• 1
  • 2
2008-05-18, 11:12
Medlem
Kläppskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FCKD
Köpte bil idag av en bilhandlare för 139 000, vi anmärker på att bilen inte har någon olja...
Ingen mer än jag som reagerar på ovanstående? Vem köper en bil för 139 tusenlappar av en sådan handlare?
Citera
2008-05-18, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kläppskog
Ingen mer än jag som reagerar på ovanstående? Vem köper en bil för 139 tusenlappar av en sådan handlare?

Den servades av Peugeot, hade stått i bilhallen 0.5 dagar, de hade inte haft tid att kolla oljan, vilket jag tror på. Då den är så pass ny och har full s-bok med korrekt service..
Och de skickade mig till en mek som direkt fyller på oljan, inget konstigt med det, bilar drar olja...

Har pratat med dem och de kommer och hämtar bilen om 1 timma...så det är bra iaf.
Senast redigerad av FCKD 2008-05-18 kl. 12:17.
Citera
2008-05-18, 12:49
Medlem
Kläppskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FCKD
Den servades av Peugeot, hade stått i bilhallen 0.5 dagar, de hade inte haft tid att kolla oljan, vilket jag tror på. Då den är så pass ny och har full s-bok med korrekt service..
Och de skickade mig till en mek som direkt fyller på oljan, inget konstigt med det, bilar drar olja...
Servades den en halv dag innan du köpte den, och ändå var oljan slut?
Jo, det är visst konstigt att bilar drar olja. Speciellt om den är "så pass ny" som du skriver. En frisk bil konsumerar knappt märkbara mängder olja. I en gammal pundarholk är det fullt normalt att få fylla på en liter då och då, men pundarholkar kostar inte 139k.
Citera
2008-05-18, 20:58
Medlem
Jag blir inte klok på en sak, var motorn HELT tom på olja? Hur tog ni er till meken? Körde ni dit trots oljenivån var obefintlig?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in