• 1
  • 2
2008-05-17, 18:57
Bannlyst
Citat:
"There's not such a thing as rebels and militias on the one hand and the Albanian mafia on the other. In the Albanian world -- in Albania and in Kosovo and in the Albanian-populated part of Macedonia -- you have clans and in those clans you have a mix of young men fighting for the cause of national liberation, young men belonging to the mafia, young men driving their cousins or other girls from the village into prostitution. It's absolutely impossible to distinguish between them. They obey the same clans, they have the same logic, the same world view, and to discriminate between one guy who's one day selling heroin and the next day fighting in the mountains is absolutely impossible."
http://www.radionetherlands.nl/curre...nia010323.html

Frankrikes bästa kriminolog har avslöjat albanernas tradition. Dom drar sig inte för att tvinga sina egna kvinnor i prostitiution. Hur sätta stopp för det?
Citera
2008-05-18, 12:51
Medlem
Lord Ashfords avatar
Jag tycker frågeställningen är intressant. Det finns självklart organiserad brottslighet på Balkan oavsett folk. Men det tycks ändå vara albaner som håller igång en stor del av verksamheten. Även i Bosnien och Kroatien märks den trots att det knappt finns 10 000 albaner i respektive land där vardera har en befolkning på nästan 5 miljoner. I storstäderna är det speciellt märkbart. Självklart är inte alla albaner brottslingar men så fort det handlar om drog- eller människohandel så kommer den albanska maffian som oftast in i bilden.

P.S. Diskutera topic istället för att hålla den vanliga balkan-nivån tack!
Citera
2008-05-18, 23:06
Medlem
Mr_benis avatar
[quote=Nedomansky]
Citat:
Ursprungligen postat av hithere
Ännu en hycklare, dock förväntar jag mer av dig som den albanhatare du är känd för är. Du börjar förlora "touchen". Du citerar mitt inlägg och skapar en diskussion genom det och när jag rättar dig så frågor du mig varför jag tar upp det. Smart indier du är.

Min poäng var att om det TS skriver är en albansk tradition så är våldtäkter en serbisk tradition. Alltså en jämförelse. Man kan inte både äta kakan och ha den kvar förstår du väl. Förresten, hur många gånger har du inte dragit upp "albaner diskutera bla bla"? Börjar bli uttjatat, speciellt när det kommer från en hycklare som stödjer serbernas bestialiska handlingar under 90-talet. Dina inlägg är helt förutsägbara eftersom du tenderar att kopiera tidigare inlägg och sedan klistra in här på grund av låg intelligent och ingen kreativitet.

hithere:

I denna tråden diskuteras vad som ev. kan vara en albansk tradition, du får gärna diskutera ev. serbiska traditioner i en egen tråd. Det är inte svårare än så.

Jag stödjer inga av de illdåd som begicks på Balkan oavsett vem som har begått dem, det finns inga som är oskyldiga i några krig, så ej heller i detta.

albansk tradition? albanska maffian blev ju ökända från 90 talet innan dess så var dem inte nämnda någonstans då bör ryssar och italienare ha drog som tradition då dem har varit aktiva sen lång tid tillbacks???? a

att albanska maffian har tagit över verksamheten har inget med tradition utan har med att albaner håller ihop därför är dem starka i kriminella verksamheter. så lägg ner era propaganda här tradition hit o dit.
Citera
2008-05-18, 23:37
Medlem
Nedomanskys avatar
[quote=Mr_beni]
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky

albansk tradition? albanska maffian blev ju ökända från 90 talet innan dess så var dem inte nämnda någonstans då bör ryssar och italienare ha drog som tradition då dem har varit aktiva sen lång tid tillbacks???? a

att albanska maffian har tagit över verksamheten har inget med tradition utan har med att albaner håller ihop därför är dem starka i kriminella verksamheter. så lägg ner era propaganda här tradition hit o dit.

Observera att det inte är jag, utan den fraske kriminologen som påstår att denna typ av brottslighet är en albansk tradition.

Att bl a italienarna också traditionellt sysslar med samma typ av brottslighet är en sak, men det är inte vad denna tråden handlar om.
Citera
2008-05-18, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Srbin100Posto
http://www.radionetherlands.nl/curre...nia010323.html

Frankrikes bästa kriminolog har avslöjat albanernas tradition. Dom drar sig inte för att tvinga sina egna kvinnor i prostitiution. Hur sätta stopp för det?

Jag tycker att det är väldigt facinerande att dem lyckats ta över heroin handeln.

Vad är det som gör Albanerna så framgångsrika? Skulle du kunna skaka fram lite info om det? Nu när du ändå är inne på det
Citera
2008-05-19, 00:30
Medlem
Mr_benis avatar
[quote=Nedomansky]
Citat:

Observera att det inte är jag, utan den fraske kriminologen som påstår att denna typ av brottslighet är en albansk tradition.

Att bl a italienarna också traditionellt sysslar med samma typ av brottslighet är en sak, men det är inte vad denna tråden handlar om.

och jag motargumenterar hur kan det vara en tradition då albaner på ca 20 år tagit över verksamhet??????? italienare ryssar kineser har sysslat med detta mycket tidigare
Citera
2008-05-19, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hithere
Ännu en hycklare, dock förväntar jag mer av dig som den albanhatare du är känd för är. Du börjar förlora "touchen". Du citerar mitt inlägg och skapar en diskussion genom det och när jag rättar dig så frågor du mig varför jag tar upp det. Smart indier du är.

Min poäng var att om det TS skriver är en albansk tradition så är våldtäkter en serbisk tradition. Alltså en jämförelse. Man kan inte både äta kakan och ha den kvar förstår du väl. Förresten, hur många gånger har du inte dragit upp "albaner diskutera bla bla"? Börjar bli uttjatat, speciellt när det kommer från en hycklare som stödjer serbernas bestialiska handlingar under 90-talet. Dina inlägg är helt förutsägbara eftersom du tenderar att kopiera tidigare inlägg och sedan klistra in här på grund av låg intelligent och ingen kreativitet.

Självklart har jag en poäng även fast indiska hycklare som Nedomansky har svårt att se det på grund av en mindre utvecklad hjärna.

Men det måste ju finnas en orsak till varför folk ser Albaner som kriminela och tyvärr som tjuvar?. Varför har ni blivit så impopulära bland många och har ett så dåligt rykte?. Har folk fel? eller vill man smutskasta er? eller är det verkligen sant?
Citera
2008-05-19, 16:14
Bannlyst
Citat:
hithere:

Läs igenom mina inlägg i denna tråden och du skall finna att jag inte ens påstår att det den franske kriminologen påstår om albanerna är sant!

Nu ljuger du igen, han talar om den albanska maffian - inget annat. Tror du att 11 miljoner albaner är medlem i den albanska maffian?

Citat:
Sedan att det finns fler folkslag som har ungefär samma traditioner vad det gäller brottslighet är en sak, men det är inte vad som ska diskuteras i denna tråden, eller hur?

Det är en jämförelse för att visa att det handlar om maffian och inte om folket. Du är inte särskild smart va?

Citat:
Topicken var inte: Ryssar, Italienare, Polackers o albaners tradition vad gäller maffiarelaterad brottslighet, eller hur?

Du har inte öppnat TS länk va? Det handlar om den albanska maffian. TS manipulerade rubriken för att han visste att människor som dig, som stödjer serbernas bestialiska handlingar under 90-talet i Kosovo, inte skulle öppna länken.

Citat:
On topic är vad som gäller!

Vad gäller våldtäkter, hur de nu hör hemma i denna tråden? Ganska off topic eller hur?

Det var en jämförelse , alltså hör det mycket väl till ämnet.

Citat:
Du sa att du gjorde en jämförelse traditioner emellan, varför kunde du inte lika gärna gjort en jämförelse med den trevliga Danska traditionen att äta Smörrebröd!!?? Den jämförelsen är ungefär lika relevant i sammanhanget!

Varför skulle jag göra något sånt? Vi talar om kriminalitet som förövrigt inte har något med tradition att göra och inte om "smörrebröd".

Citat:
Jag plockade fram siffran 96 som motpol till siffran 20000 våldtäkter, och inte för att på något sätt legitimera våldtäkter, det kan man aldrig göra!

Jag vet att du inte är särskild klipsk men du trodde väl inte att det var 20.000 anmälda våldtäkter i ett land där hela rättsystemet var korrupt och bestod av serber, varenda polis var serb, sjukhus tog inte emot albaner etc.
Och visst försöker du legitimera våldtäkterna, vi alla vet hur du hatar albaner, verkligen brinner för det, att du nu försöker spela lite "opartisk" är inte någon som går på.

Citat:
Dessa 96 våldtäkter är bekräftade, de har med säkerhet hänt. Allt annat är bara spekulationer när det gäller antalet begågna våldtäkter.

Och över 100 våldtäktsbarn föddes under en månad...
Läste du ens OSCE rapporten som berättar hur omfattande våldtäkterna var. Måste jag ta och repetera mig eller vill du att jag ska citera åt dig från rapporten?

Citat:
Naturligtvis är siffran 96 för låg och siffran 20000 ligger förmodligen i överkant, antalet ligger troligtvis någonstans mittemellan.

Siffran 20.000 är hämtat från WHO och därför använder jag mig av den. Och sjävklart är siffran 96 för låg då det föddes mycket, mycket fler våldtäktsbarn än det.

Citat:
hithere:

Länka till några av mina inlägg här på FB, där jag stödjer några illdåd begågna på Balkan under krigen. Du kommer inte att hitta ett sådant!

Jag har istället sagt att alla illdåd begågna på Balkan är fel och avskyvärda oavsett vem som begått dem. I krig finns inga oskyldiga till denna typ av övergrepp.

Övergrepp av olika slag ligger i krigets natur.

Majoriteten av dina inlägg baseras på ditt albanhat, ibland, som vi vet nu, försöker du legitimera serbernas brott. Läsen man mellan raderna från dina inlägg förstår man att du verkligen stödjer serbernas brott mot albanerna eftersom du anser att albaner är ... ja vi vet. Det är ingen ide att försöka förneka Nedomansky eftersom ditt namn alltid förknippas med hur mycket du hatar albaner.

En fråga till dig min lilla indier, vad tror du händer med en albansk kvinna om hon prostituerar sig? Vad tror du hennes familj kommer göra med henne? Observera att jag skrev hennes familj och inte maffian, två olika saker.

Förresten förekom det övergrepp och grova mänskliga kränkningar långt innan kriget mot det albanska folket. Läs valfri Amnesty/HRW-rapport som helst från 1989-1997.
Senast redigerad av hithere 2008-05-19 kl. 16:43.
Citera
2008-05-19, 16:34
Bannlyst
Artikeln är förövrigt från 2001, dvs två år efter Kosovokriget. Med andra ord när maffian hade blivit som störst till följd av kriget.
Citera
2008-05-19, 17:10
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Nu ljuger du igen, han talar om den albanska maffian - inget annat. Tror du att 11 miljoner albaner är medlem i den albanska maffian?

Ja, han talar om den albanska maffian. Nej den har inte 11 milj. medlemmar! Har jag påstått det?

Citat:
Det är en jämförelse för att visa att det handlar om maffian och inte om folket. Du är inte särskild smart va?

Ja, det handlar om maffian, har jag sagt något annat?

Citat:
Du har inte öppnat TS länk va? Det handlar om den albanska maffian. TS manipulerade rubriken för att han visste att människor som dig, som stödjer serbernas bestialiska handlingar under 90-talet i Kosovo, inte skulle öppna länken

Har öppnat länken, stödjer inte några krigsförbrytelser begågna på Balkan.

Citat:
Det var en jämförelse , alltså hör det mycket väl till ämnet.

I en topic där albanska maffians traditioner diskuteras, hör varken krigsförbrytelser begågna på Balkan eller Danska Smörrebröd till ämnet!

Citat:
Jag vet att du inte är särskild klipsk Jag vet att du inte är särskild klipsk men du trodde väl inte att det var 20.000 anmälda våldtäkter i ett land där hela rättsystemet var korrupt och bestod av serber, varenda polis var serb, sjukhus tog inte emot albaner etc.
Och visst försöker du legitimera våldtäkterna, vi alla vet hur du hatar albaner, verkligen brinner för det, att du nu försöker spela lite "opartisk" är inte någon som går på.

Var har jag påstått att jag trodde det förhöll sig på detta viset:

Citat:
du trodde väl inte att det var 20.000 anmälda våldtäkter i ett land där hela rättsystemet var korrupt

Naturligvis så kan inte dessa våldtäkter vara bekräftade, utan det blir frågan om uppskattningar/spekulationer om antalet. Men det betyder ju inte att de inte har inträffat. Som alltid när det gäller uppskattningar så blir siffrorna väldigt osäkra.
Siffran ligger någonstans i spannet 96 - 20000 våldtäkter mer exakt kan ingen vara.

Citat:
Läsen man mellan raderna från dina inlägg förstår man att du verkligen stödjer serbernas brott mot albanerna eftersom du anser att albaner är ... ja vi vet.

Om du i stället skulle läsa vad jag skriver "på raderna" så skulle du inte missuppfatta mig och av detta dra felaktiga slutsatser om vad jag tycker i olika frågor.
Citera
2008-05-19, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ja, han talar om den albanska maffian. Nej den har inte 11 milj. medlemmar! Har jag påstått det?

Ja, det har du.

Citat:
I denna tråden diskuteras vad som ev. kan vara en albansk tradition, du får gärna diskutera ev. serbiska traditioner i en egen tråd. Det är inte svårare än så.

Inlägg #17

Citat:

Inlägg #19
Han påstod aldrig något sådant.

Citat:
Har öppnat länken, stödjer inte några krigsförbrytelser begågna på Balkan.

Ok, vi säger väl så.

Citat:
I en topic där albanska maffians traditioner diskuteras, hör varken krigsförbrytelser begågna på Balkan eller Danska Smörrebröd till ämnet!

Exakt, albanska maffians "traditioner" (har inget med traditioner att göra) och inte det albanska folket som du tidigare påstod.

Citat:
Var har jag påstått att jag trodde det förhöll sig på detta viset:

Med tanke på att du citerade en text där den skriver att 96 våldtäkter blev anmälda. Något som jag redan visste.

Citat:
Naturligvis så kan inte dessa våldtäkter vara bekräftade, utan det blir frågan om uppskattningar/spekulationer om antalet. Men det betyder ju inte att de inte har inträffat. Som alltid när det gäller uppskattningar så blir siffrorna väldigt osäkra.
Siffran ligger någonstans i spannet 96 - 20000 våldtäkter mer exakt kan ingen vara.

Mer exakt kan man vara men eftersom du vägrar läsa OSCE rapporterna så kan du ej förstå det. De har samlat intervjuer från tusentals offer. Även serber har själva erkänt att de när som helst kunde gå in i en by och våldta valfri person. I en by/område kunde så mycket som hundratals kvinnor våldtas (läs OSCE Part IV). Återigen, 96 våldtäkter kan inte ha förekommit då det under en enda månad föddes över 100 våldtäkts barn. WHO har som sagt uppgett siffran 20.000 tillsammans med andra organisationer som varit i Kosovo.

Citat:
Om du i stället skulle läsa vad jag skriver "på raderna" så skulle du inte missuppfatta mig och av detta dra felaktiga slutsatser om vad jag tycker i olika frågor.

Sluta nu, det börjar bli patetiskt. Vi båda vet att du stödjer serbernas bestialiska handlingar mot albaner eftersom du hyser ett stort agg mot albaner.
Citera
2008-05-19, 18:25
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ja, det har du.

Citat:

Om du läser riktigt noga så ser du att jag inte påstår att det är en albansk tradition utan att det:

Citat:
ev. kan vara en albansk tradition
.

Tänkte inte på att vara övertydlig i det jag skrev. Tog för givet att när den albanska maffian diskuteras så gäller givetvis alla mina syftningar på albaner i mina inlägg de som ingår i denna maffia. Trodde det var det mest logiska i sammanhanget.

Citat:
Mer exakt kan man vara men eftersom du vägrar läsa OSCE rapporterna så kan du ej förstå det. De har samlat intervjuer från tusentals offer. Även serber har själva erkänt att de när som helst kunde gå in i en by och våldta valfri person. I en by/område kunde så mycket som hundratals kvinnor våldtas (läs OSCE Part IV). Återigen, 96 våldtäkter kan inte ha förekommit då det under en enda månad föddes över 100 våldtäkts barn. WHO har som sagt uppgett siffran 20.000 tillsammans med andra organisationer som varit i Kosovo.

Varken jag eller Human Watch Rights påstår att det bara förekommit 96 våldtäkter. Bara att 96 våldtäkter blivit bekräftade.

Citat:
Den 8 februari 2000 släppte Human Rights Watch en rapport om våldtäkterna i Kosovo. Enligt rapporten hade 96 våldtäkter bekräftats, men organisationen trodde att mörkertalet var stort.

Citat:
Mer exakt kan man vara

OK, ge mig en exakt siffra?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in