2008-05-18, 14:24
Medlem
Ständigt den här plågan.. Sökte men hittade inga vidare trådar om de här.
Har fått min andra förkylning nu på tre veckor, börjar bli riktigt tröttsamt.
Har käkat massvis me citron och apelsin men skiten vill inte ge med sig. Känner mig frusen och har därför alltid tjocka strumpor o dyl. Har fått ont i min högra ögon-socket så mycket som jag snytit mig, är mest högra näsborren som är igentäppt. Iom att näsan är täppt så sover man inte heller lika bra på nätterna och det är jobbigt när man snart har tentor.

Ge mig era bästa tips kära FBare.. Ska jag bara fortsätta på den inslagna vägen och hoppas på att mina gerillakrigare till vita blodkroppar snart vinner kampen? Ska jag ta till örtté me honung tillsammans med en alvedon elelr ipren? ? Kortisonnässpray? Funkar Echinagard?

tackar hjärtligt på förhand
C
Citera
2008-05-18, 14:34
Medlem
kultingens avatar
Jag brukar köra på denna produkt:
http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/...n=showProdInfo

Visst det botar dig inte men du mår mycket bättre. Droppa det på en näsduk och sitt och sniffa in det, eller droppa en droppe på en papperstuss och lägg den i näsan, då blir du "fri" i gångarna. Annars ska man också kunna droppa det i ett varmt badkar och bada i det, tror det kan vara riktigt bekvämt. Jag har droppat i en kopp varmt vatten och det kändes underbart att andas in ångorna, om du har det i badkaret får du dels det men det fungerar också lite som tigerbalsam för kroppen, du fräschas till helt enkelt.
Citera
2008-05-18, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kultingen
Jag brukar köra på denna produkt:
http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/...n=showProdInfo

Visst det botar dig inte men du mår mycket bättre. Droppa det på en näsduk och sitt och sniffa in det, eller droppa en droppe på en papperstuss och lägg den i näsan, då blir du "fri" i gångarna. Annars ska man också kunna droppa det i ett varmt badkar och bada i det, tror det kan vara riktigt bekvämt. Jag har droppat i en kopp varmt vatten och det kändes underbart att andas in ångorna, om du har det i badkaret får du dels det men det fungerar också lite som tigerbalsam för kroppen, du fräschas till helt enkelt.
Efter tre veckors förkylning hade nog en fräsch kropp varit det bästa man kunde tänka sig..

Tyskarna har (/hade) något liknande som kallades Kina Olja, China Oel. Pepparmyntsolja som man tussar i näsan eller dricker i varmt vatten.

Vet inte vad jag ska rekommendera dig, kanske äta/dricka c-vitamin när du är frisk för att hindra förkylningen att komma. Snyt ur dig allt blä du kan, spola med vatten om du känner dig modig?

Jag hade mängder med förkylningar i höstas men har hittils i år varit frisk, även om jag börjar känna att en är på gång nu.
Citera
2008-05-19, 14:47
Medlem
Det där låter lite avancerat..
Citera
2008-05-19, 14:48
Medlem
flygandeflaxs avatar
Jag tycker att man skall gå och träna. Jag mår iaf bättrre av det när jag är lite småförkyld. Men om man har värsta flunsan är det nog inte att rekommendera...
Citera
2008-05-19, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Courtesy Flush
Ständigt den här plågan.. Sökte men hittade inga vidare trådar om de här.
Har fått min andra förkylning nu på tre veckor, börjar bli riktigt tröttsamt.
Har käkat massvis me citron och apelsin men skiten vill inte ge med sig. Känner mig frusen och har därför alltid tjocka strumpor o dyl. Har fått ont i min högra ögon-socket så mycket som jag snytit mig, är mest högra näsborren som är igentäppt. Iom att näsan är täppt så sover man inte heller lika bra på nätterna och det är jobbigt när man snart har tentor.

Ge mig era bästa tips kära FBare.. Ska jag bara fortsätta på den inslagna vägen och hoppas på att mina gerillakrigare till vita blodkroppar snart vinner kampen? Ska jag ta till örtté me honung tillsammans med en alvedon elelr ipren? ? Kortisonnässpray? Funkar Echinagard?

tackar hjärtligt på förhan
C

Droppa Vadumekum i handfatet med vatten i. Lägg huvudet där med en handuk över huvudet. Sitt så ett tag o andas in de varma ångorna. efter det ta en bastu nånstans..då bryter den ut och efter ett par dagar e du frisk igen.
Citera
2008-05-19, 16:24
Medlem
Great Gargamels avatar
whiskey om du har ont i halsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in