Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Sverige r ett litet lilleputtland, det tar inte ens tv timmar att flyga lngs hela landet... Sverige r inte relativt stort, det r dremot glesbefolkat.
Dremot skulle det vara intressant att veta hur lng tid det tar mellan Hawaii-Alaska, NY-LA, tvrs ver Australien, tvrs ver Ryssland och s vidare.
Jag tror att du har en hel del verraskningar att vnta nr du lmnar Sverige fr frsta gngen, resten av vrlden r inte u-lnder och Sverige r faktiskt inte vrldens bsta eller mest effektiva land

Ajaj, nu skall vi vara snlla

, jag som tackade fr svaret och allt..
Naturligtvis var det glesbefolkat jag menade, det torde ju vara betydligt vrre att leverera brev i ett glesbefolkat "stort" land n ett stort land med strre population.
Visserligen r jag ingen anglofil men har beskt England flertalet gnger och trivts vldigt bra, men inte kan du vl sga att vattenledningar utanp byggnader och tg som kommer i tid en gng i halvret r ngot att skryta om?
Angende att lmna Sverige var det precis mitt syfte med brevet, det var anskningshandlingar fr universitetsstuder/utlandsr

Dessa skall allts utan problem vara framme p fredagen om jag postar dem nu p mndag?