• 1
  • 2
2008-05-18, 11:25
Medlem
Med risk att få 10 "prova sökfunktionen" svar undrar jag om någon har ett riktigt killerrecept med valfri fisksort för att försöka övertyga någon som inte äter fisk att det faktiskt smakar helt ok?
Citera
2008-05-18, 11:30
Medlem
Barkin_Doggs avatar
Laga något som inte innehåller fisk?
Citera
2008-05-18, 11:33
Medlem
No shit sherlock Grejen är att jag har lovat personen i fråga att bjuda på något som visar att fisk är helt okej, vi får väl se om det går hem eller inte...
Citera
2008-05-18, 11:37
Medlem
Balthazaer-s avatar
Du menar att du vill hitta ett recept som döljer fisksmaken? Verkar ju som ett kanonsätt att bevisa att fisk smakar gott...
Citera
2008-05-18, 11:50
Medlem
rayraviolis avatar
Tonfisk

edit: nåt i den här stilen

http://www.menyse.com//recipeImages/ri_14064_3.jpg
Senast redigerad av rayravioli 2008-05-18 kl. 11:58.
Citera
2008-05-18, 11:53
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dbcooper
No shit sherlock Grejen är att jag har lovat personen i fråga att bjuda på något som visar att fisk är helt okej, vi får väl se om det går hem eller inte...
Finns många sorter som skulle platsa: Piggvar, slätvar, kolja, torsk, marulk, hälleflundra och havskatt. Tyvärr är inte dessa arter direkt billiga att inhandla.

~Paul~
Citera
2008-05-18, 11:56
Medlem
kentabarss avatar
Stekt fisk tycker väl alla om?
Citera
2008-05-18, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balthazaer-
Du menar att du vill hitta ett recept som döljer fisksmaken? Verkar ju som ett kanonsätt att bevisa att fisk smakar gott...
Inte nödvändigtvis döljer smaken. Hon har aldrig smakat på fisk bortsett från fiskbullar när hon va liten. Är egentligen ett vad om att hon aldrig ätit "riktig fisk" och därför inte vet om hon gillar det eller inte. Så visst.. om det döljer smaken fine by me, bara jag vinner vadet
Citera
2008-05-18, 12:04
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Pannerad rödspättefilé kan till och med jag äta.
Prova det
Citera
2008-05-18, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Finns många sorter som skulle platsa: Piggvar, slätvar, kolja, torsk, marulk, hälleflundra och havskatt. Tyvärr är inte dessa arter direkt billiga att inhandla.

~Paul~

Tackar! Du sitter inte inne på ett bra recept? Priset spelar inte så jättestor roll egentligen.
Citera
2008-05-18, 13:27
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dbcooper
Tackar! Du sitter inte inne på ett bra recept? Priset spelar inte så jättestor roll egentligen.
När det gäller dessa sorter så bör man inte krågla till det i onödan.

Några sajter:
http://translate.google.com/translat...005-40,GGLG:en

~Paul~
Citera
2008-05-18, 14:56
Medlem
Fatskulls avatar
Jag skulle satsa på enkla och säkra kort i det här sammanhanget.

Skaffa riktigt färsk gös!
Be att få fileat hos fiskhandlaren om du inte duktig på det själv. Om din gäst är novis på fisk gäller det att det är 100% benfritt EMÅ.

Stek filéerna i rikligt med smör och krydda lätt med salt, vit peppar och citronpeppar. Lägg sedan filéerna i en ungsfast form, och toppa med skivade tomater och duktigt med dill. Täck sedan härligheten med grädde och pytsa in det i ugnen.

Servera med nykokt färskpotatis alternativt hemlagat mos.

Brottsligt enkelt och väldigt gott. Hemligheten är FÄRSK fisk.

Köper du fisk i fiskdisk ska ögonen vara glansiga, gälarna röda och fräscha och det ska inte "lukta fisk" om fisken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in