2008-05-18, 00:54
Medlem
Jag har en Lexmark X85 som har legat inne i min källare i ca 5år. Idag när jag kopplade in den i datorn så uppstod det ett problem, när jag försöker skriva ut något så kommer ingenting på pappret fast skrivaren arbetar. Skrivarens program visar att bläckpatronerna är fulla, det är nämligen sant eftersom jag aldrig har använt skrivaren.

Kan det ha varit som så att bläckpatronerna har frysit till en fast form, dvs att dem är helt förstörda, dem är faktiskt ca 5år gamla. Eller har ni några andra förklaringar?
Citera
2008-05-18, 00:56
Medlem
Owes avatar
Tror det brukar vara Bäst före datum på patroner, så det är mycket möjligt att dom är gamla och uttorkade
Citera
2008-05-18, 01:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VolkanK
Jag har en Lexmark X85 som har legat inne i min källare i ca 5år. Idag när jag kopplade in den i datorn så uppstod det ett problem, när jag försöker skriva ut något så kommer ingenting på pappret fast skrivaren arbetar. Skrivarens program visar att bläckpatronerna är fulla, det är nämligen sant eftersom jag aldrig har använt skrivaren.

Kan det ha varit som så att bläckpatronerna har frysit till en fast form, dvs att dem är helt förstörda, dem är faktiskt ca 5år gamla. Eller har ni några andra förklaringar?

Detta är väl ändå ett relativt vanligt problem. Jag tror inte att hela bläckpatronen har "fryst" till en fast form, däremot så har nog med största sannolikhet bläckrester på skrivhuvudet eller vad det nu heter (alltså stället där bläcket kommer ut) torkat och hindrar bläck från att komma ut.

Prova att att ta en fuktad trasa, eller pappersbit, och håll det mot skrivhuvudet i nån minut och se om det hjälper.
Citera
2008-05-18, 01:16
Medlem
hur får man ut bläckpatronerna?
Citera
2008-05-18, 01:22
Medlem
lyspyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolkanK
hur får man ut bläckpatronerna?

http://www.lexmark.com/publications/...85/en/user.pdf