• 1
  • 2
2008-05-16, 14:44
Medlem
The_Underdogs avatar
Hittade inte nt bttre passande forum s det fick bli reseforumet, mod fr vl flytta p trden annars.

Till mnet:
Hur lng tid tar det att skicka ett brev frn Sverige till Storbritannien (London). Flygpost, Ytpost, Rekommenderat, vad r det som gller liksom?

Vilket stt gr snabbast (bud r nog inte aktuellt) och ungefr hur mycket kan det tnkas kosta?

Vi snackar ett vanligt kuvert hr med lite anskningshandlingar i.

EDIT: ..
Senast redigerad av The_Underdog 2008-05-16 kl. 15:40.
2008-05-16, 14:55
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_Underdog
Hittade inte nt bttre passande forum s det fick bli reseforumet, mod fr vl flytta p trden annars.

Till mnet:
Hur lng tid tar det att skicka ett brev till Storbritannien (London). Flygpost, Ytpost, Rekommenderat, vad r det som gller liksom?

Vilket stt gr snabbast (bud r nog inte aktuellt) och ungefr hur mycket kan det tnkas kosta?

Vi snackar ett vanligt kuvert hr med lite anskningshandlingar i.

Nr jag bodde i London upplevde jag det som att posten tog en extra dag p sig, men det var ett gng r sedan. Inte helt omjligt att det frbttrats nu... Men lngre n tv dagar ska det inte ta (posta onsdag, framme fredag).
2008-05-16, 15:24
Medlem
The_Underdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Nr jag bodde i London upplevde jag det som att posten tog en extra dag p sig, men det var ett gng r sedan. Inte helt omjligt att det frbttrats nu... Men lngre n tv dagar ska det inte ta (posta onsdag, framme fredag).

Upptckte att jag inte hade preciserat mig riktigt, my bad. Brevet skall allts postas frn Sverige till London.
Jag antar att ditt svar syftade p inrikes post i Storbritannien?
2008-05-16, 16:19
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Upptckte att jag inte hade preciserat mig riktigt, my bad. Brevet skall allts postas frn Sverige till London.

Jod, jag frstod och svarade p din frga - hur lng tid det tar frn Sverige till Storbritannien. Skulle inrikes post i Storbritannien ta tv dagar p sig s skulle jag bli mycket frvnad
2008-05-16, 16:48
Medlem
alvers avatar
Citat:

Jag skickar relativt mycket post till singapore och det tar cirka tre dagar fr ett brev att komma fram, skulle bli frvnad om det tar lngre tid till London.

edit: har ni inte sett "s funkar det" p discovery channel, inrikespost tar bara 24 timmar p sig i england ven om den delas ut medelst fyrhjuling till ngon avlgset boende bonde heh.
2008-05-16, 16:55
Medlem
The_Underdogs avatar
Verkar som om jag lever i en annan tid, frestllde mig snarare en vecka
Antar att det r Englands u-landsliknande tgsystem och bedrvliga ingenjrskonst som har gjort att jag har ftt postsystemet helt om bakfoten...

r det vanligt brev du pratar om eller rekommenderat?
Tack s mycket fr det snabba svaret frresten
2008-05-16, 16:58
Medlem
The_Underdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alver
Jag skickar relativt mycket post till singapore och det tar cirka tre dagar fr ett brev att komma fram, skulle bli frvnad om det tar lngre tid till London.

edit: har ni inte sett "s funkar det" p discovery channel, inrikespost tar bara 24 timmar p sig i england ven om den delas ut medelst fyrhjuling till ngon avlgset boende bonde heh.

Ja Singapore r ju en liten bit lngre bort

Angende de 24 timmarna s torde vl en avlgset boende rensktare uppe i Norrland vara vrre att ta sig till n en avlgset boende bonde i det frhllandevis lilla (till ytan) landet England. Fast det kanske var Storbritannien det syftades p i programmet.

EDIT: Insg att mitt inlgg blev rtt besserwisseraktigt, s var inte fallet utan det var mest en fundering med tanke p hur relativt stort Sverige faktiskt r till ytan..
2008-05-16, 17:12
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ja Singapore r ju en liten bit lngre bort

Angende de 24 timmarna s torde vl en avlgset boende rensktare uppe i Norrland vara vrre att ta sig till n en avlgset boende bonde i det frhllandevis lilla (till ytan) landet England. Fast det kanske var Storbritannien det syftades p i programmet.

EDIT: Insg att mitt inlgg blev rtt besserwisseraktigt, s var inte fallet utan det var mest en fundering med tanke p hur relativt stort Sverige faktiskt r till ytan..

Sverige r ett litet lilleputtland, det tar inte ens tv timmar att flyga lngs hela landet... Sverige r inte relativt stort, det r dremot glesbefolkat.

Dremot skulle det vara intressant att veta hur lng tid det tar mellan Hawaii-Alaska, NY-LA, tvrs ver Australien, tvrs ver Ryssland och s vidare.

Jag tror att du har en hel del verraskningar att vnta nr du lmnar Sverige fr frsta gngen, resten av vrlden r inte u-lnder och Sverige r faktiskt inte vrldens bsta eller mest effektiva land
2008-05-16, 17:22
Medlem
The_Underdogs avatar
Citat:
Sverige r ett litet lilleputtland, det tar inte ens tv timmar att flyga lngs hela landet... Sverige r inte relativt stort, det r dremot glesbefolkat.

Dremot skulle det vara intressant att veta hur lng tid det tar mellan Hawaii-Alaska, NY-LA, tvrs ver Australien, tvrs ver Ryssland och s vidare.

Jag tror att du har en hel del verraskningar att vnta nr du lmnar Sverige fr frsta gngen, resten av vrlden r inte u-lnder och Sverige r faktiskt inte vrldens bsta eller mest effektiva land

Ajaj, nu skall vi vara snlla, jag som tackade fr svaret och allt..

Naturligtvis var det glesbefolkat jag menade, det torde ju vara betydligt vrre att leverera brev i ett glesbefolkat "stort" land n ett stort land med strre population.
Visserligen r jag ingen anglofil men har beskt England flertalet gnger och trivts vldigt bra, men inte kan du vl sga att vattenledningar utanp byggnader och tg som kommer i tid en gng i halvret r ngot att skryta om?
Angende att lmna Sverige var det precis mitt syfte med brevet, det var anskningshandlingar fr universitetsstuder/utlandsr Dessa skall allts utan problem vara framme p fredagen om jag postar dem nu p mndag?
2008-05-16, 18:15
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ajaj, nu skall vi vara snlla, jag som tackade fr svaret och allt..

Naturligtvis var det glesbefolkat jag menade, det torde ju vara betydligt vrre att leverera brev i ett glesbefolkat "stort" land n ett stort land med strre population.
Visserligen r jag ingen anglofil men har beskt England flertalet gnger och trivts vldigt bra, men inte kan du vl sga att vattenledningar utanp byggnader och tg som kommer i tid en gng i halvret r ngot att skryta om?
Angende att lmna Sverige var det precis mitt syfte med brevet, det var anskningshandlingar fr universitetsstuder/utlandsr Dessa skall allts utan problem vara framme p fredagen om jag postar dem nu p mndag?

Ja, dessutom finns det vl mjlighet fr dig att posta dem redan i dag? Finns det kanske ldor i Sverige som tms p lrdagar? I London fick jag post p lrdagar ocks...
2008-05-17, 18:26
Medlem
Squalos avatar
Det tar helt enkelt tv dar. En dag fr posten i Sverige. Och en dag fr posten i England. Jag skickar inte mycket till England, men fr rtt mycket t andra hllet. S rkna med max 3 dagar.

Vrre r det om man skickar mellan Damnark och Sverige, fr d tar det 3 dagar fr danska posten att transportera strckan Kpenhamn - Malm.

Och det r ju lite humor att man klarar p tgen i England, nr Sverige har smst punktlighet p sina tg i hela vstvrlden.

Jag pendlar varje dag, och varje gng man tittar upp mot en sn dr SJ-display s str det "X2000 frsenat mer n 1 timme pg.a. signalfel/lokfel".
2008-05-17, 19:04
Medlem
The_Underdogs avatar
Citat:
Ja, dessutom finns det vl mjlighet fr dig att posta dem redan i dag? Finns det kanske ldor i Sverige som tms p lrdagar? I London fick jag post p lrdagar ocks...

Blanketterna r inte riktigt ifyllda nnu, vntar p ngra handlingar...
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in