2008-05-18, 13:51
Medlem
jabbe91s avatar
Tjenare! Jag hade tänkt att köpa en ny dator i delar att plocka ihop själv. Har gjort det innan fast inte lika mycket. Sakerna jag hade tänkt på är följande:

Intel Core 2 duo E7200 2,53Ghz
ASUS moderkort...
Corsair Twin.. 2 gb 800mhz
trust power master 420W och senare efte sommarna ska jag köpa ett ´grafikkort som man ska kunna köa med hög upplösning, Hur vet jag då vad nätaggregat räcker till och vilket jag ska ha??
Citera
2008-05-18, 13:56
Medlem
Hejsan1s avatar
Vad tänkte du när denna tråd hamnade i Windows-forumet istället för hårdvara?
Hursomhelst.. du kan ju inte skriva "ASUS Moderkort", dom har ju gjort ett par tusen olika modeller.. dessutom måste du lista andra delar, tex grafikkort är väldigt viktigt för val av nätagg.
Jag kan säga redan nu att jag tror det nätagg du valt ut där är riktigt dåligt. Nåt ordentligt skitmärke och jag kollade lite snabbt och fick fram att den låg kring 200-300:- och för det har du ett nätagg som antingen inte orkar driva burken eller som krashar efter mindre än ett år och under tiden det lever låter som en jumbojet.
Citera
2008-05-18, 14:02
Medlem
jabbe91s avatar
Okej! dej det står att den ska bara låta i 26decibel och det är inte mycket. Men du tycker alltså att jag ska satsa på ett annat nät agg för mer än ca 400 kr?? och bättre märke??
Citera
2008-05-18, 14:21
Medlem
Makkadams avatar
Köp Corsair TX750W eller om du vill samma med 650 watt
Citera
2008-05-18, 15:54
Medlem
Hejsan1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makkadam
Köp Corsair TX750W eller om du vill samma med 650 watt

Ja Corsairs TX och HX serie är jättebra, speciellt den sistnämnda. Borde räcka med 400-550W för ditt system beroende på vilket aggregat men kan inte säga säkert utan att veta alla delar ur ditt system.
Annars finns det ju som sagt ett hårdvaruforum där du kan fråga om hjälp med datorköp och får ett bra system konfigurerat åt dig och slipper köpa nån skitdel som pajjar resten av paketet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in