Hej, sitter just nu och gr ett nytt projekt i Logic men behver trots alla nya hftiga samplebaserade instrument finna en gammal hederlig Midi Slap Bass (s som Cubase producerade den med ett Rolandkort runt 1999). Det ska allts lta som en vanlig MIDIfil spelas upp. Har nnu inte funnit en applikation fr att terskapa detta utan att skaffa Cubase, men fr att gra ngot som datorns ljudkort / mjukvara (quicktime) redan klarar av vill jag inte skaffa Cubase. Finns det inget ltt program som bara ser till lsa MIDIbanken p datorn och spela upp SLAP BASS?
Ja, jag r fullt medveten om att MIDI protokollet i sig bara r signaler som talar om anslagsstyrka, tangent och liknande, men det jag sker hr r ljudet som benmndes med ordet "MIDI" under 90talet.
Har kikat lite p Aurdour, men eftersom deras nativeklient fr OSX r lngt ifrn klar r jag osker om om den klarar av att generera dom ljud jag sker.
Ni kanske undrar: "Varfr snt ljud?". Jovisst, det var dligt nr det kom och lter fortfarande dligt. Men det r precis det som r saken, uppsttningen jag gr krver att det lter som det vore producerat i en billig hemmastudio p 90talet med endast en midiklaviatur

. SLAP-BASSEN r ondligt viktig.