Flashback bygger pepparkakshus!
2008-05-16, 16:08
Medlem
Ajss avatar
Har lite problem med mitt gfx kort,
När jag installerar drivrutiner nyare än 100.** så vägrar datorn boota upp, får blåskärm mitt i "windows booten", nv4_mini.sys rukar det vara som jävlas.
Får inte köra dualview med tvn längre heller, det gick med några 9*.** drivisar innan jag installerade om men nu funkar det inte, kommit ner till 91.52 nu men fortfarande samma problem, datorn startar om när jag trycker på verkställ och inga inställningar sparas, ser dock booten på tv:n

Är det någon som vet vad som är fel? man tycker ju att man ska kunna köra nyaste drivisarna på ett 6600gt.
Citera
2008-05-16, 16:24
Medlem
Hejsan1s avatar
Nog ska du kunna köra nyaste ja.
-Har du fifflat med drivrutinerna eller överklockat? (tex RivaTuner?)
-Har du sett till att avinstallera allt som kan påverka grafikkortet (drivrutiner, programvara) innan du installerar nya?
-Tankar du från nVidias hemsida? Väljer du för rätt operativsystem och 32/64-bit?
Citera
2008-05-16, 18:31
Medlem
Ajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan1
Nog ska du kunna köra nyaste ja.
-Har du fifflat med drivrutinerna eller överklockat? (tex RivaTuner?)
-Har du sett till att avinstallera allt som kan påverka grafikkortet (drivrutiner, programvara) innan du installerar nya?
-Tankar du från nVidias hemsida? Väljer du för rätt operativsystem och 32/64-bit?

Ja kortet är överklockat, byter jag fw på det gör det ingen skillnad dock.
Tar givetvis bort alla filer som har med det att göra innan jag slänge rin de nya.
Tankar från Guru3d, har provat drivisar från nvidias hemsida med samma resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in