2008-05-16, 15:15
Medlem
Lukazzs avatar
Jag satt och skulle göra en liten scrapbook fran en av mina resor, kopte sana fotohörn och allt. Men skiten lossnar ju bara! Kan man göra klart en sida med lite bilder, biljetter och sant, med fotohörn och sedan köra det genom en lamineringsmaskin? Då borde ju livslängden pa albumet bli väldigt lång. Nog för att man aldrig kan få ut biljetter och dyl igen, men varför ska man det?
Citera
2008-05-16, 15:18
Medlem
Farbror Sallads avatar
Biljetter och sånt går väl bra, men foton blir nog inte så skoj att titta på med en ful plasthinna framför. Bättre då att blanda i albumet. Typ klistra in såna där riktigt tunna plastfickor gjorda på foton, över en vanlig sida.
Citera
2008-05-16, 17:04
Medlem
Gravity2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Sallad
Biljetter och sånt går väl bra, men foton blir nog inte så skoj att titta på med en ful plasthinna framför. Bättre då att blanda i albumet. Typ klistra in såna där riktigt tunna plastfickor gjorda på foton, över en vanlig sida.
Jag tror det fungerar faktiskt, den plasthinnan är så pass tunn att den knappt märks.
Dock så ska du ju självklart ha negativ och/eller kopior kvar utifall du vill göra annat med bilderna, det är nog inte skitkul att få bort lamineringen...
Citera
2008-05-20, 11:30
Medlem
Fekkes avatar
Jag tror plasten efter en lång tid gulnar eller nåt sånt... Finns det 'arkivbeständig' lamineringsplast?
Citera
2009-12-06, 20:11
Medlem
Lukazzs avatar
Det är inte alltid saker och ting går så fort, men nu tänkte jag ta tag i det här igen!

Tänkte att jag skulle köra A3 format på laminaten då jag har en del stora kartor o dyl som ska in. Problemet är då bara att hitta ett A3 fotoalbum med "pärmmekanism". Har varit runt på stan och kollat men inte hittat något.

Finns det att få tag på?
Citera
2009-12-09, 11:57
Medlem
Lukazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukazz
Det är inte alltid saker och ting går så fort, men nu tänkte jag ta tag i det här igen!

Tänkte att jag skulle köra A3 format på laminaten då jag har en del stora kartor o dyl som ska in. Problemet är då bara att hitta ett A3 fotoalbum med "pärmmekanism". Har varit runt på stan och kollat men inte hittat något.

Finns det att få tag på?

Nehe, det är ingen som verkar veta och jag har inte hittat något heller, så det får bli en vanlig pärm helt enkelt.

Men nu är ju frågan. Hur tjockt kan man laminera? Får man in tre lager genom maskinen? Tex, foto på ena sidan svart papper och ett foto på andra sidan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in