• 1
  • 2
2008-05-17, 15:30
Medlem
KchefenLs avatar
min n95 har inbyggt wifi om jag fattat allt rätt.
när jag använder den som modem till MB så har jag bara lyckats nå den via blåtand. då begränsas hastigheten till 100 k, när mitt turbo 3g är snabbare än så..

borde jag inte kunna nå den via wifi mobil-dator?

nån som vet?

för övrigt är jag mycket nöjd, men det känns så korkat att surfa slött..
Citera
2008-05-17, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KchefenL
min n95 har inbyggt wifi om jag fattat allt rätt.
när jag använder den som modem till MB så har jag bara lyckats nå den via blåtand. då begränsas hastigheten till 100 k, när mitt turbo 3g är snabbare än så..

borde jag inte kunna nå den via wifi mobil-dator?

nån som vet?

för övrigt är jag mycket nöjd, men det känns så korkat att surfa slött..

MB?

Förstår ej vad du menar riktigt, men jag är väldigt trött nu, men vill du använda N95:an som en WLAN HotSpot, så är programmet JoikuSpot det du ska använda dig av.

http://www.joikuspot.com

Ber om ursäkt om du menar och efterfrågar något helt annat
Citera
2008-05-17, 16:53
Medlem
KchefenLs avatar
det kan vara det jag letar efter..

jag e också trött, med mb menar jag macbook.

Min igentliga fråga är hur jag ska surfa utan att låta blåtand fungera som svagaste länken mellan min dator och interworld.
turbo 3g ska ju vara snabbare än 100 kb,

aja jag tror du fattade vad jag men ska prova ditt tips nu, tack!
Citera
2008-05-17, 17:01
Medlem
KchefenLs avatar
nu är det installerat och klart, när jag provar det så frågar den om jag vill ansluta till internet för att uppdatera betalnings alternativ... FRee free free, stod det ju överallt på sidan..

är det ett gratis program?
Citera
2008-05-17, 17:01
Medlem
jonas_d_s avatar
Du vill alltså surfa på din dator genom din mobil?

Går det inte bara ställa mobilen i Adhoc läge med wlanet
Citera
2008-05-17, 17:06
Medlem
KchefenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonas_d_
Du vill alltså surfa på din dator genom din mobil?

Går det inte bara ställa mobilen i Adhoc läge med wlanet
jag är noob..

adhoc?
Citera
2008-05-17, 17:11
Medlem
jonas_d_s avatar
Jag äger ingen nokia men det är ett sätt att ansluta två wlankort mellan varandra utan att behöva en acsesspunkt. kolla i manualen om det står något om det
Citera
2008-05-17, 17:13
Medlem
Discoverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KchefenL
nu är det installerat och klart, när jag provar det så frågar den om jag vill ansluta till internet för att uppdatera betalnings alternativ... FRee free free, stod det ju överallt på sidan..

är det ett gratis program?

jag instalerade http://www.joikuspot.com på min Nokia N95 8GB, och då kan jag ansluta min Nokia 95 genom WLAN och på så sätt surfa genom N95 8GB
( har båda modellerna ), men jag behöver inte betala något för att använda joikuspot för det...

och min Nokia 95 8GB ställer in sig själv i ad-hoc läge... det behövs väl när ingen router är inblandad ?
Citera
2008-05-17, 17:19
Medlem
jonas_d_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discovery
jag instalerade http://www.joikuspot.com på min Nokia N95 8GB, och då kan jag ansluta min Nokia 95 genom WLAN och på så sätt surfa genom N95 8GB
( har båda modellerna ), men jag behöver inte betala något för att använda joikuspot för det...

och min Nokia 95 8GB ställer in sig själv i ad-hoc läge... det behövs väl när ingen router är inblandad ?

Fast programmet gör telefonen till en acesspunkt? och detta behövs bara om du vill ansluta mer än en enhet till din telefonsamtidigt. Men går telefonen att ställa till adhoc mode så behöver du inga extra program. Men någon som äger en nokia kanske kan svara bättre.
Citera
2008-05-17, 17:19
Medlem
Han ska inte använda WLAN utan han surfar med turbo3g, alltså via 3g-nätet. Det finns en anslutningsinställning i N95 8gb som man bara ändrar från Av/På eller liknande för att lösa problemet med farten. Jag kan dock inte just nu komma på vad denna heter. Titta i anslutningsinställningar.
Citera
2008-05-18, 12:51
Medlem
KchefenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backflasha
Han ska inte använda WLAN utan han surfar med turbo3g, alltså via 3g-nätet. Det finns en anslutningsinställning i N95 8gb som man bara ändrar från Av/På eller liknande för att lösa problemet med farten. Jag kan dock inte just nu komma på vad denna heter. Titta i anslutningsinställningar.

njae. jag kan vill alltså surfa på min dator via min telefon.. så både och lixom.

jag är jättenöjd att telefonen kan funka som ett modem, det jag e onöjd med hittils är jag bara har lyckats använda blåtand som väg via mobilen, och då begrännsas mitt surf till blåtandens hastighet.. vill använda mobilens wlan till att surfa 3g med..

sorry om jag e otydlig
Citera
2008-05-18, 14:31
Medlem
jonas_d_s avatar
http://n95manual.com/wp-content/uplo...l.html#link777
"Operating modes
There are two operating modes in wireless LAN: infrastructure and ad hoc."

"WLAN network mode —Select Ad-hoc to create an ad hoc network and to allow devices to send and receive data directly; a wireless LAN access point device is not needed. In an ad-hoc network, all devices must use the same WLAN network name"

Kolla manualen!
Senast redigerad av jonas_d_ 2008-05-18 kl. 14:37.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in