2008-05-17, 23:01
Medlem
Hallå, har ett litet problem som är ganska irriterande då det enda som går att starta är firefox. Alla program / spel (Mestadels spelen) ger ut ungefär 15 error om Rundll.exe, lite crap o sen "The memory could not be read". Detta är irriterande då om jag trycker på ok kommer det upp fler rutor eller så stängs programmet av. Jag vet inte om det kan ha någonting att göra med mitt nya grafikkort / drivers jag köpte. har ett integrerat radeon x1250 som ger ett error vid starten men det ska väll inte påverka rundll.exe filen ? Men eftersom Rundll.exe refererar till någon annan kod kan det väll inte vara själva rundll.exe eftersom den bara startar dll filer ? kan det vara så att dom nya driversen jag installera orsakade detta problemet ? Tack för all hjälp. (Drivers jag installerade var för Nvidia GeForce 8800GT, 1bg, från CD först och sedan uppdateringar från deras webbsida).

Så kort sagt, Rundll.exe ger error så fort jag startar ett program, jag måste då stänga programmet för att errors ska sluta, runt 15 rutor med samma meddelande. kan detta ha med nyinstallerade drivers att göra så jag har 2 olika sets med drivers på datorn, och båda försöker köras samtidigt?

Ursäkta för den långa tråden, men tack på förhand. (Hoppas jag inte missade något). //Jon
Citera
2008-05-18, 01:22
Medlem
inga nattugglor uppe som kan svara ? ;( Börjar bli tokig!
Citera
2008-05-18, 09:31
Medlem
927s avatar
eh, du köpte alltså ett GF kort för att det integrerade ATI gav felmeddelande och nu använder du GF kortet men har fortfarande samma problem?

har du testat reparera windows?
Citera
2008-05-18, 16:00
Medlem
Nejnej, köpte 8800GT, installerade drivers och fick problemen. Hade dom inte innan. har provat reparera windows men det hjälper inte.
Citera
2008-05-18, 20:33
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadeonSucks
Nejnej, köpte 8800GT, installerade drivers och fick problemen. Hade dom inte innan. har provat reparera windows men det hjälper inte.

formatera om din windowspartition och släng in Windows på nytt så ska det nog lösa sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in