2008-05-17, 23:01
Medlem
Hall, har ett litet problem som r ganska irriterande d det enda som gr att starta r firefox. Alla program / spel (Mestadels spelen) ger ut ungefr 15 error om Rundll.exe, lite crap o sen "The memory could not be read". Detta r irriterande d om jag trycker p ok kommer det upp fler rutor eller s stngs programmet av. Jag vet inte om det kan ha ngonting att gra med mitt nya grafikkort / drivers jag kpte. har ett integrerat radeon x1250 som ger ett error vid starten men det ska vll inte pverka rundll.exe filen ? Men eftersom Rundll.exe refererar till ngon annan kod kan det vll inte vara sjlva rundll.exe eftersom den bara startar dll filer ? kan det vara s att dom nya driversen jag installera orsakade detta problemet ? Tack fr all hjlp. (Drivers jag installerade var fr Nvidia GeForce 8800GT, 1bg, frn CD frst och sedan uppdateringar frn deras webbsida).

S kort sagt, Rundll.exe ger error s fort jag startar ett program, jag mste d stnga programmet fr att errors ska sluta, runt 15 rutor med samma meddelande. kan detta ha med nyinstallerade drivers att gra s jag har 2 olika sets med drivers p datorn, och bda frsker kras samtidigt?

Urskta fr den lnga trden, men tack p frhand. (Hoppas jag inte missade ngot). //Jon
Citera
2008-05-18, 01:22
Medlem
inga nattugglor uppe som kan svara ? ;( Brjar bli tokig!
Citera
2008-05-18, 09:31
Medlem
927s avatar
eh, du kpte allts ett GF kort fr att det integrerade ATI gav felmeddelande och nu anvnder du GF kortet men har fortfarande samma problem?

har du testat reparera windows?
Citera
2008-05-18, 16:00
Medlem
Nejnej, kpte 8800GT, installerade drivers och fick problemen. Hade dom inte innan. har provat reparera windows men det hjlper inte.
Citera
2008-05-18, 20:33
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadeonSucks
Nejnej, kpte 8800GT, installerade drivers och fick problemen. Hade dom inte innan. har provat reparera windows men det hjlper inte.

formatera om din windowspartition och slng in Windows p nytt s ska det nog lsa sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in