så ovanligt. Den går att städa bort om den öht har funnts.

Att kunna tänka som en mördare är faktiskt en talang.
Citera
2008-09-29, 19:27
Medlem
Carl Hamiltons avatar
En hel del OT är raderat. Strappado får en tillsägelse för att ha spridit en hel del inlägg enbart bestående av dynga.

// Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in