2008-05-17, 00:54
Medlem
Pais avatar
Har lite mjöl från 2002 går det att använda, eller kan de inehålla mjölbaggar eller liknande parasiter?
Citera
2008-05-17, 00:59
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pai
Har lite mjöl från 2002 går det att använda, eller kan de inehålla mjölbaggar eller liknande parasiter?

Om mjölet rör på sig så rekommenderar jag att du stoppar det som rör på sig i munnen och tuggar med njutning.
Efter det så kastar du mjölet och traskar till närmsta affär för att köpa nytt svindyrt mjöl.
Citera
2008-05-17, 03:14
Medlem
Pais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Om mjölet rör på sig så rekommenderar jag att du stoppar det som rör på sig i munnen och tuggar med njutning.
Efter det så kastar du mjölet och traskar till närmsta affär för att köpa nytt svindyrt mjöl.

allt är stängt.. men aja.. handlar inte om pengar, det är mer vilka affärer som är öppna kl 03.15
Citera
2008-05-17, 03:16
Medlem
OrDieTryings avatar
Citat:
allt är stängt.. men aja.. handlar inte om pengar, det är mer vilka affärer som är öppna kl 03.15
Varför skall du så prompt ha mjöl vid denna sena timme? Angående mjälets kvalité kan jag inte tänka mig att det är någon fara, du ser om det är mjölbaggar eller andra olämpligheter i.
Citera
2008-05-17, 03:17
Medlem
Pais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrDieTrying
Varför skall du så prompt ha mjöl vid denna sena timme? Angående mjälets kvalité kan jag inte tänka mig att det är någon fara, du ser om det är mjölbaggar eller andra olämpligheter i.

bakade nyss... föredrar att baka på natten
Citera
2008-05-17, 03:21
Medlem
OrDieTryings avatar
Citat:
bakade nyss... föredrar att baka på natten

Logiskt. Enda problemet kan möjligtvis vara att om du bakar med jäsdeg kan en del av glutenhalten gått förlorad, dvs brutits ner, vilket gör jäsningen sämre. Men det märker du om inte annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in